Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint

Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)

Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 16 september 2012 @ 20:13:

[...]

Zwembad is superleuk! Vooral omdat er echt water in kan Speeltuin heb ik nog van vroeger (nog steeds zelfde elementen). Is nu 40 euro bij intertoys, die speeltuin.Ik ben donderdagmiddag vrij (voor het eerst in weken vrije kinderloze tijd die ik ook echt kan gebruiken ), dan ga ik eens even neuzen. Ik ben een complete playmobielnewby. Zoon heeft nu dus ridders (sinds een week) en dochter het vakaniehuis. Ik had nooit zoveel met playmobiel, maar nu ik dochter er zo heerlijk mee bezig zie vind ik het wel heel leuk spul.
Bedankt voor de tip van nijntje die verstoppertje speelt. Denk dat dochter die van ons krijgt, Muffin is dol op verstoppertje spelen.
Sunemom: wij hebben (onder andere) het zwembad, vakantiehuis en de camper. Het zwembad vonden ze hier maar heel even leuk, maar de camper daar speelden ze wel veel mee (jn combinatie met het vakantiehuis)

Momenteel is dit thema even uit de gratie en zijn ze meer met de boerderij, brandweer en safari bezig. Maar de camper heeft het altijd goed gedaan.
Hier wordt t voornamelijk voor onze 4 jarige dochter Playmobil, dat blijft ze leuk vinden, en ideaal om mee aan de grote tafel te zitten. Ze kan er uren mee spelen, rollenspellen etc. Ze heeft t meeneem huis, en pas t zwembad gekregen, geweldig vind ze het. Ze speelt er echt iedere dag mee, zelfs zonder water haha!!

En ze heeft de speeltuin, ook geweldig, ook voor als er jongetjes komen spelen.

Ga nu voor de SInt de grote dierentuin kopen, leuk leuk haha

Maar wat ik moet kopen voor mn zoontje van 18 mnd dan?????? geeeeen idee......??? Iemand tips????
Missworld:

Iets van lamaze

eerste duplo (je hebt setjes vanaf 1,5)

echt heel leuk op die leeftijd ook al: little people. De boerderij of de garage (niet die enorme) is een hit!
Tja, ik denk dat ik wat dingen geef die ik al bij elkaar gesprokkeld heb gedurende het jaar (ontbijt maker van playdoh, een assepoester barbie, dora armbandjes maken, stempelsetje van minnie mouse) heeft me bij elkaar zo'n 20/25 euro gekost.

Vind het erg lastig, week voor sint wordt dochter 3 jaar... ik zit dus meer met wat moet ik voor haar verjaardag gaan geven
Missworld, die van mij is van juni, dus ongeveer even oud. Toettoet garage van vtech, puzzels, die nijntje waar we het net over hadden, auto's, muziekinstrumenten, buitenspeelgoed, overall, duplo, (speelt de jongste nu al heel veel mee) boekjes, babylaptop, speelkleed met wegen...
Oh ja! De little people kerststal! Lijkt me ook leuk voor mini!
Iemand nog tips voor een meisje van 2 dat al erg verwend is?
Bedankt voor de tips! Maar mijn zoontje speelt niet echt met speelgoed. Hij is meer van t rondscharrelen in de tuin, en speelt met wat hij tegenkomt zeg maar. En we hebben al zooooveeeel rommel in huis hehe...erg he! Hij is niet van de blokjes, autootjes, treintjes, hij doet er nog niks mee. Hij speelt tliefst buiten, met n kleine bezem loopt hij dan rond en gooit en smijt van alles.

Geef m wel een bal voor de Sint, want hij voetbalt wel met van alles hehe....Ik vermoed dat ik hem dit jaar veel praktische dingen geef (voor mezelf haha) in de zin van winter pyama, nieuwe broek ofzo, bal, misschien iets van n muziekinstrument.

Maar boekjes kom ik in om, Little People heb ik net een doos of 3 van weggedaan, staat hier al 4 jaar op zolder te staan. Lego heb ik ook al zat van, autootjes interesseren hem nog niet.

Maat die laptop is misshcien wel een goeie, iets met knopjes ga ik denk ik voor kijken..

@Helene31 hhmmmm lastig he??!! Ikea keukentje, alles wat erbij hoort, verkleedspullen, prinsessenjurk, poppen, en alles wat je voor de pop kan kopen, barbapapa knuffels kreeg mijn dochter toen en was helemaal weg ervan, iets met haar naam erop (bestek, badjasje, servies) laptopje, kleurboeken, goede stiften, klei (raad ik af haha kreeg ik vorig jaar met sint en t zit nu nog in mn vloerkleed gggrrr rotspul dat playdoh) puzzels, iets van k3, dora etc, dekbedvertrek, rugzak voor kdv/psz, barbies....
quote:missworld schreef op 16 september 2012 @ 21:20:

@Helene31 hhmmmm lastig he??!! Ikea keukentje, alles wat erbij hoort, verkleedspullen, prinsessenjurk, poppen, en alles wat je voor de pop kan kopen, barbapapa knuffels kreeg mijn dochter toen en was helemaal weg ervan, iets met haar naam erop (bestek, badjasje, servies) laptopje, kleurboeken, goede stiften, klei (raad ik af haha kreeg ik vorig jaar met sint en t zit nu nog in mn vloerkleed gggrrr rotspul dat playdoh) puzzels, iets van k3, dora etc, dekbedvertrek, rugzak voor kdv/psz, barbies....

Bedankt voor het meedenken, maar het is heel erg gesteld. Het meeste heeft ze dus al.

Ikea keuken met inventaris: check

Laptop: check

Klei: check (ligt klaar voor als ze eraan toe is)

Puzzels: check

Dekbedovertrekken: check (ze heeft er al vier)

Rugzak: check

Ze is geen poppenmeisje en voor verkleedkleren veel te klein en iel. Die passen allemaal niet.

Iets van een bordje of beker met haar naam erop vind ik wél een goed idee trouwens. Dan geef ik zoon ook meteen een setje.
Missworld: wat vind je van iets om te tuinieren voor je zoon? Vierkante meter tuin (even googlen als je het niet kent), schepje, harkje, zaadjes. Kun je mooi begin volgend jaar gaan inzaaien.

Anders misschien een nieuwe voetbal en een klein doeltje?

Regenlaarzen en een poncho.

Een driewieler, loopfiets of tractor met pedalen.
.
Heb dochter van 3 en twijfel of ik little people bij moet gaan kopen of dat ik ga starten et duplo of zelfs al playmobil.

Tips?
Is dit leuk voor een 8-jarig meisje dat van fröbelen houdt, of nog te moeilijk?

http://folder.intertoys.nl/Speelboek201 ... mpage/102/
hmm, link lukt natuurlijk niet. Op blz. 102 van het speelboek dus.
quote:a_nick_is_crini schreef op 16 september 2012 @ 21:47:

Is dit leuk voor een 8-jarig meisje dat van fröbelen houdt, of nog te moeilijk?

http://folder.intertoys.nl/Speelboek201 ... age/102/Ik zie alleen de folder.
De pakketjes of de naaimachine crini?

Die pakketjes kunnen sowieso, denaaimachine denk ik ook wel eigenlijk. Mijn dochter van 7 vind borduren ook heel leuk, een naimachine lijkt me ook wel geschikt dan.
quote:Tataaa schreef op 16 september 2012 @ 21:44:

Heb dochter van 3 en twijfel of ik little people bij moet gaan kopen of dat ik ga starten et duplo of zelfs al playmobil.

Tips?

Wanneer wordt ze 4? Ik zou in ieder geval niet meer beginnen met Little People. Duplo is sowieso heel leuk voor een 3-jarige en ook nog daarna heeeel lang leuk. Playmobil ligt er aan hoe lang ze al 3 is en wat voor type kind het is. Mijn jongste is een sloper/smijter (helaas), hij wordt in december 4, maar de ieniemienie dingetjes van Playmobil moet ik eigenlijk weg laten, want die maakt hij zoek. Hij stopt ze niet in de mond gelukkig. En alles wat uit elkaar kan, gaat uit elkaar.

Maar hij kan wel leuk spelen met de politieauto van Playmobil bijvoorbeeld.
quote:Sunemom schreef op 16 september 2012 @ 21:51:

De pakketjes of de naaimachine crini?

Die pakketjes kunnen sowieso, denaaimachine denk ik ook wel eigenlijk. Mijn dochter van 7 vind borduren ook heel leuk, een naimachine lijkt me ook wel geschikt dan.Ik bedoel de naaimachine. Lekker duidelijk ben ik weer
Die naaimachine lijkt mij ook erg leuk ja!
Of dit? (zelfde dochter):

http://www.intertoys.nl/s ... s-pals-studio-587375.html

of

http://www.intertoys.nl/s ... ewellery-pack-587366.html
Ik zoek een kerstkadootje voor een meisje van 11 jaar, budget ongeveer 10 euro, tips?
Lijkt mij wel leuk een naaimachine, maar vraag mij altijd wel af of die dingen uit de speelgoedwinkel een beetje kwaliteit hebben.

Een vraagje over dezelfde blz van die folder. Ik zie daar een harumikaset. Wat is dat precies? Moeten ze dan ook zelf stofjes knippen? Want dat is nog wel lastig, denk ik. Of hebben die stofjes al een model en moet je er alleen wat glimmertjes opplakken?
Ja dat lijkt me ook best lastig en weet ik dus ook niet

Maar de naaimachine, dat lijkt me ook nog lastig (komt ook omdat ik dat zelf helemaal niet kan hahaha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven