humor vind ik lastig

27-08-2012 00:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik baal van mezelf omdat ik naar mijn idee moeite heb om met andere mensen om te gaan. Ik kan wel een gesprek aangaan en ben oprecht geïnteresseerd, maar vind het moeilijk om iets van mezelf te vertellen in dat gesprek bijvoorbeeld. Ik neig ook om diepe gesprekken te gaan voeren, en vind het daarbij dus lastig om het luchtig/grappig te houden. Ook vind ik vaak de humor van anderen niet grappig. Ik vind het erg vervelend dat ik dit zo voel. Ik kan me voorstellen dat anderen mij zien als een gesloten / onzeker persoon, maar zo voel ik mij niet. Heb jij tips of hier ook last van? Bedankt!
Gewoon oefenen. Praat over het weer, het nieuws, een leuke film. Went vanzelf
Waarom neig je naar diepe gesprekken? Probeer het luchtig te houden en pas diepere gesprekken te voeren, wanneer je iemand heel goed kent.

Ik ken iemand die dit ook heeft. Zij gaat altijd net even te diep op iets in en haalt er te veel dingen bij. Zij vertelt bijvoorbeeld niet gewoon dat ze naar de camping is geweest, maar dat ze naar de camping is geweest, na vier jaar geen vakantie te hebben gehad. Dat komt omdat het in de familie niet goed is gegaan in die vier jaar. Familielid werd ziek en dus ging daar veel aandacht naar. Lastige is dat het eigenlijk stieffamilie is en dat ligt gevoelig bij sommigen, bla, bla, bla.

Is dat ongeveer wat jij bedoelt, of is het bij jou iets totaal anders? Lijkt me wel heel lastig. Geen idee of je het kan veranderen en of je dat zou moeten willen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ja ik vind het makkelijker om een op een gesprekken te houden dan met een groep. Ik vind het lastig om het "nergens" over te hebben, bijv. een collega die heel hard lacht om een grap wat naar mijn idee niet zo lollig is. Ik zou het niet gauw iets over mezelf vertellen (geen idee waarom) maar vraag veel aan de ander...
Ik moet wel een beetje lachen omdat ik het helemaal voor me zie, zo'n scene met een hardlachende collega terwijl jij lichtelijk je wenkbrauw optrekt. Maar echt, luchtigheid kan je leren. Maakt je leven ook wat lichter.
quote:VotesforLeo schreef op maandag 27 augustus 2012 01:21 Ik moet wel een beetje lachen omdat ik het helemaal voor me zie, zo'n scene met een hardlachende collega terwijl jij lichtelijk je wenkbrauw optrekt. Maar echt, luchtigheid kan je leren. Maakt je leven ook wat lichter.haha ja maar hoe kan ik dat leren :-)
Ja, ik zie het ook voor me.

Burdie, je hoeft het ook niet over jezelf te hebben. Je hoeft niet alles te delen. Aan de andere kant, hoef je ook niet van alles te vragen. Gewoon luisteren en soms eens een "joh", of "uhu", kan ook voldoende zijn.

Wanneer ik iemands grap niet leuk vind, ga ik ook echt niet meelachen. Ik glimlach beleefd en that's it.

Het gros van de gesprekken gaan over niks. Zelf ben ik dan ook van het luisteren. Waarom vind jij het een probleem? Misschien zien anderen het heel anders.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ik denk dat het helemaal niet hoeft te betekenen dat jij geen humor snapt, maar dat het ligt aan het feit dat mensen werkelijk om niks lachen. Dan sta ik er ook een beetje onnozel bij. Gisteravond was er ergens een barbecue in de buurt en ik hoorde mensen constant bulderen van het lachen. Toen dacht ik: zo grappig kan het nooit zijn.

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt, je voelt je dan toch wat een vreemde eend in de bijt.
Ik heb ook heel vaak dat ik dingen niet zo grappig vind, maar ik kan heel vaak wel goed lachen als anderen ook lachen, dus dan valt het niet op :P

Daarentegen zijn er ook mensen met wie ik dikke lol kan hebben een beetje onze eigen humor hebben, en dan zijn er vaak ook mensen die erbij staan en ons aankijken van± `okeeee dan´.
Herken het ook wel. Vooral als er grappen gemaakt worden die seksistisch of racistisch zijn. Maar ja, als ik er bloedserieus op in zou gaan of geïrriteerd ga kijken, kom ik over als iemand die belerend of niks gewend is. Dus doe ik vaak maar net of ik niks gehoord heb.
*dubbel*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven