Hoax allert.

25-08-2012 23:24 36 berichten
Zielige zieke kindjes, katten, honden, vlinders, schildpadden ?

Boze buren, bn'ners, politici, politie, brandweer.

Enge pillen, poeders en drankjes..

De moed zakt me regelmatig in de schoenen van dit soort berichten. Ieder mens dat op internet 'zit' moet toch onderhand wel weten dat er hoaxen bestaan?

Dat kettingmails, met name bedelmails dan wel geldverdien mails en politie berichten of vermiste personen mails nep zijn ?

welke hoax kreeg jij...waar trapte je in, en in welke echt niet ?

laten we elkaar helpen

Ik trap af :

Een jaar of tien geleden kreeg ik een heul eng mailtje over een bepaald bestand dat in je compu zou zitten, als je dat bestand had, dan moest je het gelijk weggooien.

Ik braaf het bestand gezocht ( dankzij jip en janneke taal ) , en weggegoooid. Bleek ik een heel belangrijk iets 'weggegooid' te hebben. Dankzij een vrind van me wist ik het allemaal terug te halen.

Sindsdien googel ik álle waarschuwingen, bedelmails ect. voordat ik het FF.

En verrassend genoeg ( not ) is tot nu toe geen een door stuur mail plausibel gebleken...

Hoax

Totaal aantal stemmen: 21

Ik door zie ze, altijd (81%)
Ik trap er een enkele keer in (14%)
Ik wist niet wat het was Geen stemmen
Ik stuur ze altijd door. Better safe than sorry. Geen stemmen
Yay ! ik verzin ze. (5%)
Way. Maar dat gold gelukkig voor alle trutten van Het Viva-forum dus alsjeblieft!
Haha ik denk het wel, Borodini. Ik vond de hoax iig erg goed uitgepakt
In de krant gestaan:

Een vrouw was met een hart aanval opgenomen. De ambulance broeders hadden haar in het toilette gevonden, en in de wc pot krioelde van de gamba's. De beste mevrouw had een gamba gekocht, zo'n hele grote. Een maal thuis, was ze heel geil en ze gebruikte de gamba als vibrator. De gamba liet in haar vagina duizenden eieren los. Na een paar dagen voelde ze zich ongeteld. Ze ging naar het toilette met hevige buikpijn. Maar ipv bloed kwamen mini gamba's uit haar vagina. Toen de vrouw dat zag, kreeg een hartaanval. Ik geloofde het verhaal niet, maar ik kon toch een paar dagen niet meer slapen.
quote:MEFS schreef op 26 augustus 2012 @ 00:48:

In de krant gestaan:

Een vrouw was met een hart aanval opgenomen. De ambulance broeders hadden haar in het toilette gevonden, en in de wc pot krioelde van de gamba's. De beste mevrouw had een gamba gekocht, zo'n hele grote. Een maal thuis, was ze heel geil en ze gebruikte de gamba als vibrator. De gamba liet in haar vagina duizenden eieren los. Na een paar dagen voelde ze zich ongeteld. Ze ging naar het toilette met hevige buikpijn. Maar ipv bloed kwamen mini gamba's uit haar vagina. Toen de vrouw dat zag, kreeg een hartaanval. Ik geloofde het verhaal niet, maar ik kon toch een paar dagen niet meer slapen.In de KRANT? That's it. Nu zeg ik mijn abo zeker op.
Het is heul lang geleden, maar ik zou durven zweren dat het de televaag was
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 26 augustus 2012 @ 00:12:

Ook is het blijkbaar het hele jaar door zussenweek/dochterweek:

Het is zussenweek! Als je een zus hebt, biologisch of vanuit het hart, die je heeft kunnen laten lachen, die je aan het huilen bracht, voor je heeft gebeden, je een dikke knuffel gaf en geeft, je heeft zien falen, die voor je heeft gejuicht en je helpt je sterk te houden, kopieer dit dan en plak het op je prikbord als je zo'n geweldige zus hebt!Ja, vreselijk! Ik krijg ook het hele jaar door van die berichten.
Een andere hoax (of geen hoax, maar een hele opportune vertalingsfout), toen de president van Iran zei dat Israel gebombardeerd zou moeten worden. Ik kan nu de exacte vertaling niet herinneren, maar het was heel anders dan Israel bombarderen. De fout kwam door een engelse journalist en die werd door alle media in de wereld overgenomen.
Een mail en dan een plaatje van iets. Stuur deze mail door aan 12 anderen en kijk wat [het plaatje] doet!!

't plaatje deed nooit wat...

Stuur deze mail door binnen 20 minuten anders overkomt je iets verschrikkelijks vannacht. Doe je het wel dan wordt die knappe jongen verliefd op je.

Of die sites waar je kon checken of iemand je op msn had geblokkeerd hoefde je je alleen je naam en wachtwoord van je account maar in te vullen

Hij was laatst ook op FB met een kat: like this post and see what happens with the kitten!

Neem het roze facebook logo.., haha as if!
Een virus die nu heel actief is: je pc blokkert en het enige wat je te zien krijgt is een scherm met politielogo dat je pc is geblokkeerd wegens illegale downloadactiviteiten. M'n man schrok zich een ongeluk, belde me direct mobiel. Na 5 seconden googelen kon ik hem gerustellen haha...
Die Bonzai-kittens

Ik werkte in een ver verleden eens een tijdje in een callcenter. Heel toevallig waren sommige van mijn collega's niet de meest snuggere mensen.

Op een dag liep ik in de kantine waar 1 van de dommere dames net helemaal geshockeerd het verhaal vertelde over de zieligste poesjes ooit.

Ik schoot in de lach en legde ze uit dat dit een hoax was (daarna moest ik ze uitleggen wat een hoax was...). De dame is kwestie werd op dat moment vreselijk boos op me Het was nl WEL waar en haar moeder werkte bij een of andere dierenwelzijn organisatie en ze hadden ook dit verhaal in hun folder!!

Dat ik daarna onder de tafel lag van het lachen werd ook niet zo gewaardeerd
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mijn moeder stuurde me ook hele lijsten door met waarschuwingen...

Zoooo vervelend.

Nu snapt ze wat een hoax is en hoe ze het even van te voren moet googelen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven