Het grote afgeef topic.

16-09-2012 21:17 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van sommige woorden krijg enorme jeuk als mensen ze gebruiken. Herkennen jullie dat ook?

Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)

Vanaaf....brrrrrr

Splitten: delen?

Ga nog even nadenken.....

Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
quote:Spininhoek schreef op 16 september 2012 @ 22:06:

[...]

Sorry

Ik krijg gewoon jeuk van ze.

Vooral als ze hier in het dorp lopen, met ze zestienen tegelijk in dezelfde klederdracht (windjack, sportschoenen, korte kapsels, rugzakje) Gruwel.Ik vind vooral de gedrevenheid waarmee mensen lopen beangstigend 't is net een soort New Yorkse bende, maar dan anders.
Whoehahahahahaha Boro
Ik kan slecht tegen de volgende uitspraken:

- Onder het genot van ...

- Een hapje eten

- Lekker uitwaaien op het strand

- Een goed glas wijn

- Genieten van het zonnetje

- Doe mij maar een glas limo

- hubby, mijn lief, mijn dinnetje

- Lounchen, chillen
Here I am - now what are your other two wishes...

[...]

Sorry

Vooral als ze hier in het dorp lopen, met ze zestienen tegelijk in dezelfde klederdracht (windjack, sportschoenen, korte kapsels, rugzakje) Gruwel.
Ja en?
quote:floflo schreef op 16 september 2012 @ 21:45:

Laatste tijd vaker gehoord: gewoon omdat het kan.

Komt uit vijftig tinten, het boek.....weer zo'n nieuwe uitdrukking.Die uitdrukking word al langer gebruikt. De schrijver van het boek heeft die uitdrukking gewoon gejat dus! Gewoon omdat het kan
no problem. Maar ik herken het van vroegah.
it's a big club and you ain't in it
Ja, een soort hangjongerengroep, maar dan voor 60+, en ze hangen niet, maar lopen als bezetenen rond met een blik in hun ogen, van 'kijk mij eens sportief doen, jullie luie wezens'
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
is "iets bespreekbaar maken" hier al voorbij gekomen?

Daar krijg ik echt bultjes en vlekken van. 9 van de 10 keer wordt er gewoon bedoeld dat ergens over gesproken moet worden. Prima, maar zeg dat dan! en doe niet alsof je het laatste taboe van de 21e eeuw gaat doorbreken.

zo, dat lucht op.
Niet echt een woord maar ik krijg rillingen van mensen die overal 'hihi' achter gooien.

En inderdaad: 'gewoon omdat het kan'.... Aaaaargh!

Of ' te leuk' ? Ook heel eng!

[...]

Sorry

Vooral als ze hier in het dorp lopen, met ze zestienen tegelijk in dezelfde klederdracht (windjack, sportschoenen, korte kapsels, rugzakje) Gruwel.En dan de stellen in uniseks
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tijdens een werkoverleg, waar iedereen op een gegeven moment onvermijdelijk door elkaar begint te kakelen :

" Lady's , zullen we het even centraal houden? " inc een gebaar met armen die alles weer bij elkaar proberen te harken... Brrrr.

Mijn moeder van 58 die nog altijd met haar vriendinnetjes ergens een hapje gaat eten.
quote:Spininhoek schreef op 16 september 2012 @ 22:10:

Ja, een soort hangjongerengroep, maar dan voor 60+, en ze hangen niet, maar lopen als bezetenen rond met een blik in hun ogen, van 'kijk mij eens sportief doen, jullie luie wezens'
Ik krijg jeuk van mensen die jeuk krijgen van het taalgebruik van anderen. In boeken en kranten moet gewoon correct Nederlands staan, maar in gesprekken en op forums hoeft dat wat mij betreft niet. Als mensen dan creatief met de Nederlandse taal omgaan, geeft hun dat juist een gezicht. Doorgaans in positieve zin. En ik ben - vertaler van beroep - dagelijks bezig met het correcte gebruik van de Nederlandse taal :-)

Waar ik wel over val zijn stijl- en gammaticafouten op billboards. Vooral die van kranten.
Een slaapje doen

Dreumes(je)

Me mannetje (wordt vaak zowel voor de man als het zoontje gebruikt) Soeiwsoi het woord "me" terwijl mijn bedoeld wordt.

Meisje, terwijl het om vrouwen van ruim in de 20 of 30 gaat.

Dinnetje

Er zijn er vast nog meer.
quote:appagante schreef op 16 september 2012 @ 22:11:

Niet echt een woord maar ik krijg rillingen van mensen die overal 'hihi' achter gooien.

En inderdaad: 'gewoon omdat het kan'.... Aaaaargh!

Of ' te leuk' ? Ook heel eng!Quilty
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:obim schreef op 16 september 2012 @ 22:13:

Ik krijg jeuk van mensen die jeuk krijgen van het taalgebruik van anderen. In boeken en kranten moet gewoon correct Nederlands staan, maar in gesprekken en op forums hoeft dat wat mij betreft niet. Als mensen dan creatief met de Nederlandse taal omgaan, geeft dat hun juist een gezicht. Doorgaans in positieve zin. En ik ben - vertaler van beroep - dagelijks bezig met het correcte gebruik van de Nederlandse taal :-)

Waar ik wel over val zijn stijl- en gammaticafouten op billboards. Vooral die van kranten.

Ik krijg jeuk van mensen die jeuk krijgen van het taalgebruik van anderen. In boeken en kranten moet gewoon correct Nederlands staan, maar in gesprekken en op forums hoeft dat wat mij betreft niet. Als mensen dan creatief met de Nederlandse taal omgaan, geeft hun dat juist een gezicht. Doorgaans in positieve zin. En ik ben - vertaler van beroep - dagelijks bezig met het correcte gebruik van de Nederlandse taal :-)

Waar ik wel over val zijn stijl- en gammaticafouten op billboards. Vooral die van kranten.meervoud van forum is vlg mij overigens fora. Verder, het gaat TO niet alleen om correct taalgebruik, maar ook gewoon taalgebruik dat je irriteert vlg mij.
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 22:12:

[...]

En dan de stellen in uniseks

Ja vreselijk!

Man en ik hebben al jaren geleden met elkaar afgesproken, dat wanneer wij er uniseks bij gaan lopen, dat het dan tijd wordt om te gaan scheiden.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Waar ik wel over val zijn stijl- en gammaticafouten op billboards. Vooral die van kranten.Echt zélden in positieve zin.
geeft dat hun juist een gezicht.

Aaaaaaaaaaaaaargh.
quote:ShamRock schreef op 16 september 2012 @ 22:08:

Ik kan slecht tegen de volgende uitspraken:

- Onder het genot van ...

- Een hapje eten

- Lekker uitwaaien op het strand

- Een goed glas wijn

- Genieten van het zonnetje

- Doe mij maar een glas limo

- hubby, mijn lief, mijn dinnetje

- Lounchen, chillenEn 'een grote tafel om lekker lang met vrienden aan te tafelen' past daar ook wel bij. Alsof je iedere avond bergen vrienden in je huis hebt waar je dan ook nog uitgebreid voor kookt. Niet dus hè. Tenminste, ik niet. Godzijdank......
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 22:12:

[...]

En dan de stellen in uniseks

Goddegod.

mijn ouders gingen 10 jaar geleden scheiden. Mijn vader belde na een maand of 3zijn jeugdliefde op, die na hem altijd vrijgezel was gebleven. * Echt waar, type pittig kort kapsel, hoog-water-wortelbroek, bergschoenen en giletje. Ecru-kleurig natuurlijk *

Zij zag hem nog altijd zitten, hij vond haar ook wel leuk. En na nog eens 3 maanden was het zover:

Ze gingen trouwen, en samen op huwelijksreis. Naar de camping. En wij waren uitgenodigd op bezoek.

Toen we de camping opreden zei ik nog voor de grap tegen mijn partner : 'Nu kunnen we lachen, ze komen vást in hetzelfde glimmende trainingspak, met dezelfde goedkope witte wibra klitteband schoenen op de zelfde fiets op ons af gereden.....'

Blijkbaar heb ik een voorspellende gave, want idd.. daar kwamen Pa en zijn Vrouw. In hetzelfde goedkope glimmende pak ( paars met groen , ik zie het nóg voor me ) witte klitteband 'sportschoenen' en allebei op hetzelfde soort fiest. Hij heren, zij dames.

Je kon me wegdragen. En dan te bedenken dat mijn vader vroeger een echte 'heer' was. Een hoge functie in het bedrijfsleven, dure auto's ect.

( Gelukkig bleek stiefmoeder erg aardig te zijn Dat scheelt. )
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 22:14:

[...]

Quilty
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Ook erg: hobby's. Vooral als een van die hobby's koken/lekker eten voor/met vrienden is. Vraag me niet waarom, maar ik gruwel hiervan!
quote:SanneBK schreef op 16 september 2012 @ 22:00:

Nog erger dan kids vind ik : de kinders... Mag ik even kotsen??? Bah bah het zijn gewoon de kinderen.Dat is gewoon dialect, waar ik woon zeggen mensen dat, ik gebruik het woord ook vaak, soms verbeter ik het vlug, maar is dus gewoon dialect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven