(nachtleed) dat snurken heet etc.

09-09-2012 08:41 21 berichten
Kennen jullie dat? Zelf vroeg wakker zijn, slecht slapen door geluiden die je partner produceert tijdens het slapen?

Oe joh, heb me toch een gebroken nacht gehad haha,

Snurken was het dan nog net niet, dat is alleen als hij veel gedronken heeft, maar wat ie wel deed? Geen idee, lijkt wel smakken en kauwen zonder eten in zijn mond. echt heel apart.

Heb hem gepord enkele keren en draaide hij zich om, maar dat hielp niet, uiteindelijk mijn oordoppen weer ingedaan. Dus toch nog enkele uurtjes gepakt.

Herkenbaar? Hebben jullie gelijksoortige ervaringen? Of tips?

In elk geval wens ik jullie allemaal een hele mooie stralende zondag toe!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, knarsentanden!

Ik doe het ook heel erg, manlief word daar soms ook gek van. Als ik het druk heb dan doe ik het tien keer zo erg en heb ook een bitje van de tandarts daarvoor, anders hou ik geen tand over.

Maar wat ik begrijp van manlief vind die het ook geen fijn geluid, want ik krijg ook geregeld porren, een schop of word wakker gemaakt door hem
quote:ikke_natuurlijk schreef op 09 september 2012 @ 08:44:

Herkenbaar, knarsentanden!

Ik doe het ook heel erg, manlief word daar soms ook gek van. Als ik het druk heb dan doe ik het tien keer zo erg en heb ook een bitje van de tandarts daarvoor, anders hou ik geen tand over.

Maar wat ik begrijp van manlief vind die het ook geen fijn geluid, want ik krijg ook geregeld porren, een schop of word wakker gemaakt door hem

Knarsentanden doe ik ook, heb ook bitje gehad!

Maar wat hij doet? Geen idee, wilde eigenlijk water en eten halen, maar geloof niet dat, dat zijn behoefte was

Ach slecht geslapen, maar in elk geval vroeg op om te kunnen genieten van dit mooie weer.. Ook niet verkeerd.
Maak een bed op in de 'logeerkamer' en verhuis daar naar toe als het te erg wordt. Of nog beter verban de snurker daar naar toe.
quote:sandt schreef op 09 september 2012 @ 08:50:

Maak een bed op in de 'logeerkamer' en verhuis daar naar toe als het te erg wordt. Of nog beter verban de snurker daar naar toe.Moeten we die wel een hebben maar hij heeft een hele fijne bank haha.
Herkenbaar, en helaas hier geen logeerkamer. Ik pak ook meestal halverwege de nacht mijn oordopjes...
quote:teuntje23 schreef op 09 september 2012 @ 08:55:

Herkenbaar, en helaas hier geen logeerkamer. Ik pak ook meestal halverwege de nacht mijn oordopjes...Heb je dan geen last van je oren? Ik krijg zere oren van mn oordopjes. ( geel met roze van drogist)
Vroegah, toen ik nog bij Scouting zat, en met de jongens weg was, en er waren alcoholische versnaperingen genuttigd die avond, en we werden wakker van smak en kauw geluiden, dan lag er eentje in zijn slaap (bijna) te vomeren...

Jakkes....
quote:mevrkimkim schreef op 09 september 2012 @ 08:57:

[...]

Heb je dan geen last van je oren? Ik krijg zere oren van mn oordopjes. ( geel met roze van drogist)Ik heb was oordopjes van Ohropax classic, ik stop ze niet helemaal in mijn oor, maar "bedek" er de gehoorgang mee en een klein beetje naar binnen. Je voelt ze niet zitten. Enige nadeel is de was laag, maar dat was je zo uit je oorschelp s morgens.
Mijn hond snurkt. Niet een klein beetje, maar héél hard. Als sinds hij een klein puppie was.

Maar ik vind het zo'n gezellig geluid
Ik lig standaard met oordoppen in. En soms snurkt m'n man zo erg dat ik er, ondanks de oordoppen, toch nog wakker van word . Gelukkig hebben wij wel een logeerbed!

Mijn kat kan trouwens ook geweldig snurken! Dan ligt ie naast me op de bank en dan is ie echt heftig aan het snurken hoor. Maar goed, 't is een oud mannetje (16 jaar) dus ik vergeeft 't hem .
Zo ongeveer herkenbaar, maar dan van ons dochtertje van 7 maanden die huilt, kreunt en jammert in haar slaap en daar word ik wakker van. En ze ligt dus al een kamer verder, maar dat helpt niet
Gescheiden slapen is goed voor de nachtrust en dus uiteindelijk beter voor je relatie, je kinderen, de wereldverede, etc.
Ik kan al helemaal niet tegen menselijke geluiden.

Gadver...............ik zal ook nooit meer mijn bed delen een hele nacht.

Slapen doen ze maar ergens anders.

peecee, 23 minuten geledenIk kan al helemaal niet tegen menselijke geluiden. Gadver...............ik zal ook nooit meer mijn bed delen een hele nacht. Slapen doen ze maar ergens anders.

amand1969, 38 minuten geledenGescheiden slapen is goed voor de nachtrust en dus uiteindelijk beter voor je relatie, je kinderen, de wereldverede, etc. X-D

Eens en eens.

Ik denk dat als je er nog om lacht (om je "gebroken nacht"), dat het dan helemaal niet zo erg is. Maar dat wordt het wel - minder wordt het nooit. Pleisters, bitje, spray, bal in tshirt naaien.... het hielp hier helemaal niets uit.

We wonen nu 3,5 jaar samen, hij begon met snurken toen we 2 maanden samenwoonden. Na 3 maanden was ik finaal gesloopt - niks geen 'hihi' of 'haha'.... Was helemaal door het lint, stuk, op, leeg en dan zei meneer 'smorgens: Goedemorgen! WTF is er goed aan????

Toen zijn weer apart gaan slapen en dat heeft serieus onze relatie gered. Ik zou het werkelijk hebben beëindigd als het zo was doorgegaan.

Sommigen vinden dat saai, onromantisch of zelfs raar. Nee, gesloopt zijn en stug ernaast blijven liggen is gezellig, romantisch en normaal...

Anyways, er zijn best al veel topics over dit onderwerp. Misschien vind je ze nog wel. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer - zij die meer waarde hechten aan hun nachtrust en zij die meer waarde hechten aan samen slapen.
Leuke reacties, en tips.. Denk ook wel dat als we gaan samenwonen ik een extra slaapkamer wil. We wonen nu nog niet samen, dus vanacht slaap ik dat wel weer bij.

Maar serieus bal in tshirt naaien??? Dat slaapt toch niet?
De theorie is dat als hij dan op zijn rug draait, dat hij meteen weer op zijn zij draait, omdat het inderdaad niet goed ligt. Maar 'de mijne' snurkt ook als hij op zijn zij ligt

Ik draag trouwens standaard oordoppen. Helemaal aan gewend, zou niet meer zonder kunnen (maar niet van die ranzige vette bollen :s )

Ik hoop dat je er een oplossing voor vindt en dat gij bereid is om mee te helpen - snurkspray, pleisters, etc. te testen.
Zeer herkenbaar probleem. Wij hebben helaas ook geen logeerkamer o.i.d., dus ik breng halve nachten op de bank door. Helaas kan ik niet slapen op een bank, lukt me gewoon niet....Manlief wel, maar krijgt wel last van zijn rug na een aantal nachten op de bank

Mijn brandende vraag: welke oordopjes zitten nou echt goed? Heb al zoveel geprobeerd, van wasbolletjes tot mijn gewone muziekdoppen.....

Maar ofwel het geluid komt er gewoon doorheen, ofwel ik kan niet op mijn zij gaan liggen omdat de dopjes pijn doen.

Wie heeft de gouden tip?
Herkenbaar probleem. Hoewel bij mijn man alcohol echt een doorslaggevende rol speelt. 1 of 2 glazen bier zijn al voldoende om mijn nachtrust te bederven. Persoonlijk vind ik het dus niet dat hij het met die wetenschap kan maken om na het nuttigen van alcohol in het gezamelijke bed aan te schuiven. Maar mijn man vindt zelf dat het allemaal reuze meevalt.

Niet dat hij zonder alcohol niet snurkt maar wel aanzienlijk minder en dan kan ik meestal wel volstaan met een aantal porren.

Helaas ook geen ruimte voor apart slapen want voor mijn gevoel zou dat echt de oplossing zijn.
Hier ook zo'n snurkende man. En als ik verkouden ben ga ik ook die kant op, met het verschil dat ik dan zwaar ademhaal en hij hele oerbossen omzaagt. Als hij op zijn rug ligt is het het ergst, op zijn buik het minst. Alsik verkouden ben probeer ik zo min mogelijk op mijn rug te gaan liggen, maar dat werkt niet. Dan slaap ik niet goed, omdat ik teveel bezig ben met dat ik vooral niet op mijn rug mag komen te liggen. Wij hebben ook een logeerkamer, daar gaat degene die last heeft van de ande r naar toe. Die is tenslotte toch al wakker, dus kan die beter verkassen dan degene die nog ligt te slapen....

Overigens speelde dit voor we een kind kregen helemaal niet zo'n rol. Tsja, dan word je een keer wakker. Maar na anderhalf jaar nauwelijks geslapen te hebben wordt iedere minuut in dromenland heilig, en kan me dat gezellig samen slapen werkelijk gestolen worden. Ik word niet gezelliger van slaaptekort en man al helemaal niet.
Ik ben single dus ik heb over het algemeen rustige nachten

Laatst was ik met mijn moeder naar een wellnesscentre waar we ook overnachtten. Mijn moeder heeft last van apneu en dat is dus echt verschrikkelijk, om naast iemand die dat heeft te slapen! Mijn ouders slapen dus ook apart, mijn vader kan gewoon niet goed slapen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven