Het grote afgeef topic.
zondag 16 september 2012 om 21:17
Van sommige woorden krijg enorme jeuk als mensen ze gebruiken. Herkennen jullie dat ook?
Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)
Vanaaf....brrrrrr
Splitten: delen?
Ga nog even nadenken.....
Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)
Vanaaf....brrrrrr
Splitten: delen?
Ga nog even nadenken.....
Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
zondag 16 september 2012 om 21:25
quote:Spininhoek schreef op 16 september 2012 @ 21:25:
Goh, ik wilde er net eentje openen...
Wat is dat toch met dat woord 'siblings'?
Kun je niet gewoon broer / zus zeggen?
Net zoals 'kids'. Het zijn KINDEREN.en brusjes... brrr
Net zoals 'kids'. Het zijn KINDEREN.en brusjes... brrr
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
zondag 16 september 2012 om 21:26
Kindjes vind ik om te rillen (kinderen zijn al per definitie niet zo groot, dat hoef je écht niet te benadrukken), net als moederS of vaderS... What the hell?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 16 september 2012 om 21:26
Net zoals 'kids'. Het zijn KINDEREN.Is Elninjoo ooit mee begonnen volgens mij.
Net zoals 'kids'. Het zijn KINDEREN.Is Elninjoo ooit mee begonnen volgens mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 16 september 2012 om 21:27
quote:Hasse88 schreef op 16 september 2012 @ 21:26:
Kindjes vind ik om te rillen (kinderen zijn al per definitie niet zo groot, dat hoef je écht niet te benadrukken), net als moederS of vaderS... What the hell?Vind ik ook vreselijk. Net zoals centjes brrrr.
Kindjes vind ik om te rillen (kinderen zijn al per definitie niet zo groot, dat hoef je écht niet te benadrukken), net als moederS of vaderS... What the hell?Vind ik ook vreselijk. Net zoals centjes brrrr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 16 september 2012 om 21:28
Kun je niet gewoon broer / zus zeggen? Ik vind het best onpraktisch dat het Nederlands geen woord heeft voor 'broers en zussen'.
Kun je niet gewoon broer / zus zeggen? Ik vind het best onpraktisch dat het Nederlands geen woord heeft voor 'broers en zussen'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 16 september 2012 om 21:29
Ik zit nu een uurtje ofzo achter het forum en ben het woord 'siblings' nu in 3 verschillende topics tegengekomen.
Als in 'mijn sibling heeft bla die bla die bla'
Wat is er mis met het woord broer of zus?
Zo, dat ben ik kwijt.
Als in 'mijn sibling heeft bla die bla die bla'
Wat is er mis met het woord broer of zus?
Zo, dat ben ik kwijt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe