Cydia geeft ineens updates aan
zondag 19 augustus 2012 om 09:24
Heb al een aantal jaar dat Cydia-icoontje op mijn Iphone staan. Nu staat er sinds gister ineens zo'n rood rondje met daarin 11. Dat er dus 11 updates zijn, heb nog nooit gebruik gemaakt hiervan. Durf het ook niet aan te klikken en krijg zowiezo dat Cydia-icoontje niet weg. Hoeft ook niet, vind alleen die updates verontrustend. Kan het kwaad als ik er niets mee doe, je zou denken van niet maar wil het graag zeker weten.
zondag 19 augustus 2012 om 10:39
Als Cydia updates aangeeft, betekent dit dat er dus apps op je toestel staan waar updates van zijn. Als je al een aantal jaar dat icoontje hebt, heb je dan nooit een software update van iOS gedaan? Als je dat zou hebben gedaan, zou je de jailbreak kwijt zijn als je daarna niet opnieuw jailbreakt namelijk.
Waarom haal je de jailbreak er niet af? Reservekopie maken in iTunes, iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen en dan reservekopie terugzetten. Kun je ook rustig weer de software update doen, iOS6 komt eraan.
Waarom haal je de jailbreak er niet af? Reservekopie maken in iTunes, iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen en dan reservekopie terugzetten. Kun je ook rustig weer de software update doen, iOS6 komt eraan.
maandag 20 augustus 2012 om 12:12
probleem is dat ik er zelf nooit iets mee gedaan heb. heb alleen apps van i-tunes. heb nog nooit iets via Cydia gedaan. maar zal bovenstaande tips eens in overweging nemen. als ik via i-tunes mijn apps ga uploaden moet ik mijn inloggegevens gebruiken uiteraard en die heb ik niet van Cydia omdat ik daar nooit geweest ben zeg maar.
dinsdag 21 augustus 2012 om 18:23
Nobrains: Hellup ben echt n leek, begrijp de helft niet. Ik denk dat ik dus maar gewoon niets doe. Ik kom er maar niet aan.
Wat is dan iOS6?? noOTA van Big Boss??? Het zegt me allemaal niets.
Maar ga deze berichten wel bewaren wellicht kan een kenner me ermee helpen. Dank iig voor alle antwoorden van iedereen.
Wat is dan iOS6?? noOTA van Big Boss??? Het zegt me allemaal niets.
Maar ga deze berichten wel bewaren wellicht kan een kenner me ermee helpen. Dank iig voor alle antwoorden van iedereen.
dinsdag 21 augustus 2012 om 19:27
Als je niks doet blijft alleen die "11" staan. niks aan de hand. het mooien van een geroote telefoon is juist dat je ook apps van buiten de app store kunt installeren (ook gratis)..
Met wel updaten loop je inderdaad een klein risico aangezien de apps in de cydia store niet zo veel gecheckt worden als in de apple app store.
Wellicht heeft degene die hem indertijd voor je geroot heeft er wat dingen voor je opgezet die je kwijt raakt als je unroot?
gewoon laten dus.
Met wel updaten loop je inderdaad een klein risico aangezien de apps in de cydia store niet zo veel gecheckt worden als in de apple app store.
Wellicht heeft degene die hem indertijd voor je geroot heeft er wat dingen voor je opgezet die je kwijt raakt als je unroot?
gewoon laten dus.
dinsdag 21 augustus 2012 om 20:51
quote:nobrains schreef op 21 augustus 2012 @ 12:33:
Als je unjailt, kan je ´t in principe moeilijk opnieuw doen, omdat iOS 6 opgezet is om dat te voorkomen, al kan ´t geloof ik in principe onderhand wel.
Voor Cydia is net als voor Apple een notificatie-app, maar Cydia geeft ook updates aan.
Als je nou niet weet wat je doet, moet je niets doen. Wél wat doen is dan riskanter. Dan kan ´t zijn dat je systeem wegvalt.
En dat dan alleen maar om bv. een nieuwe subversie van iOS te downloaden, terwijl je nu toch gauw iOS 6 krijgt.
Ergo:
Niks doen.
Cydia komt met iOS 6.
Probeer overzicht te krijgen. Zet er noOTA op, van Big Boss repo (dat is voor Cydia).
Dat is de enige manier om notificaties uit te schakeken.
Dan zal ´t vanzelf wel duidelijk worden.
Van dit bericht klopt helaas niet veel. Je iPhone draait nog steeds op iOS (en niet op versie 6, want die is alleen nog in beta versie uit, waarschijnlijk zit je op iOS 4 of 5). Cydia is de alternatieve appstore, waar je na jailbreaken toegang toe krijgt.
Doe inderdaad niks, daar krijg je geen problemen mee. Als Apple iOS 6 openbaar geeft, doe je gewoon een software update: Instellingen --> Algemeen --> Software update. Je ontvangt vanzelf een berichtje als Apple iOS 6 uitgeeft. Dan ben je ook de jailbreak kwijt en is het hele probleem opgelost. Je zou nu ook een software update kunnen doen, dan ga je waarschijnlijk naar versie 5.1 of 5.2.
Als je unjailt, kan je ´t in principe moeilijk opnieuw doen, omdat iOS 6 opgezet is om dat te voorkomen, al kan ´t geloof ik in principe onderhand wel.
Voor Cydia is net als voor Apple een notificatie-app, maar Cydia geeft ook updates aan.
Als je nou niet weet wat je doet, moet je niets doen. Wél wat doen is dan riskanter. Dan kan ´t zijn dat je systeem wegvalt.
En dat dan alleen maar om bv. een nieuwe subversie van iOS te downloaden, terwijl je nu toch gauw iOS 6 krijgt.
Ergo:
Niks doen.
Cydia komt met iOS 6.
Probeer overzicht te krijgen. Zet er noOTA op, van Big Boss repo (dat is voor Cydia).
Dat is de enige manier om notificaties uit te schakeken.
Dan zal ´t vanzelf wel duidelijk worden.
Van dit bericht klopt helaas niet veel. Je iPhone draait nog steeds op iOS (en niet op versie 6, want die is alleen nog in beta versie uit, waarschijnlijk zit je op iOS 4 of 5). Cydia is de alternatieve appstore, waar je na jailbreaken toegang toe krijgt.
Doe inderdaad niks, daar krijg je geen problemen mee. Als Apple iOS 6 openbaar geeft, doe je gewoon een software update: Instellingen --> Algemeen --> Software update. Je ontvangt vanzelf een berichtje als Apple iOS 6 uitgeeft. Dan ben je ook de jailbreak kwijt en is het hele probleem opgelost. Je zou nu ook een software update kunnen doen, dan ga je waarschijnlijk naar versie 5.1 of 5.2.