Nectarines

11-09-2012 11:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend 15 nectarines gekocht op de markt en natuurlijk zijn ze alle 15 gelijkertijd rijp. En om nu 15 nectarines achter elkaar op te eten ;)

Kun je nectarines op een lekkere manier ergens in verwerken?

Smoothies hebben we al gemaakt en natuurlijk ook in losse stukjes. Maar is zijn ze ook geschikt voor in een taart bijvoorbeeld?
Ik ken het probleem. Heb er zelf 5 op de fruitschaal liggen (waarom koop ik er ook niet gewoon 2 tegelijkertijd....). Maar heb even op de receptensite van appie gekeken: http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=necta ... ype=recipe

Succes!
Jam maken of een vruchtensaus voor over een toetje. Ik zit ook met een zooi onrijpe nectarines, door manlief meegebracht. Je kunt er iemand een gat mee in zijn hoofd gooien, straks gaan ze in een pannetje met een lading geleisuiker, anders kan ik ze over een paar dagen weggooien omdat de kreet "ze moeten nog narijpen" onzin is. Ze rotten alleen maar van binnenuit. Leg ze vooral nooit in de koelkast, daar kunnen ze niet tegen.
verba volant, scripta manent.
Een tarte tatin van nectarines maken! Mmmm!!

Of jam, tutti frutti voor over vlees, door de yoghurt, invriezen en ijs maken. Zoveel te verzinnen!
Jaaa! Ik heb pas perzikensorbet/ijs gemaakt met mijn overschot aan perziken. Nigella Lawson zou het vast omschrijven als 'de zomer in een schaaltje' Echt heel lekker, al zeg ik het zelf! Dit is wat ik deed:

6 of 7 perziken schillen

citroenrasp (de schil dus)

sap van 1 citroen

200 gram fijne suiker (maar werd vrij zoet, dus zou iets minder doen)

Dit alles pureren met de staafmixer en in de vriezer/ijsmachine. Zou me niks verbazen als je dit trucje ook kunt uithalen met nectarines.

Divine....
Je moet ervan houden, maar je kan ze binnen een zelfgemaakte rolade doen, met rozijnen erbij.
Ga naar runningwithtweezers.com en zoek raspberry + almonds de taart die je vindt is fantastisch, en er kunnen prima 3 of 4 nectarines in....
Die van ons zijn hartstikke melig echt zonde!
Halveren en in de oven grillen, geitenkaas eroverheen kruimelen en dan gratineren. Yum!
Lekker met couscous en gemarineerde kip.
In de sangria?
In stukjes door vanilleyoghurt, heel simpel maar een lekkere combinatie.
Maak een nectarine Clafoutis, super lekker en vrij gemakkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven