Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
[img]http://www.partycakesbyjose.nl/Images/Ferrari.JPG[/img]

Lang zal ie leven, lang zal ie leven, lang zal ie leven in de glooooorriiiaaa!

Van harte Lil! Hoe vaak heb je al gehuild vandaag?

Suup! Coldplay! Hoe cool is dat!

Bloes, wat fijn dat er nu, na al die jaren, iets constructiefs gebeurt met de aso. Wat een rust zal dat geven als ie dat volhoudt!

Hee Mims... wij zouden toch afspreken in de vakantie want we hadden zoveel tijd want we gingen toch niet weg? De tijd vloog en nou is het niet gelukt!

**zet koffie neer**

Aan de slag!
Nope, toch jammer. Zijn er nog leuke doolhoven bij jou in de buurt? En we zien elkaar sowieso in Casa de Suup binnenkort, toch?

Ja, dames, ik ben er nog. Lees braaf mee (dat is niet zo moeilijk hier) maar even hoofd en hart te vol met liefde en stress, vreugde en pijn om woorden te kunnen vinden.

De afgelopen maanden ging het niet zo goed met mij. Opgefokt, wisselvallig, boos, neerslachtig... Ik wist het allemaal niet meer. Op aanraden van de huisarts ben ik een paar weken geleden gestopt met de pil, en de lucht klaarde na een dag alweer op. Nooit geweten dat ik daar zo extreem op reageer. Weer wat geleerd.

Toch is het niet allemaal gelijk gelukzalig, integendeel. Kleine samenvatting; exgestress, een vakantie die totaal in het water viel, mijn rol als stiefmoeder die soms wat zwaar valt, en vooral en voornamelijk een Mopsey die absoluut niet lekker in haar vel zit. Ze is boos op de hele wereld, zit met zichzelf in de knoop, worstelt en weet zich geen raad. Mijn stralende meisje verandert in een bozig, onzeker, nukkig, ontevreden kind en ik kan haar niet helpen. Dat breekt mijn hart. Ik heb speltherapie voor haar opgestart en hoop zo dat dit helpt. Over een maandje moet ze naar het ziekenhuis om haar o-been te laten nakijken, de eerste complicatie die ze van haar aandoening heeft, en de kans is reeel dat ze dit operatief willen corrigeren (lees; breken). Iets wat voor Mops gelijk staat aan onder de guillotine moeten.

Kortom; ik ben er, maar ik ben er even met mijn ziel niet helemaal bij.

Maar ik zal meer mijn best proberen te doen.

(met Muppet gaat het trouwens wel fantastisch, wat een ondeugende pretletter is dat! En Marge, ze heeft een hoofdomtrek beneden gemiddelde, dat is Ráár, )
Wat wilde ik nou toch typen?
Een kleìn hoofd? Dat kan toch helemaal niet? Is ze dan wel slim genoeg? Zijn haar oren wel groot genoeg om al die kekke hoedjes omhoog je houden?

Arme mops... Ik weet dat onze meisjes nog klein zijn, maar kan het zijn dat ze een beetje aan het prepuberen is? MK was een paar maanden nukkig en bozig (op haar eigen schattige manier, dus het kwam neer op af en toe een sneer en een ingebakken fronsrimpel), maar die heeft nu opeens iets wat op vrouwel;ijke vorm lijkt en blieft opeens - dat vond ik schrikken - deo. Opeens riekte het een beetje onder haar armen. Is dat niet gek?

Toen bleek dat haar beste vriendinnetje ook al deo heeft. Wist ik veel.

Benen breken staat absoluut gelijk aan de guillotine. Dat snap ik volledig. Dat kost je een hoop playmobil om dat erdoor te douwen, vrees ik. En hele lieve kleine loopkrukjes
Slim genoeg? Dat betwijfel ik. Ze noemt Brananas "pappa" en mij "aap", dat is geen goed teken natuurlijk...

En prepuberen is zeker het geval, Mops kan al heel goed zuchten en met haar ogen rollen. Maar dat haar kleine broertje, die godbeterd nog moest leren lopen toen zij haar naam al kon schrijven, en opeens 10 cm langer is dan zij (en dus op een 16" fiets rijdt terwijl zij nogsteeds 12" nodig heeft, oh frustratie) helpt ook absoluut niet mee (Als dat broertje dan ook nog zegt dat zijn racefiets veel cooler is dan haar ukkiepukkiefiets is het feest compleet).

Op 18 oktober mag ze onder de röntgen inclusief gesprek met de orthopeed. Gelukkig heeft het WKZ een leuk cadeauwinkeltje,
Wat wilde ik nou toch typen?
*negeert de opmerking over loopkrukjes*

Mims, ik vind dat jij Mops wél heel erg helpt. Ze is 8 en dan veranderen (zoals Marge zegt) kinderen sowieso. Daarbij zijn er een aantal dingen ingewikkeld voor haar en je doet er goed aan door haar naar de peut te laten gaan, waar ze haar verhaal kan doen en die je kan helpen haar weer beter in haar vel te laten zitten. Jij bent, net als altijd, de stabiele factor in haar leven en daarbij heb je nog eens een superlieve en capabele stiefpapa voor haar. Sommige dingen kunnen wij niet oplossen voor onze kinderen. Mops is sterk en klimt er wel uit. En ze weet dat als ze terugvalt dat ze jou heeft.

Ik zie hier in huis ook hoe moeilijk het soms is om stiefouder te zijn en bespreek het ook geregeld met Lil. Je houdt van je stiefkind maar anders en je hebt minder invloed op hoe ze opgevoed worden. Dat is leuk voor een week of een maand maar gaat soms wringen als het een tijdje niet soepel gaat. Voel je niet schuldig, je doet wat je altijd doet en dat is geweldig. Ik zou jou wel als stiefmoeder willen hoor!

Schrijf gewoon als je zin hebt en bel als je wilt: daar zijn we voor. Dikke zoen!
Ach Mims, dat is heftig zeg. en oh wat kan ik me Mops frustratie goed voorstellen.

Hoe gaat het tussen mops en Brananas?

Fijn dat muppet het zo goed doet.

Nou ja nogmaals knuf en fijn om ons allen te zien eind september.

Ieks een dochter die deo nodig heeft en een andere dochter die een push up bh wil. Dat gaat mij als kasteeltante zelfs al veel te snel.
Bloes wat mooi geschreven
Koffie!

Lil fijne zoonverjaardag gehad?

Hier nog een dagje werken, maar zo geen puf. Coldplay was erg gaaf gisteren. We stonden mooi, al is mijn nadeel dan wel dat ik niet zo groot ben, maar de muziek was mooi en de show met name de start erg spectaculair met vuurwerk. Iedereen had polsbandjes gekregen die op bepaalde momenten ineens licht ging geven dat gaf een waanzinnig effect. En ntuurlijk dat Chris Martin o o Den Haag ging zingen dat was ook wel erg cool!
Coolplay dus! Leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen op de vriendjessite.

Vandaag gaan Lil en ik (en Toet) op pad om een werkfeestje te vieren met klanten. Daar heb ik veel zin in! MM is nu met de Pup naar het verpleeghuis. Ik ben heel benieuwd hoe ze het vinden.
Kijk, dat vind als getogen Hageneze ook wel heel erg leuk!

Ja, mooie verjaardag, wel met een ingewikkelde afsluiting. Ook op zijn verjaardag heeft mijn mooiste Zoon soms zo zijn kuren, gelukkig wel weer goed gemaakt bij naar bed knuffelen, maar man, man, wat vind ik dat opvoeden en alles soms moeilijk! Zoon kan zichzelf zo dramatisch in de weg zitten. En stiefouderlijke moeite ervaar ik ook wel eens - zelf bij Dochter (toch ongeveer het makkelijkste kind dat je er zomaar bij kunt krijgen), en GG zeker bij Zoon. En je hebt het er maar mee te doen, hier zitten we in en hier leven we mee. Maar soms ben ik aan het einde van de dag zo moe van op iedereen en alles gericht zijn, in evenwicht en 'de boel bij elkaar houden', komt die wel voldoende aan zijn/haar trekken, gaat het daar wel goed, moet er een gesprekje, een extra knuffel, even 1 op 1 of juist niet; dan lig ik 's avonds in bed wakker met zo'n 'waar was ik eigenlijk zélf, vandaag?'- gevoel. En toch niet ongelukkig, is toch eigenlijk best knap, zo alles overziend .

Nog even voorbereiden voor groot werk-event vandaag, ik zit al o[ de betreffende locatie in alle rust met fijne koffie en wifi. Heerlijk!
Ja zeer Cool Bloes.

Recensies in kranten zijn ook lovend. Moet wel zeggen dat ik het in het middenstuk een beetje vond inzakken, maar ik ben dan ook niet echt een onwijze fan en kende zeker niet alle liedjes. Maar begin en start vergoedde alles. Malieveld is echt een toplocatie voor zo'n groot concert. En ik moet zeggen alles was heel strak georganiseerd, als was ik wel blij dat ik niet meer met de trein hoefde en 'gewoon'naar mijn fietsje kon die ik strategisch had geplaatst.

Oh en ik had nog een klein egoboostmometje toen gisteravond een voormalige minnaar ineens weer begon te smsén en in eerste instantie geen genoegen nam met mijn, nee not interested want weer bezet. Maar ben niet voor de verleiding bezweken

voor moeilijke buien en ballen in de lucht houden.

En heel veel plezier Bloes en Lil en toet op werkfeestje vandaag!
Zondagse koffie voor u allen.

Iedereen aan het genieten van het onverwacht mooie zomerse weer?

Ik ben in afwachting van mijn meneer. Het vlieguig ging defect bij een tussenstop en hij heeft flinke vertraging. Nou ja ergens ook niet heel erg, want in plaats van kwart over 7 de trein, kan ik nu om kwart over de 10 de deur uit

Verder geen idee hoe de dag gaat verlopen, want hij had eigenlijk voor half 12 een auto op moeten halen om nog naar een andere buitenlandse activiteit te gaan. Maar of dat nu nog gaat lukken, geen idee. Ik wacht het wel af. Fijn om hem weer te zien straks.
En, en, en? Hoe was het weerzien ?
Ja fijn.

Wel weer gelijk een communicatiemisverstandje. Maar dat is ook wel weer gelijk uit de wereld geholpen. Maar het blijft allemaal best wel een beetje ingewikeld. Met name door mijn eigen onzekerheid die daarbij in de weg zit. Nou ja het is bespreekbaar op een fijne manier, dus al met al lekker dat hij weer terug is Of althans nu weer bij onze oosterburen zit, maar woensdag en of donderdag zie ik hem weer. Dan zal ik zijn aanwezigheid de 23ste ook even voorzichtig in de groep gooien
Jullie kasteel is aan het vervallen. Tijd om te verhuizen.
eh, huh?
3090 berichten, nou, nu 3091
Dank voor melden MEFS.

Ladies het nieuwe kasteel is hier te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven