Tanja Groen

05-09-2012 23:10 67 berichten
Vorige week was het alweer 19 jaar geleden dat Tanja Groen ergens tussen Maastricht en Gronsveld verdween. Nooit zijn er sporen aangetroffen. Ik zelf heb dit altijd een interessante zaak gevonden; juist vanwege het ontbreken van de sporen. Hoe is het mogelijk dat een achttienjarige "zomaar" verdwijnt en er in bijna twintig jaar geen enkel spoor is teruggevonden, helemaal niks.

Tot daar het nieuwsbericht opdook dat de fiets van Tanja in de Maas zou zijn gevonden. Uitsluitsel is er nog niet, dat kan zes weken duren. De ouders van Tanja gaven aan in een filmpje op L1 dat ze denken dat het haar fiets is (want, bordeauxrode zwartgeverfde fiets, fiets van het merk Cheesetown dat blijkbaar in een gelimiteerde oplage in Schagen e.o. Verkrijgbaar was).

Ondanks dat die wichelroedeloper nu onder vuur ligt, hoop ik dat ze eindelijk eens een spoor van Tanja aantreffen.

Wat is jullie mening over deze vondst?

Volgens de site van Vermist zouden de gevonden buizen te maken hebben met deze zaak: http://www.dossiervermist.nl/tanja-groen/
Laten we maar eerst de uitkomsten afwachten, vind je ook niet. Zonder dat, kan ik er geen zinnig woord over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet de opgedoken vaten uit de Maas.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kende haar persoonlijk en hoop écht dat ze gevonden wordt.... vooral voor haar ouders! Dan kunnen ze het eindelijk alfsluiten....
Haar ouders woonden naast ons kunnen idd geen rust vinden. Hoop echt dat ze gevonden wordt
Vreselijk zeg, je blijft dan toch hoop houden dat ze nog leeft waarschijnlijk.
Op zich begrijp ik wel dat je antwoorden wilt en dat het je niet los laat. Maar ik denk dan wel eens, dat je op een gegeven ogenblik ook verder moet of wilt met je leven. Kost het niet heel veel energie om iedere keer maar moed te houden (of levert het juist iets op...?)

Ik heb geen idee, ik heb nog nooit in zn situatie gezien. Maar ik vraag het me wel eens af hoe het voor de naasten van iemand moet zijn.

Net als bij de ouders van Marianne Vaatstra, dat was ook 13 jaar geleden en nu wordt er weer wat nieuws bedacht en het onderzoek weer opnieuw geopend. Ik begrijp op zich wel dat je als ouders ook hoop wilt houden. Maar komt er ook een punt dat je het ook weer los moet of kunt laten? En zeker als er ook nog andere kinderen in het gezin zijn, je moet ergens toch ook weer verder, of niet?

Moeilijk hoor. Laten we maar hopen dat er snel duidelijkheid komt.
Marianne v is dan nog gevonden, tanja g is tot op heden spoorloos.

Erg voor haar ouders
Het is vorige week toch duidelijk geworden dat de fiets niet van Tanja is? Er staat geen carroserienummer in terwijl de fiets van Tanja dat wel had.
Overigens hoop ik dat er snel meer duidelijkheid komt. Dit moet vreselijk zijn voor haar ouders.
quote:Boarn schreef op 05 september 2012 @ 23:53:

Op zich begrijp ik wel dat je antwoorden wilt en dat het je niet los laat. Maar ik denk dan wel eens, dat je op een gegeven ogenblik ook verder moet of wilt met je leven. Kost het niet heel veel energie om iedere keer maar moed te houden (of levert het juist iets op...?)

Ik heb geen idee, ik heb nog nooit in zn situatie gezien. Maar ik vraag het me wel eens af hoe het voor de naasten van iemand moet zijn.

Net als bij de ouders van Marianne Vaatstra, dat was ook 13 jaar geleden en nu wordt er weer wat nieuws bedacht en het onderzoek weer opnieuw geopend. Ik begrijp op zich wel dat je als ouders ook hoop wilt houden. Maar komt er ook een punt dat je het ook weer los moet of kunt laten? En zeker als er ook nog andere kinderen in het gezin zijn, je moet ergens toch ook weer verder, of niet?

Niet helemaal met je eens.. Doorgaans, met betrekking op veel andere situaties, vind ik wel dat dit opgaat.. Hier echter niet.

Er is geen lichaam, er is niets!

Ik ken deze zaak niet, dus vergeef me als ik iets achterhaalds zeg, maar zolang er geen lichaam is heb je geen duidelijkheid.

Stel nou dat ze nog leeft, maar ergens wordt uitgebuit als seksslaaf (noem maar wat)?

En daarnaast, ik kan me voorstellen dat naasten op een gegeven moment gaan denken dat zij dus wel vermoord zou moeten zijn, maar hoe is zij dan aan haar eind gekomen?

Zo'n situatie als dit kan je nooit rust geven, omdat je in het ongewisse zit. Je gaat niet iemand opgeven, die wellicht nog ergens in leven zou kunnen zijn.

Hoe hard het ook klinkt; dan kun je beter duidelijkheid hebben. Ook al dit inhoud dat ze gruwelijk aan haar eind is gekomen.
quote:thomaaas schreef op 06 september 2012 @ 07:26:

Het is vorige week toch duidelijk geworden dat de fiets niet van Tanja is? Er staat geen carroserienummer in terwijl de fiets van Tanja dat wel had.

Dit bericht heb ik gemist, waar stond dit?

Ik hoop zó dat ze gevonden wordt. Ik 'volg' deze zaak al vanaf het begin af aan. Bizar dat ze zo van de aardbodem verdwenen is.

Boarn, ik denk dat de ouders op zich wel verder gaan. Maar hun kind zal elke dag in hun gedachten zijn. Met wat ze ook doen. Of ze het nu gezellig hebben op een verjaardag of op vakantie gaan. Vergeten kunnen ze het nooit.

Officieel is er nog niets bekend gemaakt. De politie heeft nl. Aangegeven dat het kan zijn dat als een fiets bijna twintig jaar in het water ligt, een nummer eruit geroest ofzo kan zijn. Weet iemand of dat idd kan? De fiets die gevonden is, heeft wel de volgende zaken:

- de voor een Cheesetown (gelimiteerde oplage) kenmerkende dubbele stang

- bordeauxrode fiets welke zwart geverfd is

- de fiets die gevonden is was verzwaard met iets van blokken

de politie heeft aangegeven dat het zes weken duurt voordat die fiets helemaal goed onderzocht is.

het lijkt mij wel dat na bijna twintig jaar het leven voor de ouders enigzins verder gaat. Maar ik denk dat je toch altijd hoop blijft houden, juist omdat ze nooit gevonden is. Voor hetzelfde geldt is ze ergens vastgehouden a'la Natascha Kampusch. De kans is klein maar toch, ik denk dat als het om je eigen kind gaat dat je altijd hoop blijft houden. Ik snap dat wel. Natuurlijk ga je er eigenlijk vanuit dat iemand na zoveel jaar hoogstwaarschijnlijk overleden is maar ja, geen lichaam ...
quote:Ratteke schreef op 06 september 2012 @ 07:58:

[...]

Dit bericht heb ik gemist, waar stond dit? http://www.rtl.nl/compone ... _vermiste_Tanja_Groen.xml

Het is nog onduidelijk of de fiets die vorige week boven water werd gehaald uit de Maas in Maastricht, van de sinds 1993 vermiste studente Tanja Groen is. Het model is wel hetzelfde, maar er staan geen framenummer en postcode in.

De politie stelt vooralsnog geen onderzoek in naar de vindplaats van fiets en buis. Daartoe is geen aanleiding omdat niet duidelijk is of beide voorwerpen te maken hebben met Tanja Groen.

Of de fiets wel of niet van Tanja Groen was, is nog lang niet duidelijk. Dat wordt nog onderzocht.

Dit stond in de link die je net postte:

"De fiets wordt nu microscopisch onderzocht op laksporen en biologische sporen om aan de weet te komen hoe lang het rijwiel onder water heeft gelegen. Het duurt zeker zes weken voor duidelijk is, of de fiets van Tanja Groen is geweest."

Ook zijn de mogelijkheden voorbij gekomen dat het framenummer eruit geveild kan zijn of niet meer zichtbaar is vanwege de roest en/of het feit dat ie zo lang in 't water gelegen heeft.
Ik wist dus niet dat dat kon, een framenummer en/of postcode wat verdwijnt nadat een fiets zo lang in het water heeft gelegen.
quote:Carrrie schreef op 05 september 2012 @ 23:14:

Ik kende haar persoonlijk en hoop écht dat ze gevonden wordt.... vooral voor haar ouders! Dan kunnen ze het eindelijk alfsluiten....Same here, maar dan niet Tanja Groen, maar Marianne Vaatstra. Die destijds wel gevonden is, maar op gruwelijke wijze vermoord is. Vandaag om 11 uur persconferentie. Maar toch is het altijd afwachten. Ook bij de zaak Tanja Groen.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
quote:calvijn1 schreef op 06 september 2012 @ 00:19:

Marianne v is dan nog gevonden, tanja g is tot op heden spoorloos.

Erg voor haar ouders

Geloof me, hoe de vader van Marianne haar destijds aangetroffen heeft is nog steeds heel moeilijk voor hem. Maar je hebt gelijk, dat zeggen haar ouders ook; hoe erg het ook is, onze dochter is nog gevonden, wij konden haar begraven en we kunnen naar haar graf als we er behoefte aan hebben. Je kind nooit meer vinden is nog erger.

Maar er zijn in het verleden meerdere mensen / jongeren spoorloos verdwenen en tot op de dag van vandaag niet meer gevonden. Zoals Germa van den Boom uit Nieuwendijk, Willeke Dost uit het Drentse Koekange, Marjo Winkens uit Schimmert, etc. Hopelijk zal ook hun familie ooit weten wat er met hen gebeurd is.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
De familie van Marjo Winkens is al overleden. Wreed, om te overlijden en nooit geweten te hebben wat er met je kind gebeurd is.
quote:Kate1980 schreef op 06 september 2012 @ 09:24:

De familie van Marjo Winkens is al overleden. Wreed, om te overlijden en nooit geweten te hebben wat er met je kind gebeurd is.Ben ik met je eens. Lijkt me verschrikkelijk.
quote:nienke1202 schreef op 06 september 2012 @ 09:26:

[...]

Ben ik met je eens, maar volgens mij leven haar pleegmoeder en pleegbroer nog die (net als haar overleden pleegvader) een tijdje als verdachten zijn gezien.

Nee, dat is Willeke Dost uit Koekange. Haar ouders leefden idd niet meer en zij is verdwenen toen ze bij een pleegfamilie woonde.

Marjo Winkens is in 1975 in Limburg verdwenen toen ze op een brommer naar de kermis van Sittard ging.
Het is allemaal heel erg voor de nabestaanden.

Zijn heel wat kinderen verdwenen in loop der jaren.
quote:Kate1980 schreef op 06 september 2012 @ 09:28:

[...]

Nee, dat is Willeke Dost uit Koekange. Haar ouders leefden idd niet meer en zij is verdwenen toen ze bij een pleegfamilie woonde.

Marjo Winkens is in 1975 in Limburg verdwenen toen ze op een brommer naar de kermis van Sittard ging.Dat weet ik, maar ik haalde het door elkaar. Als je niet zo snel was geweest met kopiëren, dan had je gelezen dat ik het veranderd had Van Marjo heb ik het boek en met Marianne Vaatstra haar onderzoek zijn we nog bijna dagelijks bezig. Ook Nicky Verstappen blijft een aparte zaak.
quote:calvijn1 schreef op 06 september 2012 @ 09:29:

Het is allemaal heel erg voor de nabestaanden.

Zijn heel wat kinderen verdwenen in loop der jaren.Klopt, ik denk nog meer dan we hier eigenlijk benoemen. Hoe kan iemand zo ziek zijn om een kind (zo)iets aan te doen..
quote:Boarn schreef op 05 september 2012 @ 23:53:

Nou, ik denk dat als het je kind is dat je het dan helemaal niet kunt loslaten totdat de zaak is opgelost. Dat kost wel heel veel energie, maar je hebt geen keuze. Mij zou zoiets geen seconde loslaten als het mijn dochter was.

Ik hoop zo dat deze zaak wordt opgelost, en dat Tanja wordt gevonden. Dan kunnen de ouders het eindelijk een plekje geven want niets weten is slopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven