Het grote afgeef topic.

16-09-2012 21:17 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van sommige woorden krijg enorme jeuk als mensen ze gebruiken. Herkennen jullie dat ook?

Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)

Vanaaf....brrrrrr

Splitten: delen?

Ga nog even nadenken.....

Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
Als mensen zeggen 'hoe leuk is dat? of 'hoe grappig is dat?'.

Hoor het de laatste tijd steeds meer.

Vind het echt een verschrikkelijke uitdrukking
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 22:29:

[...]

Woehahahah ik zie het nu pas. Snapte Solo al niet sorry sorry.Nous begrijpt mij niet......
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Het gebruik van het woord " kids" ipv kinderen. Brrr ik krijg er gewoon rillingen van...
quote:Solomio schreef op 16 september 2012 @ 23:07:

[...]

Nous begrijpt mij niet...... Solly
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 23:12:

[...]

Solly
quote:Solomio schreef op 16 september 2012 @ 23:14:

[...]

Hihi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 16 september 2012 @ 23:17:

[...]

Hihi.En erger nog, ik begrijp Nous niet (meer)......
Solo, chill. Je dinnetje maakt een dolletje.
quote:foxytoxy schreef op 16 september 2012 @ 23:23:

Solo, chill. Je dinnetje maakt een dolletje.Jij snapt het, swag!
Oh.... My...... God..! OhmygodOhmygodOhmygod!!
Ik heb zo'n hekel aan nietszeggende zinnen als:

Dat gooi ik even in de groep en dan hoor je ervan.

Daar kom ik nog op terug.

Ik zal het onder zijn/haar aandacht brengen.

Je weet gewoon dat je er dan niets meer van hoort.

( gebruik het zelf binnen mijn werk ook wel eens *schaam* )
quote:zonnetje59 schreef op 16 september 2012 @ 22:16:

[...]

meervoud van forum is vlg mij overigens fora. Verder, het gaat TO niet alleen om correct taalgebruik, maar ook gewoon taalgebruik dat je irriteert vlg mij.Volgens de Van Dale zijn beide correct. Voor de rest: lees wat ik heb geschreven.
Mijn moeder had het regelmatig over de kindertjes vroeger. Nu stuurt ze nog regelmatig mails met als aanhef 'dag kinderen' terwijl we allemaal wel volwassen zijn inmiddels. Krijg ik ook een beetje kromme tenen van.
Ik heb een verder heel lief familielid die het heeft over de kids, de bups, kerel en vent tegen de zonen zegt en het over moeder de vrouw heeft. Inclusief wortelbroek. En zo'n handig heuptasje.

Als ie een vrouw was geweest had hij het vast over wijntjes en dinnetjes gehad.

Soms jeukt het wel een beetje.
Mijn allergrootste ergernis: Als mijn broer vraagt hoe het met "mijn mannetje" is. Hij is verdorie bijna 1.90, doe eens normaal!
Verder uitdrukkingen als

Out of the box denken ( Uit de doos denken? Welke, de mijne?)

Een vorkje prikken ( Ga gewoon eten joh )

Een wijntje drinken ( Ik wil gewoon een groot glas )

Een bioscoopje pikken ( d'r wordt hier helemaal niks gejat! )
Ik heb een collega die al haar mailtjes naar collega's begint met: Lieve mensen ..... .bluhhh

Mensen die bijna elke zin beginnen met: Hoe heet het ook alweer ..... Doet mijn schoonmoeder heel vaak.

En sinds enige tijd zegt mijn zoon bij alles wat fout gaat, faal.

Ook bijzonder irri
Fail!

Hoe ging je solli? * kots
Vroeger zag ik nooit geschreven stukken met veel spelfouten, maar sinds Facebook zie ik zo vaak dingen staan als freselijke of veestje.

Snapt niemand het verschil meer tussen de v en de f? ;-(
Ik vind het woord 'groetjes' in zakelijk mailverkeer echt vreselijk. Dan wordt er een heel verhaal getypt over een nieuwe offerte of zoiets, in ieder geval iets zakelijks en dan wordt er afgesloten met 'groetjes, Marieke'. Alsof ik mail krijg van een kleuter.

Navraag op mijn werk leerde me overigens dat ik de enige ben die zich daar aan stoort en dat ze mij eigenlijk wel bot vinden met mijn 'Gr. Dannas'.

Ik heb het over interne mail he. Naar klanten type ik altijd netjes 'met vriendelijke groet'.
Overal een "grappige" (not) versie van verzinnen.

Stukgaatie = Ducati

Kramperen = kamperen

Kwalijkzaakie = Kawasaki

Enz.

Of uitdrukkingen niet kennen. Mijn vriend zegt áltijd: "In die trend" (ipv: in die trant). Echt... ZO DOM! En zó ergerlijk. Ik verbeter hem elke keer, maar hij leert het maar niet. Nog dommer dus.

Of hij gooit "Dat is het hele eieren eten" erin, daar waar het absoluut niet past.
quote:truffelmaffia schreef op 17 september 2012 @ 12:18:

Stukgaatie = Ducati

Kramperen = kamperen

Kwalijkzaakie = Kawasaki

Enz.

Tenenkrommend inderdaad.

Vroegere vriendin van mij noemde haar mobiele telefoon altijd 'debieltje'. (Heb ik al vaker verteld op dit forum, aangezien dit soort topics regelmatig wordt geopend.)

Collega van mij zegt bij het weggaan altijd: 'Laterzzzzzz'.

Heb iets (bijna) verkocht op MP.

De man wilde weten wanneer 'wij' thuis zijn en wanneer het 'ons' schikt dat hij langskomt.

Ik woon toch echt alleen en hij heeft alleen met mij contact gehad. Maar het is steeds jullie dit en jullie dat.
"hoe leuk is dat?"

Verwacht men een antwoord op die vraag?
verdwaald op het nieuwe forum
Sowieso alle vragen met 'Hoe....... is dat?'

Ik hoop altijd als er bijv gevraagd wordt 'Hoe belangrijk is het voor je dat je blalblalba', er gezegd wordt: Nou eigenlijk is het helemaal niet belangrijk, blabla.

Maar dat doen ze nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven