Printerprobleem
vrijdag 7 september 2012 om 12:59
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn printer, of beter gezegd met de combinatie met mijn laptop en printer (beide Dell).
Het komt regelmatig voor dat van een printopdracht van meerdere pagina's maar een deel van de pagina's worden afgedrukt. Bijvoorbeeld 3 van de 5. De opdracht verdwijnt daarna uit de opdrachtenrij, alsof hij klaar is. Als ik daarna dan een opdracht geef voor alleen de ontbrekende 2 pagina's worden die geheel niet geprint, en verdwijnt de opdracht eveneens na een tijdje.
- Het aantal pagina's dat geprint wordt verschilt per keer
- Het gaat soms ook gewoon goed
- Soms print hij helemaal niks
- Als ik meerdere printopdrachten geef, wordt soms een opdracht erna wel weer gewoon geprint
- Ik weet niet of het helpt om de boel opnieuw op te starten
- Het probleem speelt alleen bij de combi van deze laptop en printer, andere (oude) laptop print wel gewoon alles
- Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) is het alleen bij word-files en niet bij bijv. PDF. Dat kan natuurlijk ook toeval zijn.
Wie heeft een idee waar ik het zoeken moet, of moet ik een geestuitdrijver gaan raadplegen want ik snap er helemaal niks van!
Het komt regelmatig voor dat van een printopdracht van meerdere pagina's maar een deel van de pagina's worden afgedrukt. Bijvoorbeeld 3 van de 5. De opdracht verdwijnt daarna uit de opdrachtenrij, alsof hij klaar is. Als ik daarna dan een opdracht geef voor alleen de ontbrekende 2 pagina's worden die geheel niet geprint, en verdwijnt de opdracht eveneens na een tijdje.
- Het aantal pagina's dat geprint wordt verschilt per keer
- Het gaat soms ook gewoon goed
- Soms print hij helemaal niks
- Als ik meerdere printopdrachten geef, wordt soms een opdracht erna wel weer gewoon geprint
- Ik weet niet of het helpt om de boel opnieuw op te starten
- Het probleem speelt alleen bij de combi van deze laptop en printer, andere (oude) laptop print wel gewoon alles
- Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) is het alleen bij word-files en niet bij bijv. PDF. Dat kan natuurlijk ook toeval zijn.
Wie heeft een idee waar ik het zoeken moet, of moet ik een geestuitdrijver gaan raadplegen want ik snap er helemaal niks van!
vrijdag 7 september 2012 om 13:19
Vriendje zegt dat de paginainstelling van de betreffende pagina's dan niet goed zou kunnen zijn. Dus even checken of alle pagina's ingesteld zijn op A4.
En kijken of er updates voor je drivers van de printer zijn, daar kan het ook aan liggen.
En kijken of er updates voor je drivers van de printer zijn, daar kan het ook aan liggen.
anoniem_64e1cdde83a56 wijzigde dit bericht op 07-09-2012 13:26
Reden: Jayks, wat 'n fout...
Reden: Jayks, wat 'n fout...
% gewijzigd
vrijdag 7 september 2012 om 13:38
Nee, dan zou 'ie alsnog niet printen, omdat je paginainstellingen verkeerd blijven staan, die blijven gelijk aan hoe ze waren bij je vorige printopdracht. Zoals hij het mij vertelde: als je pagina-instelling op iets anders staat dan A4, dan kan het zijn dat je printer dat niet pakt. En als je die paginainstelling niet veranderd, dan blijven die zo staan.
Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan wel.
Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan wel.