Het grote afgeef topic.
zondag 16 september 2012 om 21:17
Van sommige woorden krijg enorme jeuk als mensen ze gebruiken. Herkennen jullie dat ook?
Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)
Vanaaf....brrrrrr
Splitten: delen?
Ga nog even nadenken.....
Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
Voorbeeld (naast alle verkleinwoorden): wijntjes drinken (klinkt dat minder erg voor als je als aan de zuip gaan?)
Vanaaf....brrrrrr
Splitten: delen?
Ga nog even nadenken.....
Ik ben dol op de Nederlandse taal, dat moet ik er wel bij vermelden. Ik schrijf lang niet altijd foutloos, boeit ook niet, maar ik snap echt niet dat sommige mooie woorden zo verneukt moeten worden.
zondag 16 september 2012 om 23:07
zondag 16 september 2012 om 23:34
zondag 16 september 2012 om 23:34
zondag 16 september 2012 om 23:45
Ik heb een verder heel lief familielid die het heeft over de kids, de bups, kerel en vent tegen de zonen zegt en het over moeder de vrouw heeft. Inclusief wortelbroek. En zo'n handig heuptasje.
Als ie een vrouw was geweest had hij het vast over wijntjes en dinnetjes gehad.
Soms jeukt het wel een beetje.
Als ie een vrouw was geweest had hij het vast over wijntjes en dinnetjes gehad.
Soms jeukt het wel een beetje.
zondag 16 september 2012 om 23:54
maandag 17 september 2012 om 12:06
Ik vind het woord 'groetjes' in zakelijk mailverkeer echt vreselijk. Dan wordt er een heel verhaal getypt over een nieuwe offerte of zoiets, in ieder geval iets zakelijks en dan wordt er afgesloten met 'groetjes, Marieke'. Alsof ik mail krijg van een kleuter.
Navraag op mijn werk leerde me overigens dat ik de enige ben die zich daar aan stoort en dat ze mij eigenlijk wel bot vinden met mijn 'Gr. Dannas'.
Ik heb het over interne mail he. Naar klanten type ik altijd netjes 'met vriendelijke groet'.
Navraag op mijn werk leerde me overigens dat ik de enige ben die zich daar aan stoort en dat ze mij eigenlijk wel bot vinden met mijn 'Gr. Dannas'.
Ik heb het over interne mail he. Naar klanten type ik altijd netjes 'met vriendelijke groet'.
maandag 17 september 2012 om 12:18
Overal een "grappige" (not) versie van verzinnen.
Stukgaatie = Ducati
Kramperen = kamperen
Kwalijkzaakie = Kawasaki
Enz.
Of uitdrukkingen niet kennen. Mijn vriend zegt áltijd: "In die trend" (ipv: in die trant). Echt... ZO DOM! En zó ergerlijk. Ik verbeter hem elke keer, maar hij leert het maar niet. Nog dommer dus.
Of hij gooit "Dat is het hele eieren eten" erin, daar waar het absoluut niet past.
Stukgaatie = Ducati
Kramperen = kamperen
Kwalijkzaakie = Kawasaki
Enz.
Of uitdrukkingen niet kennen. Mijn vriend zegt áltijd: "In die trend" (ipv: in die trant). Echt... ZO DOM! En zó ergerlijk. Ik verbeter hem elke keer, maar hij leert het maar niet. Nog dommer dus.
Of hij gooit "Dat is het hele eieren eten" erin, daar waar het absoluut niet past.
maandag 17 september 2012 om 12:55
quote:truffelmaffia schreef op 17 september 2012 @ 12:18:
Stukgaatie = Ducati
Kramperen = kamperen
Kwalijkzaakie = Kawasaki
Enz.
Tenenkrommend inderdaad.
Vroegere vriendin van mij noemde haar mobiele telefoon altijd 'debieltje'. (Heb ik al vaker verteld op dit forum, aangezien dit soort topics regelmatig wordt geopend.)
Collega van mij zegt bij het weggaan altijd: 'Laterzzzzzz'.
Stukgaatie = Ducati
Kramperen = kamperen
Kwalijkzaakie = Kawasaki
Enz.
Tenenkrommend inderdaad.
Vroegere vriendin van mij noemde haar mobiele telefoon altijd 'debieltje'. (Heb ik al vaker verteld op dit forum, aangezien dit soort topics regelmatig wordt geopend.)
Collega van mij zegt bij het weggaan altijd: 'Laterzzzzzz'.