leeg

06-09-2012 12:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, binnekort weer afdelingsuitje van het werk.

Ik weet als ik daar naar toe ga, dat het me helemaal leegzuigt. Het is gedeeltelijk onder werktijd dus vind dat ik moet gaan.

Wie weet wordt het wel gezellig, maar ik vind het altijd zoveel energie kosten omdat je veel moet praten luisteren, ik ben nogal rustig en verlegen dus maak moelijk contact en vind dat erg. Weet vaak niet zoveel te zeggen/melden.

Ik moest het even kwijt hier. Misschien heeft iemand tips. Eigenlijk is jezelf zijn natuurlijk niets mis mee. Maar toch...
Ik zou toch proberen te gaan, als je altijd alles vermijd dan wordt het nooit wat. Dan mis je zo veel leuke dingen en wordt de drempel steeds hoger. Gewoon gaan en al luister je deze keer wat meer dan je zelf praat is het toch goed? Ga bij een groepje collegas zitten die je goed kent en waar je je prettig bij voelt.
Hoezo moet je praten??

Als je dat nou eens loslaat/van je afzet, zou het dan wellicht niet leuker worden?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben extreem stil, kan niet goed met mensen opschieten en praat ook niet met ze. Of ze moeten mij een vraag stellen.

Ik heb binnenkort ook een bedrijfsuitje van het werk van mijn vriend, aanhang mag dus mee. En ze accepteren maar dat ik niet veel praat! Ik kan er ook niks aan doen, ik weet simpelweg vaak niks te zeggen.

Ik weet dat de meesten verwachten dat je wel met ze praat, maar ik voldoe niet aan die verwachting. Als je dit loslaat en schijt hebt aan die verwachting, dan valt dit allemaal zo ontzettend mee.

Jij bent gewoon zo. Jij bent jij.
Hoi,

Ik herken het helemaal, niet alleen met teamuitjes, maar met alles wat sociaal is. Ik dwing me om af en toe naar die gelegenheden te gaan, anders raak ik helemaal geïsoleerd. Bij mij is de stres meestal voor het moment en de eerste uur. Soms vind ik het toch niet fijn en ga ik eerder weg, tenzijn ik met mijn man er heen ben gegaan en hij het leuk vindt.

Ik zou ernaartoe gaan en kijken hoe het gaat. Als je het leuk vindt, blijf maar, en anders ga je eerder weg.
Ah! En als je bezig bent te denken wat je moet zeggen, kijk naar de andere mensen. Is er iemand die op je speech zit te wachten?
Het is dus nu onder werktijd en dan een stukje avond, volgens mij carpoolen we dus kan ik ook niet zomaar eerder weg. Ik verwacht ook dat het na avonddiner, we weer richting huis gaan.. is ook niemand zit op een speech te wacten.

Als je het ook loslaat denk ik inderdaad ook dat het mee valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven