Mensen afstoten.

10-09-2012 23:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb vanavond een stukje soulsearching gedaan nadat ik door mijn beste vriendin beschuldigd werd van een 'caveman' zijn.

Laatst heb ik hier een topic geopend over wat ik moest met het contact met mijn vader, waar een heel verhaal aan vooraf gaat wat er op neerkomt dat ik verlatingsangst heb ontwikkeld. Sinds ik hem voor het eerst in 2 jaar weer heb gesproken en niet uit dat gesprek heb gehaald waar ik naar op zoek ben, gaat het niet zo lekker in mijn hoofd. Of eigenlijk, daarvoor al niet, het begon al toen mijn relatie uitging.

Ik vertel mijn beste vriendin weinig meer omdat ik ten eerste niet altijd die vriendin met die moeilijke dingen wil zijn, en ten tweede omdat ik bang ben om gekwest te worden, want dat kan gebeuren als je mensen dichtbij laat komen. Mede daarom trap ik ook ruzie met mijn broertje en moeder, zodat ze me maar zoveel mogelijk met rust laten.

Ik merk dat mijn vriendin ook niet meer zo goed weet wat ze moet en steeds minder contact zoekt dus hoe kan ik haar het beste bovenstaande duidelijk maken? Ik vind het moeilijk omdat we allebei nogal 'stoer' zijn en gevoelens voor watjes vinden, ff grof gezegd.

Maar het moet wel, anders heb ik straks zo'n dikke muur dat ik het niet meer kan, dus vraag ik hier om raad
Laat haar deze OP lezen.... verwoordt het prima.
Heb je dan echt niemand anders waarmee je wel je gevoelens kan delen? Ik heb dit ook gehad met iemand die ik vertrouwde maar sinds het steeds mis ging tussen ons vertel ik hem ook niet veel meer en laat mijn gevoelens ook niet zien meer aan hem (een vriend) Maar andere mensen die ik wel vertrouw en te vertrouwen zijn laat ik mijn gevoelens gewoon los.Dus ik denk wel dat het goed is dat je iemand hebt met wie je wel je gevoelens kan delen anders wat je zelf zei zit je met een dikke muur dat is ook niet goed. Je moet weten niet alle mensen zijn slecht en niet te vertrouwen er zijn zat goeie mensen als je dat nou ook in je hoofd houd komt het wel goed
Als jij een muurtje bouwt kan alleen jij dat muurtje ook weer naar beneden halen. Wat is het ergste dat je kan gebeuren als je gekwetst wordt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 10 september 2012 @ 23:52:

Als jij een muurtje bouwt kan alleen jij dat muurtje ook weer naar beneden halen. Wat is het ergste dat je kan gebeuren als je gekwetst wordt?Dan ben ik alleen.
Ok. En dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sjors03 schreef op 11 september 2012 @ 00:00:

[...]

Dan ben ik alleen.

Binnen die muren zit je nu ook alleen.

Wat is het verschil?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Enn schreef op 11 september 2012 @ 00:02:

En dan?

Dat zou ik heel erg vinden. Wat krom is, want door nu niks meer te delen ben ik in principe ook alleen.

Ik wil het ook wel heel graag met haar delen maar ik weet niet zo goed hoe? Een brief schrijven ofzo?

Ik zit in iedergeval wel sinds tijden weer te huilen, wat oplucht
quote:sjors03 schreef op 11 september 2012 @ 00:06:

[...]

Dat zou ik heel erg vinden. Wat krom is, want door nu niks meer te delen ben ik in principe ook alleen.

Ik wil het ook wel heel graag met haar delen maar ik weet niet zo goed hoe? Een brief schrijven ofzo?

Ik zit in iedergeval wel sinds tijden weer te huilen, wat oplucht

Bingo.

Die brief kan, gewoon vragen om 5 minuten luistertijd zonder interruptie waarin jij kort aangeeft wat je gedrag is, wat dit gedrag voor jullie vriendschap betekent en hoe zeer je de gevolgen niet wilt is ook een optie.

Muurtjes zijn er om over heen te springen of om af te breken anders sta je daar in je eentje te kijken naar een kale muur. Ook niet gezellig toch?
quote:Enn schreef op 11 september 2012 @ 00:09:

[...]

Bingo.

Die brief kan, gewoon vragen om 5 minuten luistertijd zonder interruptie waarin jij kort aangeeft wat je gedrag is, wat dit gedrag voor jullie vriendschap betekent en hoe zeer je de gevolgen niet wilt is ook een optie.

Muurtjes zijn er om over heen te springen of om af te breken anders sta je daar in je eentje te kijken naar een kale muur. Ook niet gezellig toch?Ja...ik denk dat ik dat ga doen. We hebben voor woensdag een date gepland en dan zeg ik alles wat ik wil zeggen in die brief omdat ik wil dat het verder 'gewoon' gezellig is weer.
Gewoon doen, niets doen, er in blijven zitten en over na denken is ook zo alleen he? Laat je weten hoe het is verlopen?
quote:Enn schreef op 11 september 2012 @ 21:37:

Gewoon doen, niets doen, er in blijven zitten en over na denken is ook zo alleen he? Laat je weten hoe het is verlopen?Hi Enn! Het ging wel goed hoor vandaag, die brief moet ze nog lezen want ik was m van te voren vergetne te geven en daarna moest ze gauw weg om boodschappen te doen en naar haar vriend te gaan, maar ze zou wat van zich laten horen.
wat een sprekende slogan heb jij!!
Ik? Dankje!
Jou topic titel sprak mij aan, dit omdat ik ook mensen verstootte en niks om anderen gaf. Sinds kort heb ik die muur ook omlaag gehaald en probeer weer socialer te worden naar anderen toe, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel beter begin te voelen maar dat ik nog wel moeite met dingen heb (vertrouwen te hebben en bang om gekwetst te worden).
quote:michel86 schreef op 14 september 2012 @ 01:17:

Jou topic titel sprak mij aan, dit omdat ik ook mensen verstootte en niks om anderen gaf. Sinds kort heb ik die muur ook omlaag gehaald en probeer weer socialer te worden naar anderen toe, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel beter begin te voelen maar dat ik nog wel moeite met dingen heb (vertrouwen te hebben en bang om gekwetst te worden).Ow, wat goed van je. Ik moet wel zeggen dat het idd beter voelt, maar verloren vertrouwen is niet zomaar weer terug hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven