Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint

Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)

Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Voor iedereen die iets leuks zoekt voor een kindje van 1 / 1,5 is Playmobil 123 heel erg leuk. Lekker degelijk spul en heel leuk vormgegeven. Ik heb het pas ontdekt toen mijn zoontje die leeftijd al voorbij was (helaas ) maar geef het nu wel vaak als cadeautje aan kleine kids omdat ik het zo leuk vind haha

Voor mijn eigen zoontje (bijna 4) koop ik denk ik voor Sinterklaas een Western set van Playmobil. De cowboys met paard en wagen of een superset met indianen en kano. Verder wil ik hem graag een houten (speelgoed) gitaar geven en misschien nog een brug voor bij z'n houten treinbaan (alhoewel ik een beetje twijfel of hij daar nog veel mee gaat spelen het komende jaar..)

Voor z'n verjaardag waarschijnlijk het Playmobil drakenridderskasteel (maar verder vind ik er niks aan hoor, dat Playmobil )
En playmobil 1.2.3., ook goede ervaringen mee?
Ik zou ook graag een leuk gezelsschapsspel kopen voor sinterklaas.

Wat wel goed gaat met de meiden (dus nu 5 en 6 ): memory, kwartet, Uno, vier op een rij, dammen, twister , Iemand nog een echt leuke tip? liefst wat we met zn 3-en kunnen doen.

Vorig jaar een slechte koop gedaan met Takkie Kakkie, die is na een week naar het prullenbak-asiel gebracht.
Oh wat een schattig keukentje!! Wel erg roze maar dat staat wel mooi in onze woonkamer

Ko speelt op het KDV ook met het keukentje. De mini's kan ik hem echt niet geven want ik weet zeker dat hij elk pakje, zakje, doosje en potje open gaat peuteren. Maar ik ga wel even kijken wat er nog meer te koop is bij AH komende week. Leuk!!

Krijtbord ga ik onthouden. Zandbak/glijbaan hebben we. Ook een loopfietsje, een driewieler, houten puzzels zijn aanwezig.

Rubberen dieren en autootjes nog niet. En zo'n autokleed ook niet. Treinset leek me ook leuk maar we twijfelen wat we dan moeten kopen. Misschien een leuk kado voor de jongste. Omdat er maar een jaar tussen zit zullen ze in de toekomst toch meer en meer met dezelfde dingen gaan spelen denk ik.

Ik moet ook maar eens serieus gaan nadenken over een opbergsysteem voor al die rotzooi.We hebben nu nog een box staan maar we willen uiteindelijk graag een kast met bakken/dozen die de kinderen zelf kunnen pakken.
@tataa, zou idd niet meer beginnen aan LP. Mijn dochtertje wordt over 2 maanden 3 jaar en je ziet het echt afnemen. In het begin speelde ze er ontzettend veel en lang mee, en nu wordt het steeds minder. Wat denk je van Hello Kitty Duplo? Misschien vindt je dochtertje dat leuk? Is hier een grote hit !!
@ Tataa, zie mijn stukje meteen boven jou (we waren tegelijk aan het typen) Ik vind Playmobil 123 heel erg leuk, echt een aanrader voor kleine kindjes. Favorieten in mijn omgeving zijn de astronaut in raket en een schoolbus met kindjes
Ook leuk voor peuters:

http://www.productief.nl/ ... 4866720950409e698e87d.jpg

Is een memoryspel, maar je kunt het ook niet blind spelen. Goed voor de taalontwikkeling. Dochter is er gek mee en kent inmiddels alle woorden.
quote:-kaetje- schreef op 16 september 2012 @ 22:27:

Ik moet ook maar eens serieus gaan nadenken over een opbergsysteem voor al die rotzooi.We hebben nu nog een box staan maar we willen uiteindelijk graag een kast met bakken/dozen die de kinderen zelf kunnen pakken.

Iedereen gaat nu Ikea roepen. Die kasten staan hier ook. Ik kwam deze week echter dit exemplaar tegen:

Van deze lijn hebben we al een speelgoedkist waar boeken inzitten beneden. Ik vind deze heel mooi, al verklaart man me voor gek dat ik overwoog om hem te kopen en de andere kasten naar zolder te verplaatsen.
quote:helene31 schreef op 16 september 2012 @ 22:39:

[...]

Iedereen gaat nu Ikea roepen. Die kasten staan hier ook. Ik kwam deze week echter dit exemplaar tegen:

[afbeelding]

Ik begrijp je man wel.... vreselijk die zou ik echt niet in mijn woonkamer willen.

Wij hebben zoiets

en daarin dan bakken met speelgoed. Onderste kan dochter er probleemloos zellf uithalen en als zij op bed is is onze woonkamer geen speelgoedwinkel meer maar is veel weggeborgen.

Van deze lijn hebben we al een speelgoedkist waar boeken inzitten beneden. Ik vind deze heel mooi, al verklaart man me voor gek dat ik overwoog om hem te kopen en de andere kasten naar zolder te verplaatsen.
O dankje 10e1983, ik ga op zoek.

wat me ook leuk lijkt is een kindermicrofoon. Dochter is vrij verlegen maar vindt (samen) zingen heerlijk.
Teuntje, er staan nu twee grote Trofast kasten in de woonkamer. Vind ik die van Nijntje een stuk leuker. Staat toch achter de deur.
@helene,

laten we het er op houden dat smaken verschillen
quote:-teuntje- schreef op 16 september 2012 @ 22:54:

@helene,

laten we het er op houden dat smaken verschillen Gelukkig maar.
Toen mijn nichtje 4 werd kreeg ze de K3 microfoon,we zijn nu een jaar verder maar het is nog steeds een hit.

Mijn zoon kreeg met zijn derde verjaardag een houten treinspoor,die heeft van de lente nog in de kamer gestaan. Heeft hij echt uren mee gespeeld.

Hij word net na sint 7,dus we moeten voor de sint en zijn verjaardag wat verzinnen. Hij krijgt met sint waarschijnlijk een nieuwe sporttas en voetbalspullen. Hij krijgt standaard iets om te knutselen en een trui of iets dergelijks erbij.Hij leert nu lezen,iemand tips voor een leuk boek?
@Miepje, ja idd de K3 microfoon is hier ook een hit haha, en wbt leesboek, is Dolfje Weerwolfje iets, of is dat te eng?

Wij hadden voorheen ook t keukentje en een tafeltje met stoeltje benee staan, maar werd daar helemaal knars van, en nu ze 4 is geworden, en dus op school zit en geen tijd meer heeft. Heb ik nu de boekenkast opgeruimd en alles in dozen in de kast staan. Kan ze t zelf eruit halen en heb ik niks meer in t oog staan en savonds alles weggewerkt ideaal!
Sinterklaas....shit! Daar moet ik dit jaar ook aan geloven iemand leuke dingen die je kan kopen voor een kindje van dan 10 maanden? In februari word ze 1, maar ik ben totaal niet thuis in de baby-dingen en heb geen idee wat ze op die leeftijd al kunnen enzo.
Ivetje, kijk eens bij de Vtech afdeling, leuke kwaliteits speelgoed, met felle kleurtjes, lichtjes, geluidjes...Instrumentjes,stapelblokken, stapelringen, of kleertjes, schoentjes!
Hier 2 zonen, eentje van 5 en eentje die tussen Sint en kerst in 8 wordt. Veel cadeaus, dus en ons is staat al vol met playmobil en lego.

Zwembad van playmobil vinden ze hier ook leuk. Als er water in is, tenminste, maar danzet ik het gewoon op een badhanddoek op de keukenvloer.

Ik heb al een doos playmobil (een soort van camper voor de dino-onderzoekers) en een hotwheelsbaan (piranha) liggen. Allebei met veel korting kunnen kopen.

Er zal wel weer een grote doos lego aan te pas komen, maar eigenlijk hoop ik zoveel mogelijk cadeaus in huis te krijgen die weinig plaats innemen: abonnement op de dierentuin/donald duck, kaartjes voor de film....

Ze hebben hier vorig jaar allebei een radiowekker in de vorm van een legoblokje gekregen. Die vinden ze ook heel leuk.

Nog leuke dingen van de voorbije jaren: een rugzakje (op maat van de zwemles/ schoolreis), een pluchen dierenhoofd voor aan de muur, de Waar is Wally?-bundel, een fototoestelletje, de smartgames....
Ik vind zelf playmobil zo leuk, maar ons zoontje is net 2 jaar, zijn er setjes die al kunnen voor deze leeftijd als je de kleine dingentjes weg haalt?
Je hebt playmobil 123, dat is vanaf 1,5!

http://www.playmobil.nl/o ... /Link-Category?cgid=1.2.3
Ik heb overigens zo'n ding gehad, vanaf welke leeftijd zijn die?

http://www.2dehands.be/ki ... in-plastic-127093775.html
playmobil 123 vind ik een beetje saai, de poppetjes kunnen hun benen niet buigen en er zit erg weinig in de verpakking, dus dan nog maar even wachten met playmobil en toch weer voor duplo gaan.

verder zag ik deze cars auto, wel erg duur maar ziet er leuk uit, iemand ervaring met deze cars auto?

http://www.intertoys.nl/s ... s-speelwereld-588371.html
Voor wie koop je de playmobil? dat jij het saai vind kan, maar je zoontje vind het waarschijnlijk geweldig. Die kent playmobil met bewegende beentjes niet he

Bij die auto van cars staat een leeftijd vanaf 4 jaar...dat autootje ziet er klein uit en ik denk dat er nog meer kleine onderdelen bij zitten gezien de leeftijd.
quote:Ivetje schreef op 17 september 2012 @ 10:22:

Sinterklaas....shit! Daar moet ik dit jaar ook aan geloven iemand leuke dingen die je kan kopen voor een kindje van dan 10 maanden? In februari word ze 1, maar ik ben totaal niet thuis in de baby-dingen en heb geen idee wat ze op die leeftijd al kunnen enzo.Met een baby hoef je echt niet aan Sint te doen. Dat doe je alleen voor jezelf, niks mis mee natuurlijk.
quote:RosaP schreef op 17 september 2012 @ 12:54:

[...]

Met een baby hoef je echt niet aan Sint te doen. Dat doe je alleen voor jezelf, niks mis mee natuurlijk.Schoonouders doen er wat aan...ik sla het het liefst over. Maar als we er dan wat aan doen wil ik ook wel dat ze iets krijgt wat echt gebruikt gaat worden en leuk is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven