de markt

12-09-2012 13:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag is wat vinden mensen nu eigelijk van de markt?

Je ziet vooral alleen nog maar oudere mensen naar de markt gaan.

Wat vind jij de voordelen en de nadelen van de markt?
Ik zie jong en oud naar de markt gaan. Voor groente en fruit en stoffen bijvoorbeeld. De markt is bij ons in de stad wel populair en we hebben ook veel leuke kramen.

Wat vind jij zelf van de markt?
Hallo?!
Gezellig en goedkoper.

Ga er heen voor kaas en groente en fruit.
Ik kom nooit op de markt, omdat ik nooit vrij ben op markt dagen. Heb ook geen idee wat ik er allemaal zou kunnen kopen in mijn stad en hoe duur of goedkoop het is.
Ik ga graag, ben ook al ouder, 34 inmiddels

wat vind jij zelf?
Ik vind de markt leuk, alleen is het tegenwoordig hardstikke duur!! Je gulden is er al lang geen daalder meer waard..
Goedkoper kan ik het niet echt noemen.

Weinig variatie en jaar in jaar uit dezelfde kramen.

En de oude term op de markt is uw gulden een daalder waard, allang achterhaald.

Ook in die euro tijd gaan de marktkraamhouders met de huidige prijzen mee.
waarom vraag jij je dat af?
quote:Hangmat schreef op 12 september 2012 @ 13:50:

wat vind jij zelf?ben jij al zo oud?!
ik ben net naar de markt geweest voor groenten en de poelier.

Waarom? Het is makkelijk (werk midden in het centrum) en het scheelt veel geld. daarnaast koop ik bij de poelier dingen die ik niet bij de slager/supermakrt kan vinden.

Net gekocht:

- 500 gr spruitjes

- 500 gr sperziebonen (uit eigen tuin)

- 250 gr champignons

- 2 courgettes (uit eigen tuin)

was 3,85 euro kwijt. In de supermarkt is het echt duurder...
Als het uit eigen tuin komt Kaat, waarom koop je het dan

wat vind jij zelf? 34.... Als je dat al wat ouder noemt...... Mijn god, ik ben echt rijp voor de geraniums!

wat vind jij zelf? 34.... Als je dat al wat ouder noemt...... Mijn god, ik ben echt rijp voor de geraniums!
Gebakken visje halen, lekker
Ik vind groente en fruit vaak duur op de markt (duurder dan bij ah).
quote:waarbij schreef op 12 september 2012 @ 13:52:

Als het uit eigen tuin komt Kaat, waarom koop je het dan

hun tuin, schat...ik moet het doen met een plantenbak op het balkon, daar groeien de boontjes niet zo hard...
quote:appagante schreef op 12 september 2012 @ 13:53:

[...]

34.... Als je dat al wat ouder noemt...... Mijn god, ik ben echt rijp voor de geraniums!
quote:kaatje_85 schreef op 12 september 2012 @ 13:53:

[...]

hun tuin, schat...ik moet het doen met een plantenbak op het balkon, daar groeien de boontjes niet zo hard...Owwwwwwww okee
Ik vind het opvallend afhankelijk van de locatie. In de stad waar ik vroeger woonde vond ik het heel fijn om even op de markt te lopen. Haalde er vaak bilogisch groente en fruit en dat was goed te betalen. In de stad waar ik nu woon vind ik er niets aan en ga ik dus zelden (als ik al in de stad ben haal ik wel eens kaas, verder is de Turkse supermarkt om de hoek vaak goedkoper).
Ik ga geregeld tegen het scheiden van de markt er heen om groenten en fruit te kopen. Ook spijkerbroeken voor m'n tienjarige kind haal ik er graag (goedkoper als Scapino). En zo af en toe wat andere dingen waar dan toevallig m'n oog op valt en een aanbieding blijkt te zijn.
scheiden van de markt?
Groenten en Fruit zijn er goedkoper, deze week bij ons een kilo tomaten 89 ct; bij de aldi zijn ze 65 ct voor 500gr.

En zo nog wel meer dingen

Als ik ga, dan vaak even langs de kaaskraam; gezellig praatje, je kan proeven van de kaasjes voordat je iets koopt.

Natuurlijk langs de groenten en fruitkraam

Soms ook nog een vers visje mee.

Ik hou alleen niet zo van het brood van de markt, wel de cake en de broodjes maar niet het brood zelf maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak
Hier gaan alleen Turken, Marokkanen en heel oude mensen naar de markt. Met als gevolg dat het hele aanbod daar op afgestemd wordt. Logisch natuurlijk, maar dan heb ik er weinig te zoeken. Groente en fruit zijn hier ook duurder dan in de supermarkt. Het enige wat ik op de markt haal zijn raapstelen. Dan zorg ik dat ik zo snel mogelijk door de kleppende menigte van vrouwen met duwkarretjes heen ben.
Kom er niet zo vaak. Heb een bloedhekel aan dat je naast elkaar moet wachten tot je aan de beurt bent. En altijd het gezeik, wie er aan de beurt is. Recht van de sterkste boodschappentas
quote:redband schreef op 12 september 2012 @ 13:58:

scheiden van de markt?als de marktdag bijna afgelopen is. Dan willen de handelaren van hun spullen af en gaat het vaak goedkoper weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven