oud stokbrood?!

13-09-2012 13:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nog een hele stokbrood over van de bbq van gisteren. Nu kan ik er natuurlijk weer pizza van maken, maar wie heeft een ander idee? Hoe kan ik mjn oude stokbrood verwerken in mijn avondeten?
Wentelteefjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt ook bruschetta maken. In de vorige Allerhande (Italië-editie) staan een heleboel variaties op bruschetta!
Ik zie uiensoep voor me, met een lekker stokbroodje met oude kaas erop.

Mjam
Ik vind zelf stokbrood van een dag oud niet zo lekker maar misschien vochtig maken en in de oven heel even. Lekkere pasta maken en daarbij serveren met wat smeerseltjes. Of een tomatensoep maken en daarin dopen. Beter kan je een maaltijdsoep maken. Ik heb maar 1 recept voor maaltijdsoep en dat is Mexicaanse gehaktsoep (heet anders maar ben even de naam kwijt).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kan er plakjes van snijden en even in de oven bakken tot toastjes.

Je kan er blokjes van snijden en deze opbakken met wat knoflook in olijfolie tot zelfgemaakte croutons(lekker door soep,salade,pasta).
croutons van maken, of een knoflookbrood. Voor de laatste snij je hem in sneetjes, maar neit helemaal doorsnijden zodat je gleufjes hebt zeg maar. boter en uitgeperste knoflook ertussen, stokbrook strak in aluminiumfolie wikkelen en kwartiertje ofzo in de oven.
In Spanje doen ze oud stokbrood in de gazpacho (zomerse koude soep). Zie hier een recept van gazpacho waarbij je èn oud brood door de soep maalt, èn nòg meer oud brood verwerkt in de croutons/soldaatjes.
Je kunt ook een lauwe pastasalade maken van verschillende groentes, spekjes en bijv. een pesto/creme fraiche mengsel erdoor. Dat je ernaast gehalveerde stokbroodjes insmeert met kruidenboter en in de oven knapperig laat worden.
Bread
Panini van maken.
Nou zeg, waar is de rest van mn tekst?

Bread
Als je het & teken gebruikt bij mobiel forummen verdwijnt je post Annepompoen.
Oh echt? Nou jaaaa. Waarom is dat dan? Gek.
Ja echt Is een of andere bug.
quote:miloo schreef op 13 september 2012 @ 18:12:

Panini van maken.

Dat is lekker ja. Ik had op een ander forum een topic over panini recepten, misschien binnenkort er hier ook eentje openen.

TO, wat is het uiteindelijk geworden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven