paragnost

06-09-2012 09:06 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo weet iemand een goede en eerlijke paragnost in de omgeving van enschede?? Iemand die niet oppervlakkig blijft??
Nou, maak je borst maar vast nat. Ik schrijf hier al heel wat jaren en totnogtoe is er nog nooit iemand met een betrouwbare paragnost op de proppen gekomen!

Het is ook een lastig verhaal, he. Er is geen keurmerk oid en hun betrouwbaarheid kan simpelweg niet objectief aangetoond worden.
Die zijn er niet. (althans degene waar je flink voor moet dokken die geloof ik niet)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zal zo serieus en eerlijk mogelijk reageren. Ik heb dat in het verleden gedaan, gratis. Ik kan je vertellen dat wat je te weten kan komen, kan je het ook met een goede vriendin of met een psycholoog. Verspil je geld niet aan een paragnost
Als je dan echt echt werkelijk moet en zal, dan kan je contact opnemen met Andre Groote, maar waar hij uit hangt is me een raadsel, dat moet je zelf maar uitzoeken.

Hij heeft een website.
quote:Cateautje schreef op 06 september 2012 @ 09:32:

Als je dan echt echt werkelijk moet en zal, dan kan je contact opnemen met Andre Groote, maar waar hij uit hangt is me een raadsel, dat moet je zelf maar uitzoeken.

Hij heeft een website.

Jeeeetje ja, André Groote, nu je het zegt. Er was vroeger een tv- of radioprogramma waar hij veel in voorkwam toch?

Nooit meer wat van gehoord eigenlijk. Hij zal inmiddels wel stokoud zijn denk ik?
Ha gevonden, zijn website: http://www.andregroote.nl/
quote:Twinkle1001 schreef op 06 september 2012 @ 09:34:

[...]

Jeeeetje ja, André Groote, nu je het zegt. Er was vroeger een tv- of radioprogramma waar hij veel in voorkwam toch?

Nooit meer wat van gehoord eigenlijk. Hij zal inmiddels wel stokoud zijn denk ik?Het zwarte gat, whoehahaha!
Ik doe het gratis:

je bent ergens in teleurgesteld, je bent onzeker over een volgende stap en over je toekomst en je raakt op korte termijn geld kwijt aan zwendelpraktijken.
quote:nummerzoveel schreef op 06 september 2012 @ 09:21:

Nou, maak je borst maar vast nat. Ik schrijf hier al heel wat jaren en totnogtoe is er nog nooit iemand met een betrouwbare paragnost op de proppen gekomen!

Het is ook een lastig verhaal, he. Er is geen keurmerk oid en hun betrouwbaarheid kan simpelweg niet objectief aangetoond worden.

Onzin natuurlijk!

Die zijn er wel degelijk. TO kijk even of er bij jou in de buurt een PASO vereniging is (zij organiseren spirituele avonden voor een prikje) en kunnen je in contact brengen met een goede paragnost. Je kunt ook zo'n avond bijwonen, dat kost een paar euro en je hebt een leuke avond. Er worden steeds andere mediums uitgenodigd en je zou bij zo'n iemand waar je je prettig bij voelt en die jij zelf goed vind, een consult kunnen aanvragen.
Beetje off topic, maar: maakt het voor jullie verschil of een paragnost een vergoeding vraagt of niet? Ik heb er zelf geen nodig en zou er ook nooit een raadplegen omdat ik in de familie veel mensen met helderziende en heldervoelende gaven heb en zelf ook heldervoelend ben en voorspellende gaven heb (wat ik overigens nog steeds niet prettig vind) Mijn ervaring met mijn familie is in elk geval niet in de trant van "je gaat dit jaar de liefde van je leven ontmoeten" of " kijk uit in het verkeer" of dat soort vage dingen. Wat wil jij eigenlijk van een paragnost TO?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Stelletje charlatans zijn het.
Ik snap dat niet!

TO vraagt toch niet om een mening, ze vraagt of iemand een paragnost weet te vinden. Dat die hier niet popie zijn, dat weten nu zo ondertussen wel zeg.
quote:Cateautje schreef op 06 september 2012 @ 09:38:

[...]

Het zwarte gat, whoehahaha! Oh ja! "Welkom.... bij het Zwarrrrrte Gat".... Brrrrrrrrr..
quote:Elin_ schreef op 06 september 2012 @ 09:47:

Stelletje charlatans zijn het.En.....jij spreekt uit ervaring?
quote:Twinkle1001 schreef op 06 september 2012 @ 09:50:

[...]

Oh ja! "Welkom.... bij het Zwarrrrrte Gat".... Brrrrrrrrr..Ik vond die zondagen heel leuk op radio 5. Eerst had je een programma dat over sexualiteit ging en dan kwam en nog iets en dan het Zwarte gat. In de avond had je Stoffer en Bentz met hun bluesprogramma. Mij hele vrienden en kennissenkring luisterde en je kon ook naar die programma's bellen. We belden ook elkaar om er over te kletsen. Ja, was een leuke tijd.
Lees het boek van Gili maar eens. Het heet 'Iedereen Paranormaal'
quote:nessemeisje schreef op 06 september 2012 @ 09:39:

Ik doe het gratis:

je bent ergens in teleurgesteld, je bent onzeker over een volgende stap en over je toekomst en je raakt op korte termijn geld kwijt aan zwendelpraktijken.Je bent goed!
Ik heb wel wat ervaring met een paragnost.. die mij veel wist te vertellen wat klopte tot kleine dingen aantoe.. maar ik wil niet weten wat ik al weet.. maar wat ik kan verwachten wat ik moet doen...
quote:Elin_ schreef op 06 september 2012 @ 09:55:

Lees het boek van Gili maar eens. Het heet 'Iedereen Paranormaal'

Geen persoonlijke ervaring dus. En ik hoef geen enkel boek te lezen om overtuigd te zijn dat er meer tussen hemel en aarde is. Ik vind het ontzettend dom en naïef of te denken dat dit niet zo is.

Oh ja, en ik heb een wetenschappelijke achtergrond, sta met beide benen op de grond.

Maarre...TO vroeg om een paragnost niet om onze meningen.
Ik zou ook wel graag eens een echt goeie paragnost willen spreken.

Ik ben een aantal maanden geleden bij een paragnost geweest (koste me 50 euro) en ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was.

Ik moest fotoos meenemen, die had ik dus bij me (van mn kinderen en mn broer, en onlangs overleden moeder.

Bij de helft van de fotoos voelde ze weinig tot niks, en bij de andere helft zei ze soms een paar rake dingen, maar soms zat ze er finaal naast.
quote:ellen-zelf schreef op 06 september 2012 @ 09:57:

Ik heb wel wat ervaring met een paragnost.. die mij veel wist te vertellen wat klopte tot kleine dingen aantoe.. maar ik wil niet weten wat ik al weet.. maar wat ik kan verwachten wat ik moet doen...Als je alleen maar te horen krijgt wat je zelf al weet, dan heb je niet te maken met een paragnost. Die denken dat te zijn, maar wat zij doen is van een heel andere orde en mag eerlijk gezegd geen naam hebben. Een echte paragnost kijkt vooruit.
quote:Cateautje schreef op 06 september 2012 @ 09:53:

[...]

Ik vond die zondagen heel leuk op radio 5. Eerst had je een programma dat over sexualiteit ging en dan kwam en nog iets en dan het Zwarte gat. In de avond had je Stoffer en Bentz met hun bluesprogramma. Mij hele vrienden en kennissenkring luisterde en je kon ook naar die programma's bellen. We belden ook elkaar om er over te kletsen. Ja, was een leuke tijd.

Ja zeker. Ik weet het nog, heb ook leuke herinneringen aan het Zwarte Gat (komt nu opeens weer boven, was 't helemaal kwijt). Dat programma over seksualiteit mochten we niet luisteren, dus dat moest stiekem op je eigen radio'tje. Daarna het Zwarte Gat. Mijn moeder riep dan door het huis: "Het Zwarte Gat begiiiiiiiiiint!" En dan zaten we met het hele gezin aan de radio gekluisterd... En het eindige met die echo'ende lage mannenstem: "Er is meerrrrr.... tussen Hemel en Aarde....."

Iedere week leefden we er naartoe.
quote:saffietje schreef op 06 september 2012 @ 10:01:

Ik zou ook wel graag eens een echt goeie paragnost willen spreken.

Ik ben een aantal maanden geleden bij een paragnost geweest (koste me 50 euro) en ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was.

Ik moest fotoos meenemen, die had ik dus bij me (van mn kinderen en mn broer, en onlangs overleden moeder.

Bij de helft van de fotoos voelde ze weinig tot niks, en bij de andere helft zei ze soms een paar rake dingen, maar soms zat ze er finaal naast.Gevalletje cold reading dus. Een slechte in dit geval.
Tartufone, dat sluit niet uit dat ik wel persoonlijke ervaringen heb met self-claimde paragnosten. Die er volledig naast zaten overigens.

Ik zou er graag in geloven maar er zijn me net iets te veel verhalen bekend over bedrog en ontmaskeringen. Juist van beroemde paragnosten. Ik vind het naief om te geloven in iets waar zo duidelijk geen bewijs voor is en wat zo duidelijk ook veel mensen de afgrond in heeft geholpen (Sylvia Millecam bijv)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven