Help Mac en CD Rom

31-08-2012 18:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb net voor mijn dochterje een cd rom gekocht voor op de mac. Nu zegt ie bij het installeren dat er geen licentie machtiging versterkt is en ik me aan moet melden als adiminstratoren. weet iemand hier iets van??
Het gebruikersaccount waarmee je bent aangemeld op de Mac, is dat wel een beheerdersaccount? Heeft dat account alle rechten? Anders even aanmelden op een account dat wel beheerrechten heeft. Ik denk tenminste dat dat het is.
Je moet inloggen als administrator (onder het apple menu log je de huidige gebruiker uit en bij het daaropvolgende inlogscherm log je als admin in). Als het goed is heb je daar ooit een wachtwoord voor ingesteld.

Als je ingelogd bent kun je opnieuw de CD installeren. De licentie machtiging staat waarschijnlijk wel op het hoesje of doosje.
En ik heb nog een spelletje en daarvoor geeft ie steeds aan dat er 74 mb meer ruimte nodig is. Maar dan staat er gewoon en heb al meerder dingen verwijderd begrijp daar ook niets van helaas.
Speel je dat spel vanaf de cd of vanaf je harddisk? Op een cd is geen ruimte over om te spelen, dus het moet vanaf je harddisk.
hoe doe ik dit?
Het spelletje van de cd naar je programmamap slepen.

En een boekje over Macs kopen...
Dat heb ik gedaan maar het komt niet onder programma's te staan
Zie je wel dat er iets gekopieerd wordt? Staat er misschien een installer op de cd?
Hij wil wel kopieren maar dan zegt ie niet genoeg ruimte, dit is niet mogelijk ik heb 1 terrabyte geheugen
Hoeveel ruimte heb je op je harddisk? (harddisk selcteren en appeltje-i)
Vrije ruimte, bedoel ik.
Geheugen is iets anders dan harddisk ruimte.

Als je je Mac HD selecteert en je doet cmd-i, wat staat er dan bij Capaciteit en bij Beschikbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven