Barbecuetips??
zondag 19 augustus 2012 om 11:19
Vanavond barbecuen, zoals de rest van Nederland.
Vriend is niet zo'n barbecuefan omdat hij niet graag zoveel vlees eet.
Zelf ben ik juist een vleeseter dus meestal eten we toch wel veel vlees op de barbecue.
Ik wil nu alleen eens iets anders.
Wil het bezoek een beetje verrassen en wil vooral dat het voor vriend ook een leuke, gezellige barbecue wordt met dingen die hij ook lekker vindt.
Sowieso maak ik zelf aardappelsalade en een groene salade, maar ik vroeg me af, wat zijn jullie geweldige tips voor op of bij de barbecue?
Liefst ietwat low budget
Vriend is niet zo'n barbecuefan omdat hij niet graag zoveel vlees eet.
Zelf ben ik juist een vleeseter dus meestal eten we toch wel veel vlees op de barbecue.
Ik wil nu alleen eens iets anders.
Wil het bezoek een beetje verrassen en wil vooral dat het voor vriend ook een leuke, gezellige barbecue wordt met dingen die hij ook lekker vindt.
Sowieso maak ik zelf aardappelsalade en een groene salade, maar ik vroeg me af, wat zijn jullie geweldige tips voor op of bij de barbecue?
Liefst ietwat low budget
668, the neighbour of the Beast
zondag 19 augustus 2012 om 21:30
quote:dunschiller schreef op 19 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?
Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..
Nee, ik niet. Ik denk dat mijn moeder ooit ergens een receptje heeft gelezen. Ze experimenteert altijd graag met koken. Het is echt lekker, probeer het eens een keertje zou ik zeggen.
Is het vuur al uit Marels? Hopelijk was het lekker. Die houtsnippers wil ik ook wel eens proberen. Vraagje voor de ervaringsdeskundigen: moet je dan een deksel op de bbq doen? Of kan het ook zonder?
[...]
Vreemde combi kaetje,zelf bedacht?
Ik kende wel de zoete variant,maar peper en salie op een banaan en dan spek eromheen had ik nooit kunnen bedenken..
Nee, ik niet. Ik denk dat mijn moeder ooit ergens een receptje heeft gelezen. Ze experimenteert altijd graag met koken. Het is echt lekker, probeer het eens een keertje zou ik zeggen.
Is het vuur al uit Marels? Hopelijk was het lekker. Die houtsnippers wil ik ook wel eens proberen. Vraagje voor de ervaringsdeskundigen: moet je dan een deksel op de bbq doen? Of kan het ook zonder?
maandag 20 augustus 2012 om 20:06
Helaas te laat voor deze bbq-sessie maar het is ook heerlijk om pakketjes met vis te maken:
stuk alufolie van een cm of 40
beetje boter of olijfolie
viskruiden naar smaak
1 tilapia of pangafilet per folie
1 of 2 plakjes citroen (dit maakt of breekt de smaak!)
nog een keer viskruiden naar smaak
En dan de folie zo dichtvouwen dat er nog lucht in het pakketje zit maar het vocht er niet uit kan lopen. Zo ongeveer:
Pakketje op de bbq en dan een minuut of 7 á 10, maar langer is geen probleem omdat het vocht niet kan verdampen dus je vis wordt niet droog. Je kunt zelfs de vis bevroren en al op de bbq leggen. Ideaal om van te voren klaar te maken dus.
stuk alufolie van een cm of 40
beetje boter of olijfolie
viskruiden naar smaak
1 tilapia of pangafilet per folie
1 of 2 plakjes citroen (dit maakt of breekt de smaak!)
nog een keer viskruiden naar smaak
En dan de folie zo dichtvouwen dat er nog lucht in het pakketje zit maar het vocht er niet uit kan lopen. Zo ongeveer:
Pakketje op de bbq en dan een minuut of 7 á 10, maar langer is geen probleem omdat het vocht niet kan verdampen dus je vis wordt niet droog. Je kunt zelfs de vis bevroren en al op de bbq leggen. Ideaal om van te voren klaar te maken dus.
maandag 20 augustus 2012 om 21:02
Uh, wat heb ik gemaakt qua groentedingen:
- spiesjes met gemarineerde champignons, in een mixje van ketjap manis, olijfolie en knoflook
- pakketjes met paprika, ui, champignos en courgette en een beetje teriyakisaus er over.
- de pakketjes met champignons en kruidenboter.
Was erg lekker en viel ook goed bij de gasten!!
Dank voor de tips dus allemaal!!!
- spiesjes met gemarineerde champignons, in een mixje van ketjap manis, olijfolie en knoflook
- pakketjes met paprika, ui, champignos en courgette en een beetje teriyakisaus er over.
- de pakketjes met champignons en kruidenboter.
Was erg lekker en viel ook goed bij de gasten!!
Dank voor de tips dus allemaal!!!
668, the neighbour of the Beast