mosselen
donderdag 6 september 2012 om 14:17
donderdag 6 september 2012 om 14:27
donderdag 6 september 2012 om 14:29
donderdag 6 september 2012 om 14:30
donderdag 6 september 2012 om 14:36
quote:majinda schreef op 06 september 2012 @ 14:31:
Ik heb ze gisteren bij de AH gehaald, waren erg lekker(en in de reclame).
Ah AH! Fijn dat ik dit lees want dan ga ik ze daar vanavond ook maar eens halen. Zó lang niet gehad. Bij mij thuis wil ook niemand ze eten. En van mijn vriendenkring ken ik er maar een en die woont 150 km verderop....
*gaatmanteleurstellenmethetavondeten*
Ik heb ze gisteren bij de AH gehaald, waren erg lekker(en in de reclame).
Ah AH! Fijn dat ik dit lees want dan ga ik ze daar vanavond ook maar eens halen. Zó lang niet gehad. Bij mij thuis wil ook niemand ze eten. En van mijn vriendenkring ken ik er maar een en die woont 150 km verderop....
*gaatmanteleurstellenmethetavondeten*
donderdag 6 september 2012 om 14:45
Ik heb ze een tijdje terug in de aanbieding bij de Dirk gehaald, die waren erg lekker. Ze zijn nu in de aanbieding bij de Appie, ik heb die nog niet geprobeerd maar ik merk dat die kortlopende aanbiedingen bij supermarkten altijd goede partijen mosselen hebben. Ik ben een liefhebber, ik heb een deel Franse familie en die wonen aan de kust. Daar zijn de mosselen bij tig vishandels te koop (en eet ik me altijd suf aan), en tot nu toe is me opgevallen dat de supermarkt mosselen in aanbiedingsrondes prima aan de standaard voldoen.
donderdag 6 september 2012 om 14:46
Mijn vriend vindt mosselen ook walgelijk! Maar daar laat ik mijn zin in mosselen niet door beinvloeden haha!
Ik heb nog heerlijke wraps van gister dus die mag hij eten, is 'ie gek op!
Naar de markt gaat niet meer lukken, wel heb ik een pasje van de Makro!
Misschien dat ik gewoon vandaag die van de AH ga proberen, en de volgende keer van de visboer.
Jumbo was wel handig omdat het een bak van 1 kilo is, mooi voor 1 persoon... Andere supermarkten is vaak 2 kilo...
Ik heb nog heerlijke wraps van gister dus die mag hij eten, is 'ie gek op!
Naar de markt gaat niet meer lukken, wel heb ik een pasje van de Makro!
Misschien dat ik gewoon vandaag die van de AH ga proberen, en de volgende keer van de visboer.
Jumbo was wel handig omdat het een bak van 1 kilo is, mooi voor 1 persoon... Andere supermarkten is vaak 2 kilo...
donderdag 6 september 2012 om 14:47
quote:leentjedb schreef op 06 september 2012 @ 14:43:
Ik moet hier juist een kilo of 5/6 bestellen voor met zijn tweetjes omdat we anders allebei niet genoeg hebben. Leendert vreet net zo hard mee. Hoop werk om klaar te maken maar zooooooo lekker!
Weet je al hoe je ze klaar gaat maken, TO?Mosselen schoonmaken vind ik tig keer leuker dan groenten schoonmaken. Heerlijk, die schelpen door je handen laten gaan.
Ik moet hier juist een kilo of 5/6 bestellen voor met zijn tweetjes omdat we anders allebei niet genoeg hebben. Leendert vreet net zo hard mee. Hoop werk om klaar te maken maar zooooooo lekker!
Weet je al hoe je ze klaar gaat maken, TO?Mosselen schoonmaken vind ik tig keer leuker dan groenten schoonmaken. Heerlijk, die schelpen door je handen laten gaan.
donderdag 6 september 2012 om 14:50
donderdag 6 september 2012 om 14:56
quote:Lous84 schreef op 06 september 2012 @ 14:50:
Ja, het wordt AH!
Ik vind het heerlijk om ze klaar te maken met verse groentes en witte wijn.
Lekker basic maar o zo lekker!
Ook lekker is om vlak voor einde er gorgonzola overheen te verkruimelen, zo heb ik ze eens in Frankrijk gegeten, zaaaalig!!!
Zo ga ik het ook doen. Alleen die gorgonzola op het laatst... nee. Ik ben niet zo'n kaaseter, vandaar.
Ik haal (als ze er nog zijn tenminste) 2 kilo. Dat krijg ik niet op. Als ik dan de overgebleven mosselen uit het schelpje haal en in het kookvocht bewaar, kan ik dat dan de dag er na nog gewoon eten?
Ja, het wordt AH!
Ik vind het heerlijk om ze klaar te maken met verse groentes en witte wijn.
Lekker basic maar o zo lekker!
Ook lekker is om vlak voor einde er gorgonzola overheen te verkruimelen, zo heb ik ze eens in Frankrijk gegeten, zaaaalig!!!
Zo ga ik het ook doen. Alleen die gorgonzola op het laatst... nee. Ik ben niet zo'n kaaseter, vandaar.
Ik haal (als ze er nog zijn tenminste) 2 kilo. Dat krijg ik niet op. Als ik dan de overgebleven mosselen uit het schelpje haal en in het kookvocht bewaar, kan ik dat dan de dag er na nog gewoon eten?
donderdag 6 september 2012 om 15:00
Ik vind het mosselen schoonmaken ook niet erg hoor. Je moet er alleen wel even tijd voor uittrekken. En ik eet ze zelf graag op zijn Provençaals (ui/sjalotjes, knoflook, tomaten, wijn, zwarte olijven, tijm, basilicum, peterselie en zo) zoals mijn (Franse) moeder ze ook maakt. Ik kom oorspronkelijk uit die streek. Krijg dan spontaan heimwee als ik ze zo eet.
donderdag 6 september 2012 om 15:09
quote:leentjedb schreef op 06 september 2012 @ 15:00:
Ik vind het mosselen schoonmaken ook niet erg hoor. Je moet er alleen wel even tijd voor uittrekken. En ik eet ze zelf graag op zijn Provençaals (ui/sjalotjes, knoflook, tomaten, wijn, zwarte olijven, tijm, basilicum, peterselie en zo) zoals mijn (Franse) moeder ze ook maakt. Ik kom oorspronkelijk uit die streek. Krijg dan spontaan heimwee als ik ze zo eet. minus olijven maak ik ze ook zo, uiteraard met een scheut witte wijn.
Ik vind het mosselen schoonmaken ook niet erg hoor. Je moet er alleen wel even tijd voor uittrekken. En ik eet ze zelf graag op zijn Provençaals (ui/sjalotjes, knoflook, tomaten, wijn, zwarte olijven, tijm, basilicum, peterselie en zo) zoals mijn (Franse) moeder ze ook maakt. Ik kom oorspronkelijk uit die streek. Krijg dan spontaan heimwee als ik ze zo eet. minus olijven maak ik ze ook zo, uiteraard met een scheut witte wijn.
donderdag 6 september 2012 om 15:29
Ik koop ze op de markt bij mijn vaste viskraam. Zelf eet ik ze niet meer want ik ben helaas allergisch geworden voor schelpdieren. Meestal maak ik ze op de traditionele wijze, groenten, kruiden en witte wijn, soms ook op z'n Provencaals, ik laat de olijven niet weg. Manlief maakt de mosselen schoon, dat vind ik een rotklus. Bovendien is hij ook degene die ze eet.
verba volant, scripta manent.
donderdag 6 september 2012 om 15:31
quote:Ratteke schreef op 06 september 2012 @ 14:56:
[...]
Ik haal (als ze er nog zijn tenminste) 2 kilo. Dat krijg ik niet op. Als ik dan de overgebleven mosselen uit het schelpje haal en in het kookvocht bewaar, kan ik dat dan de dag er na nog gewoon eten?De overgebleven mosselen zijn heerlijk om te bakken met 'n spekje, uitje en knoflook en met kaas te gratineren.
[...]
Ik haal (als ze er nog zijn tenminste) 2 kilo. Dat krijg ik niet op. Als ik dan de overgebleven mosselen uit het schelpje haal en in het kookvocht bewaar, kan ik dat dan de dag er na nog gewoon eten?De overgebleven mosselen zijn heerlijk om te bakken met 'n spekje, uitje en knoflook en met kaas te gratineren.