respectloze reacties op forum

11-09-2012 22:19 388 berichten
.
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 11:08:

Ik ben gewoon aardig.

Tuurlijk, en een hele hoop hier op het forum met jou.

Punt is dat ik, in tegenstelling tot een hoop anderen, dit soort topics wel begrijp. En de reacties van 'dahag, ga dan maar weg' juist niet.

Vind het gewoon raar dat 'het is hier nu eenmaal zo' voorrang krijgt op 'goh, deze topics komen toch wel erg vaak terug, misschien moeten we inderdaad eens hand in eigen boezem steken'.
Alle reacties Link kopieren
Ben het wel eens met natonco en ste
quote:amand1969 schreef op 12 september 2012 @ 11:13:

Het zijn maar lettertjes op een scherm hè.

Ben ik niet met je eens.

Sommige mensen zijn gevoelig voor wat anderen zeggen, afhankelijk van de stemming waar je in zit. Ik vind niet dat je zomaar alles kunt zeggen, 'want het zijn toch maar lettertjes'.

Zou het persoonlijk niet op mijn geweten willen hebben dat iemand die zich toch al klote voelt en hier z'n/haar verhaal kwijt wil en steun zoekt alleen maar meer de grond in wordt getrapt.

Wat voor een mens ben je als je daar genoegen uit haalt? Hoe erg ben je dan zelf ooit gepest dat je bij een anoniem persoon zo je gram haalt?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:teardrop-viva schreef op 12 september 2012 @ 10:23:

[...]

Ja duhuh heremientiet beetje witte kabeltruien belachelijk maken Het klopte precies wat ik toen zei.
Het zal allemaal wel met dat het hier een bitchy slangenkuil is maar er staat een OP met een hoop onaardige tekst, er volgt een heel epistel van nog iemand die de ene na de andere belediging roept maar als daar op gereageerd wordt met 'toedeloe' dan is het onaardig en zijn de reageerders bitches.

Eh ja, dat is wel een vrij foute toon ja, om mee te beginnen.

Dat er over het algemeen wel eens op woorden gelet kan worden daar ben ik het volkomen mee eens.

Iemand tot op de sokken afbranden en nog schoppen wanneer iemand al murw in een forumhoek ligt daar heb ik geen goed woord voor over. Maar mensen die dat doen negeer ik zelf zo veel mogelijk. Geen zin om er mee om te gaan. Ook virtueel niet.

Maar ik ben er wel aan gewend geraakt dát het gebeurt. Jammer maar een feit.
Ik had een permaban op Babybrabbel, maar die zijn allemaal terug gedraaid.
quote:Miss.Innuendo schreef op 12 september 2012 @ 11:18:

[...]

Zou het persoonlijk niet op mijn geweten willen hebben dat iemand die zich toch al klote voelt en hier z'n/haar verhaal kwijt wil en steun zoekt alleen maar meer de grond in wordt getrapt.

Wat voor een mens ben je als je daar genoegen uit haalt?Ik ben al een tijdje geleden gestopt mezelf dat af te vragen. Anonimiteit haalt de schaamlap van fatsoen weg en dan blijkt dat een deel van de mensheid gewoon niet leuk, niet aardig, niet vriendelijk en sociaal is.
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 09:48:

Ik heb eerst eens een tijdje meegelezen voor ik ging posten. Een forum, hoewel openbaar, is ook een soort gemeenschap waar een nieuweling een plaats verwerft, dat is overal zo waar mensen bij elkaar komen.

Voor mensen die hier al lang zijn en die vaak posten is het niet te doen om steeds weer te reageren alsof het de eerste keer is dat ze iets lezen.

De 'verwijttopics' zijn zo oud als dit forum en keren om de haverklap terug. Steeds wordt er met vingers gewezen naar oudgedienden of het groepje, terwijl ik, die al lang hier post, ook mensen mee zie schrijven die hier nog helemaal niet lang meedoen, dus vaak klopt het ook nog eens niet dat de fossielen áltijd nieuwkomers afzeiken.

Eigenlijk zou ik, als langposter, niet weten waarom ik niet mag reageren op verwijten aan o.a. mijn adres. En ik zie ook niet in waarom ik degene die het hier niet leuk vindt, beledigende taal uitslaat en de eigen mening als absolute waarheid verkondigt, niet van repliek mag dienen.

Ga lekker weg als het je niet bevalt. Ik ben ook vaak zat op fora begonnen waar ik later weer wegging, big deal.

Maar anderen verwijten dat ze niet aardig, leuk, vriendelijk, humoristisch of wat dan ook zijn en vervolgens uit gaan halen en passief agressief beledigend gaan zitten doen en roepen dat het elders leuker, beter is en iedereen intelligenter en waar je wél kunt lachen, daar kan ik echt totaal niks mee.

Je bent hier vrijwillig, ik ook en ik vind het nog steeds leuk. Vervelend dat anderen dat niet vinden maar zoals we kunnen lezen, zijn er dan betere plaatsen. Ga daar dan heen en heb het er geweldig, het is je van hárte gegund.Helemaal eens met lieve Lé! (die hét bewijs is dat er hier wel degelijk betrokken mensen rond wandelen)
quote:Ste_ schreef op 12 september 2012 @ 11:16:

[...]

Tuurlijk, en een hele hoop hier op het forum met jou.

Punt is dat ik, in tegenstelling tot een hoop anderen, dit soort topics wel begrijp. En de reacties van 'dahag, ga dan maar weg' juist niet.

Vind het gewoon raar dat 'het is hier nu eenmaal zo' voorrang krijgt op 'goh, deze topics komen toch wel erg vaak terug, misschien moeten we inderdaad eens hand in eigen boezem steken'.

Dat laatste is een utopie.

Ik snap je en ben het met je eens maar feit is dat het voor veel mensen een sport is hun toetsenbord een douw te geven en dat wat ze niet live durven, virtueel wél doen.

Toen ik hier kwam posten wemelde het van groepjes waar je als nieuwkomer doodgezwegen werd. Nog steeds en niet voor niks is het motto bij de BEO 'in iedereen huist een BEO' en 'kom er bij'. Maar dat was toen totaal niet.

Ik vind dat dat door de jaren heen beter gaat. Nog steeds lang niet in alle groepjes maar in vergelijking met acht, negen jaar terug gaat het beter.

Het affikken is ook minder heftig, vind ik. Toen (acht jaar terug dus) zaten mensen hele weekenden ruzie te maken en om de posting te roepen 'het is maar internet!' Nou, gezien de hoog, hoogoplopende emoties was dat absoluut niet zo. Ook dat vind ik beter geworden. Nu durven mensen toe te geven dat het ze raakt wat ze lezen. Niet iedereen maar veel meer dan voorheen.

En ja, je houdt er types bij die alleen komen om te fokken, te zuigen, te treiteren en gaten in andermans verhalen te schieten of hun eigen mening bij anderen door de strot de douwen. Het hoort er bij. Dat is wat ik in de afgelopen jaren geleerd heb.

Maar om dan in een OP een heel forum, met al haar bezoekers met de grond gelijk te maken, dat vind ik ook niet getuigen van sociaal besef. Het is ook bij kritiek de toon die de muziek maakt tenslotte.
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 11:21:

Het zal allemaal wel met dat het hier een bitchy slangenkuil is maar er staat een OP met een hoop onaardige tekst, er volgt een heel epistel van nog iemand die de ene na de andere belediging roept maar als daar op gereageerd wordt met 'toedeloe' dan is het onaardig en zijn de reageerders bitches.

Tja sorry, ik kan nooit zoveel met die hele omdraaiing.

Er worden hier echt heel vaak topics als deze geopend (ik kom op een aantal andere fora, en daar zie ik ze nooit!)

Dan wordt het tijd om dat signaal eens serieus te gaan nemen in plaats van het om te draaien en te doen alsof wij als forummers beledigd worden door TO's die hier een sfeerprobleem aan de kaak stellen.
Welk signaal? Van die enkele nieuwkomer (okee, uitgezonderd deze TO) die het hier een slangenkuil vindt? Ik denk dat tegenover die enkeling honderden forummers staan die het wèl leuk vinden hier. Anders blijf je toch niet?
quote:giuliettacapuletti schreef op 12 september 2012 @ 11:36:

Welk signaal? Van die enkele nieuwkomer (okee, uitgezonderd deze TO) die het hier een slangenkuil vindt? Ik denk dat tegenover die enkeling honderden forummers staan die het wèl leuk vinden hier. Anders blijf je toch niet?

Een topic als deze om de zoveel.... wat zal het zijn, weken, vind ik weldegelijk een signaal.

Als je een keer per jaar een topic hebt van een nieuwkomer die zich onheus bejegend voelt... kan gebeuren.

Maar het is vrij structureel en ook altijd met dezelfde klacht erin.
quote:yasmijn schreef op 12 september 2012 @ 11:21:

[...]

Het klopte precies wat ik toen zei.

Ja dat dan weer wel..

psst de permabannen op babybrabbel zijn opgeheven lees ik hier net dus mocht er hier weer eens een bannenregen losbarsten dan kunnen we weer leuk daar gaan rellen.
quote:Ste_ schreef op 12 september 2012 @ 11:38:

[...]

Een topic als deze om de zoveel.... wat zal het zijn, weken, vind ik weldegelijk een signaal.

Als je een keer per jaar een topic hebt van een nieuwkomer die zich onheus bejegend voelt... kan gebeuren.

Maar het is vrij structureel en ook altijd met dezelfde klacht erin.En daar tegenover staan dus al die mensen die hier wél blijven hangen. Wie heeft er dan gelijk?
quote:giuliettacapuletti schreef op 12 september 2012 @ 11:36:

Welk signaal? Van die enkele nieuwkomer (okee, uitgezonderd deze TO) die het hier een slangenkuil vindt? Ik denk dat tegenover die enkeling honderden forummers staan die het wèl leuk vinden hier. Anders blijf je toch niet?Ja ik snap niet dat er forummers zijn die klagen dat het hier niet leuk is en dan toch blijven posten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:liv_1 schreef op 12 september 2012 @ 11:45:

[...]

En daar tegenover staan dus al die mensen die hier wél blijven hangen. Wie heeft er dan gelijk?

Waarom moeten we het erover hebben in termen van gelijk hebben of niet gelijk hebben?

Een hoop mensen ervaren het zo, punt. Misschien nog wel meer mensen, maar die nemen de moeite niet om een topic te openen, of gaan gewoon weg zonder verder bericht, of komen inderdaad minder onaardigheid tegen.

Het gaat er voor mij om hoe er op dit soort topics wordt gereageerd.

Ik heb dat in voorgaande topics ook geschreven; ik vind het vreemd dat de forumsters het omdraaien en zich beledigd voelen door de gemene TO, in plaats van het telkens maar terugkomende signaal serieus te nemen dat een hoop mensen last hebben van hoe het er hier weleens aan toegaat.
Vind ik niet. Lees jij al die topics? De helft is niet serieus te noemen. Voorbeeld: nieuwe forummer opent topic met een stelling of situatie waarvan je weet dat er negatieve reacties op komen omdat het onderwerp erg controversieel is. Vervolgens gaat TO een dag of wat later een topic als deze openen over al die nare mensen hier... Dat vind ik dan al niet meer serieus te nemen. En ik vind het zeker geen 'signaal' dat 'wij' hier aardiger moeten worden.
Het is toch geen verplichting om hier te blijven? Als ik ergens in een kroeg sta en ik heb het niet naar mijn zin, dan ga ik toch ook niet midden in die kroeg staan te schreeuwen dat het een kutkroeg is en dat iedereen stom is? Dan ga ik ergens anders kijken. Kennelijk zijn er ook mensen die die stomme kroeg wel leuk vinden, anders had ie geen bestaansrecht. Ieder zijn meug.
Maar Ste_, waarom zou je zelf niet het goede voorbeeld gaan geven? Wat let je? Ik vind roepen dat stemmen op een bepaalde partij 'walgelijk' is bijvoorbeeld erg onaardig. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
quote:Ste_ schreef op 12 september 2012 @ 11:33:

[...]

Tja sorry, ik kan nooit zoveel met die hele omdraaiing.

Er worden hier echt heel vaak topics als deze geopend (ik kom op een aantal andere fora, en daar zie ik ze nooit!)

Dan wordt het tijd om dat signaal eens serieus te gaan nemen in plaats van het om te draaien en te doen alsof wij als forummers beledigd worden door TO's die hier een sfeerprobleem aan de kaak stellen.

Ik kan niet veel met dit soort topics waarin de totale groep, als geheel, tot een groep zure rotwijven wordt gebombardeerd, beledigd wordt en weggezet wordt als bitches. Iedereen.

Breng dan nuances aan en richt je tot hen waar het volgens jou als TO om gaat.

Iedereen begint ergens nieuw en veel van de nieuwelingen lopen aan tegen oude gardes of fossielen, forumhumor en vervelende reacties. Ik heb het ooit in mijn hoofd gehaald een recept te vragen voor hazenpeper. Nou, alsof ik in mijn eentje verantwoordelijk was voor de jacht en de gehele wildconsumptie in dit land. En ook daarna en nog steeds krijg ik wel eens vervelende, kwetsende reacties. Zoals iedereen. Blijkbaar hoort dat er op zo'n groot, openbaar forum als dit bij.

En ik ben ook op veel andere fora geweest, kom op sommige andere fora regelmatig en zie het zelden níet ook wel eens fout gaan of vervelend worden. Ook bij besloten fora niet. Ook daar is er wel eens of regelmatig zelfs hommeles.
quote:giuliettacapuletti schreef op 12 september 2012 @ 11:53:

Maar Ste_, waarom zou je zelf niet het goede voorbeeld gaan geven? Wat let je? Ik vind roepen dat stemmen op een bepaalde partij 'walgelijk' is bijvoorbeeld erg onaardig. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ah, daar istie al, de eerste backfire.

Ik gedraag me hier prima. Kritisch zijn op een topic op Actueel en daarbij helemaal niemand persoonlijk benaderen of annvallen lijkt me iets totaal anders dan mensen persoonlijk aanvallen, gemeen en bitchy doen, om de haverklap offtopic gaan, insidegrapjes maken ten koste van nieuwkomers, om het minste of geringste troll roepen en voortdurend mensen confronteren met hun eigen oudere posts door te loepen, een gewoonte die op dit forum echt heel erg vervelend is.

Maar als we deze koers opgaan heb ik het hier ook wel gehad op dit topic.
quote:Ste_ schreef op 12 september 2012 @ 11:38:

[...]

Maar het is vrij structureel en ook altijd met dezelfde klacht erin.

Ja maar Ste iemand die zich hier prima vermaakt ,betrokken reageert en zich weinig stoort (en mocht hij/zij dat wel doen de poster aan wie ze/hij zich stoort direct aanpspreekt) zal toch niet snel topics openen met een titel : Ik vind het fijn om op het VF te zijn?

Is het niet zo dat ongenoegen eerder geuit wordt dan tevredenheid? En in hoeverre kan je dan zeggen dat er een kern van waarheid in zit? Hoeveel mensen zijn dan tevreden en irriteren zich niet? Geldt die 'kern van waarheid' wellicht alleen voor hen die het zelf ook zo ervaren?

Hoe je iets ervaart is toch aan jezelf? Tenminste zo benader ik mijn mogelijke irritaties hier op het forum. Ik irriteer me dus het is mijn irritatie en dan kan ik een ander erop aanspreken en als die dat onzin vindt blijft het dus mijn irritatie.

Ik zie dus echt niet in waarom ik een hand in eigen boezem zou moeten steken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Ste_ schreef op 12 september 2012 @ 11:49:

[...]

ik vind het vreemd dat de forumsters het omdraaien en zich beledigd voelen door de gemene TO, in plaats van het telkens maar terugkomende signaal serieus te nemen dat een hoop mensen last hebben van hoe het er hier weleens aan toegaat.

Als genuanceerde forummer neem ik daar aanstoot aan ja.

Ik vind het vreemd dat jij het vreemd vind dat ik dat als vervelend ervaar, de verwijten aan een totaal forum.

Doorgaans laat ik dit soort topics voor wat ze zijn.

Ga ik ook weer doen vanaf nu want deze keer ben ik mee gaan lolbroeken omdat ik met de verwijten aan een heel forum en iedereen die er post, niks kan.

En ja, inderdaad, dan is het waarschijnlijk een beter idee om hier niet meer mee te doen, als niemand hier deugt.
Ik vind dat je wel mensen aanvalt met zo'n post. Je noemt ze namelijk walgelijk omdat ze op een partij stemmen waar jij het niet mee eens bent. Dat is respectloos, vind ik. Iedereen heeft recht op een eigen (in dit geval politieke) mening.

Backfire vind ik nogal overdreven gesteld in dezen. Ik zeg gewoon dat als jij meer vriendelijkheid en begrip wilt, je zelf ook mag opletten hoe je iets schrijft.
quote:giuliettacapuletti schreef op 12 september 2012 @ 12:05:

Ik zeg gewoon dat als jij meer vriendelijkheid en begrip wilt, je zelf ook mag opletten hoe je iets schrijft.

Eens.

(in het algemeen dus, geldend voor iedereen die zich stoort aan onaardigheid van anderen, over het specifieke, door Giulia aangehaalde gebeuren weet ik niks)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven