iPhone 5 gelanceerd..

12-09-2012 19:24 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.z24.nl/economi ... pple_onhult_iPhone_5.html

Nou.. mensen.. slaapzakken voor de deur.. hij is er hoor..

Ben er stiekem best benieuwd naar.. Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en heb nu een Samsung.. Een iPhone lonkt.. (alleen veeels te duur).. Dus.. wie weet.. gaat manlief over op de nieuwe (hij heeft er 1 zakelijk) en kan ik dan mooi zijn oude 4S overnemen ..
quote:muloza schreef op 15 september 2012 @ 20:29:

[...]

Omdat dit wéér een manier is van Apple om extra geld afhandig te maken. Je kan niet eens meer je oude opladers/dockingstations aansluiten. En iedereen accepteert het zomaar.

MicroUSB is dé standaard.

Ik heb een iPhone vanaf het eerste moment en heb in al die jaren nog nooit de behoefte gehad aan een USB slot. Alles wat ik nodig heb zit op mijn telefoon en anders download ik het, gebruik iCloud (MobileMe eerst), of laad het via iTunes.

Over een paar weken heb ik de nieuwe iPhone en dan zit daar sowieso een goede oplader bij en voor eventuele andere apparatuur (heb ik momenteel niet voor mijn iPhone) schaf ik een adapter aan.

Waarom iPhone? Omdat ie intuïtief werkt en het altijd doet. Waarom zou ik iets aan de software willen veranderen als die al alles doet wat ik nodig heb? Daarnaast werkt alles samen, als ik een document open heb op mijn iPhone kan ik er naadloos in verder werken op Mac of iPad. Straks met iOS 6 kan ik een website openen op mijn telefoon en heb ik de optie om diezelfde website in real-time op mijn Mac of iPad te openen.

Ik kan foto's of video's van mijn telefoon op mijn tv bekijken. Mijn compleet anti-computer vader kan mijn iPhone bedienen en ja, ik heb Samsung geprobeerd (tablets). Die waren langzaam, niet intuïtief en voelden ook nog eens aan als goedkoop plastic.
quote:muloza schreef op 15 september 2012 @ 20:30:

[...]

Omdat bijvoorbeeld een Galaxy S3 of een Lumia 920 goedkoper én beter is.

Beter ? Dat valt te bezien.. Ti's maar waar je naar kijkt of zoekt. De iPhone is gewoon iPhone..

Ik heb overigens nu de Samsung. Zeker geen slechte telefoon..

Die Limia is niets voor mij..

Mijn man heeft een 4s (iPhone) en ik vind die fijner qua bediening en snelheid dan mijn Samsung. Vandaar dat. Ik de overstap overweeg .

En ieder merk heeft zijn eigenaardigheden, android is niet zaligmakend en iOS ook niet..
Volgens mij worden de abonnementen veel duurder, krijg je minder minuten en moet je meer bij betalen voor je toestel. Iemand sprak zelfs van 180 euro bij betalen en 57.00 per maand dan heb je maar iets van 150 belminuten 2 g internet.
Gewoon simlock vrij kopen of bijbetalen. Als je 200 euro bijbetaald zakt je abbo prijs ook ..

Ik heb nog een "oud" abbo..ik ga kijken of het goedkoper kan. Sim onl is het goedkoopst, maar dan moet je wel 600. Euro hebben liggen voor de iPhone zelf,,

Ik zag bij vodafone wel redelijke prijzen..
quote:capricorn schreef op 15 september 2012 @ 20:53:

[...]

Ik heb een iPhone vanaf het eerste moment en heb in al die jaren nog nooit de behoefte gehad aan een USB slot. Alles wat ik nodig heb zit op mijn telefoon en anders download ik het, gebruik iCloud (MobileMe eerst), of laad het via iTunes.

Over een paar weken heb ik de nieuwe iPhone en dan zit daar sowieso een goede oplader bij en voor eventuele andere apparatuur (heb ik momenteel niet voor mijn iPhone) schaf ik een adapter aan.

Waarom iPhone? Omdat ie intuïtief werkt en het altijd doet. Waarom zou ik iets aan de software willen veranderen als die al alles doet wat ik nodig heb? Daarnaast werkt alles samen, als ik een document open heb op mijn iPhone kan ik er naadloos in verder werken op Mac of iPad. Straks met iOS 6 kan ik een website openen op mijn telefoon en heb ik de optie om diezelfde website in real-time op mijn Mac of iPad te openen.

Ik kan foto's of video's van mijn telefoon op mijn tv bekijken. Mijn compleet anti-computer vader kan mijn iPhone bedienen en ja, ik heb Samsung geprobeerd (tablets). Die waren langzaam, niet intuïtief en voelden ook nog eens aan als goedkoop plastic.Dit dus..dit kan ik echt niet met mijn Samsung ..
quote:poldervrouw schreef op 18 september 2012 @ 09:33:

[...]

Dit dus..dit kan ik echt niet met mijn Samsung ..

Wel waar, gewoon es file explorer downloaden op je samsung en je kan je computer gewoon via het home-netwerk bereiken zonder itunes. Je kunt in feite een grote externe harde schijf zo als gratis thuis cloud dienst gebruiken. Zeer gemakkelijk allemaal.

Met een micro usb- composiet verloopstukje en je kunt je foto's en video's gewoon op je tv kijken.
.
De enige demagoog hier ben jij.

En nerds die niets meer van Apple moeten hebben? Wat een flauwekul. Op mijn werk hebben bijna alle programmeurs een macbook pro...

On-topic:

Ik zit er zelf over na te denken om een iPhone aan te schaffen. Twijfel nog tussen deze en de Samsung Galaxy SIII.

Nadelen aan de iPhone:

- Weinig ruimte om er zelf mee te klooien (ander OS, eigen apps programmeren etc)

Voordelen:

- Ik heb al een iPad en een Macbook van werk.
Mijn hemel, nobrains. Schrijf nou eens een keer normale Nederlandse, samenhangende teksten in plaats van je so-called nerd-zijn te cultiveren. Je plakt zinnen aan elkaar alsof je teveel gezopen hebt en ze allemaal niet helemaal meer op een rijtje hebt. Ik ben een beetje klaar met dat betweterige, aanvallende toontje van je.

Ga lekker met je nerdvriendjes in een neonverlicht studentenkamertje Apple bashen.
quote:glaas_beer schreef op 18 september 2012 @ 10:10:

[...]

Wel waar, gewoon es file explorer downloaden op je samsung en je kan je computer gewoon via het home-netwerk bereiken zonder itunes. Je kunt in feite een grote externe harde schijf zo als gratis thuis cloud dienst gebruiken. Zeer gemakkelijk allemaal.

Met een micro usb- composiet verloopstukje en je kunt je foto's en video's gewoon op je tv kijken.

Samsung heeft geen iCloud achting iets.. Dan moet je weer van alles prutsen en fratsen, en ja ik kan mijn tv bedienen met mijnsamsung.. Maar het gaat mij vooral om het gemak wat de iPhone heeft.. En iTunes omzeil ik heel makkelijk ..ik heb een iPad..muziek erop zetten doe ik echt niet via iTunes,,

Ik snap domweg niet waarom Apple altijd wordt afgebrand tov welk ander merk dan ook.. Ik héb een Samsung en nee,, die is niet zo intuïtief als de iPhone van mijn man.. En daarom alleen al zal mijn volgende telefoon hoogstwaarschijnlijk een iPhone worden..
[quote]nobrains schreef op 18 september 2012 @ 10:39:

Demagogie hoort eigenlijk niet op deze pijler, merk-fetisjisme is meer kletsen, en spam niet toegestaan..

Om jullie argumenten kracht bij te zetten, praten jullie elkaar na.

Dat schaadt deze pijler.

Zucht.. Ga alsjeblieft met je android spelen.,we weten het nu wel.. Je haat Apple en houdt van Android.

Nu nog leren lezen. Ik zeg niet daf Samsung of Nokia of htc slecht is.. Ik zeg slecht dat een iPhone ook fijn is en dat er dingen op/in/aan zitten diegeen android heeft.. En of jij dat nou wil gaan weerleggen met allerlei artikelen etc.. Zal me worst zijn,, daarvoor heb ik dit topic niet gestart. Edna had ik wel een topic gestart met.. Samsung of iPhone welke is beter,,
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2012 10:58
Reden: provoceren
% gewijzigd
Dat zoveel mensen kinderlijk blij worden van een product gemaakt voor een zeer arrogant bedrijf wat slaven-arbeid gebruikt om haar winstmarge te maximaliseren.

Goede marketing blijkbaar, maar ik vind 't om te kotsen.
quote:Sorcha_ schreef op 18 september 2012 @ 11:58:[

On-topic:

Ik zit er zelf over na te denken om een iPhone aan te schaffen. Twijfel nog tussen deze en de Samsung Galaxy SIII.

Nadelen aan de iPhone:

- Weinig ruimte om er zelf mee te klooien (ander OS, eigen apps programmeren etc)

Voordelen:

- Ik heb al een iPad en een Macbook van werk.

Mijn man heeft dus een iPhone en hij mist het niet.. Het klooien zeg maar.. Hij heeft net tot nu toe (hij heeft hem een jaar) nog niet de behoefte gehad, hiervoor had hij een htc en daar heeft in wel eea aan veranderd ..

Aps zijn voor Apple ruim voorradig en voor sommigen moet je betalen ! Maar dat is bij android ook zo. En als je toch al een iPad en MacBook hebt is het wel erg praktisch.. Je synchchroniseert je iPhone makkelijk met de rest.

Die S3 is ook mooi hoor.. Ik heb zelf de 2 .. Ik heb ook lang getwijfeld tussen iPhone en samsung maar omdat ook wij hier steeds meer Apple spul hebben, stap ik over. Nu nog even wachten op gunstige Abbo tarieven..
quote:poldervrouw schreef op 18 september 2012 @ 20:32:

[...]

Samsung heeft geen iCloud achting iets.. Dan moet je weer van alles prutsen en fratsen, en ja ik kan mijn tv bedienen met mijnsamsung.. Maar het gaat mij vooral om het gemak wat de iPhone heeft.. En iTunes omzeil ik heel makkelijk ..ik heb een iPad..muziek erop zetten doe ik echt niet via iTunes,,

Ik snap domweg niet waarom Apple altijd wordt afgebrand tov welk ander merk dan ook.. Ik héb een Samsung en nee,, die is niet zo intuïtief als de iPhone van mijn man.. En daarom alleen al zal mijn volgende telefoon hoogstwaarschijnlijk een iPhone worden..

Wat betreft cloud, dat is een voorkeur natuurlijk (hoewel samsung nu met s-cloud komt). Ik geef alleen maar aan dat je zeer eenvoudig een eigen cloud kunt hebben, Een externe schijf aan je router en je kunt al je files ten alle tijden gewoon bereiken. Je bent tevens niet meer afhankelijk van extern internet, maar kunt wel via intern netwerk zaken bereiken, bent niet afhankelijk van een bedrijf en maakt na de initiele aanschaf nul kosten. Het is gewoon de afweging. Kies je voor massive opslag, of voor massive sharing...

Juist voor die sharing heb je itunes nodig om te synchroniseren.(as far as i know). Ik vind het een log en onhandig programma, maar das persoonlijk natuurlijk doordat je eigenlijk fysiek geen schijf of computer aan je ipad kunt hangen ben je afhankelijk van dropbox achtige zaken om je muziek van a naar b te brengen.. Apple doet dit doelbewust om haar clouddienst te promoten, waarvoor ze tevens een veel te hoog bedrag vraagt. Straks ben je er van afhankelijk en kost het je gewoon veel geld.

Tot slot. Apple heeft gewoon een magistraal goede marketing. Ze brengen mooie producten die inderdaad werken. Wat mij stoort aan apple is dat ze doen alsof ze revolutionair zijn en dat er niets is dat hetzelfde als hun kan. Dit is in ongeveer alle gevallen gewoon niet waar. 2 minuten googlen en je hebt een android/windows/whatever equivalent. Ten tweede: een groot gedeelte van de applegebruikers kunnen basic antwoorden op vragen als waarom wil je nou echt een apple tov een samsung/nokia/whatever. ze niet verder komen als de apple is mooier. Vervolgens zitten ze met een 700euro kostende facebookbrowser, wat simpelweg zonde van het geld is. tot slot vind ik apple een beetje een cult worden met haar aanhang.

Knap dat apple dit voor mekaar krijgt, echt driewerf hulde. Mij zou je er niet mee zien, en het enige dat ik doe is mensen wijzen op de goedkopere en vaak zelfs betere alternatieven.
Glas beer. Klopt wat je schrijft maar ik vind de manier waarop ik dit dan kan doen nogal omslachtig. En ik heb ook geen grote opslag nodig. Dus voor mij, en dat zeg Indian maar even bij. Werkt die iCloud ook EEG fijn, de iPad is bij ons een bonus speeltje en daar sla ik bijna niets op op..

O en ik denk dat er qua Aps tussen android en Apple weinig verschil in aanbod is. Wat ik op mijn galaxy heb heeft mijn man ook,op zijn iPhone, soms net wat anders, onhandiger of handiger, daarom stap ik niet over. Het is gemak. iPad, iPod, iPhone en MacBook ..alles praat met elkaar.. Wel zo handig..

Ik ben het wel met je eens dat er marketingtechnisch wel,iets fgoeds in zit.l

Ik vind een ander merk niet slechter, al,ben ik niet weg van de windowstelefoons. Ik ben erg gecharmeerd van de s3 en de htc one..

Qua design vind ik de iPhone en de htc erg mooi. De Samsung dan weer minder..

En mag ik ook zeggen dat ik jouw manier van communiceren dan weer wel prettig vindt..
Het is uiteindelijk de Galaxy SIII geworden!! De problemen met de Map functie van Apple, de prijs en het feit dat je het geheugen van de Galaxy makkelijk kunt uitbreiden heeft de doorslag gegeven.

Ik wil ook graag apps programmeren en ik wil geen Developer licence moeten kopen voor de iPhone (a la 100 dollar per jaar).
Gisteren toch overgegaan op de 4s, ben nu al blij dat ik geen android meer heb. Twijfelde even over de 5 maar te veel geen goede berichten op internet over gelezen. Heel fijn de viva app. Alleen nog uitzoeken hoe je bij je eigen topics kan komen.
Zit op 4 nog wel googlemaps? Of kun je die op 5 ook installeren? Snap dat dan weer niet van apple, dat ze persé 'n eigen versie willen maken terwijl google gewoon bewezen goed is.
Ik heb de iPhone 5 nu een paar dagen in huis, hij is hier gelukkig Eur 200,- goedkoper. Ik kan alleen maar zeggen: wow! Wat een fantastisch apparaat weer. Ik had hiervoor de 4 en dit is echt een enorme verbetering vind ik en velen met mij hier. Het grotere scherm is geweldig en dit ding is zó ontzettend snel, onvoorstelbaar. Prachtige (panorama)foto's ook. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar tot dusver werkt alles weer heel soepel, intuïtief en nu ook nog eens verschrikkelijk snel. Een aanrader dus!
hoezo dure grap? als je 'm net hebt is het toch gewoon garantie?
quote:hkgirl schreef op 24 september 2012 @ 10:18:

Ik heb de iPhone 5 nu een paar dagen in huis, hij is hier gelukkig Eur 200,- goedkoper. Ik kan alleen maar zeggen: wow! Wat een fantastisch apparaat weer. Ik had hiervoor de 4 en dit is echt een enorme verbetering vind ik en velen met mij hier. Het grotere scherm is geweldig en dit ding is zó ontzettend snel, onvoorstelbaar. Prachtige (panorama)foto's ook. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar tot dusver werkt alles weer heel soepel, intuïtief en nu ook nog eens verschrikkelijk snel. Een aanrader dus! Hoe kun je de iPhone 5 nu al binnen hebben? Je woont in het buitenland? Die panorama foto's kon op de iPhone 4S ook al met een app. Het scherm is nog steeds niet zo groot als bij andere smartphones. Ik ben bang dat hij me tegen gaat vallen. Toch ga ik er zeker naar kijken.
quote:maaike87 schreef op 25 september 2012 @ 15:43:

[...]

Hoe kun je de iPhone 5 nu al binnen hebben? Je woont in het buitenland? Die panorama foto's kon op de iPhone 4S ook al met een app. Het scherm is nog steeds niet zo groot als bij andere smartphones. Ik ben bang dat hij me tegen gaat vallen. Toch ga ik er zeker naar kijken.Als je hebt geupdate naar iOS6 kun je met de 4 voortaan op dezelfde manier panoramafoto's maken als met de 5.
quote:cookie-dough schreef op 24 september 2012 @ 08:39:

Gisteren toch overgegaan op de 4s, ben nu al blij dat ik geen android meer heb. Twijfelde even over de 5 maar te veel geen goede berichten op internet over gelezen. Heel fijn de viva app. Alleen nog uitzoeken hoe je bij je eigen topics kan komen.Uhm, niet, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven