Geen vrienden!!

18-09-2012 22:11 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier en wou graag een topic starten om mogelijke ideeën op te doen om nieuwe mensen te leren kennen. Heb een paar kennissen maar dat was het dan ook.

Ik heb eigenlijk al zolang ik me kan herinneren geen 'echte' vrienden. Al op de basisschool was ik eigenlijk een eenling. Ik ben heel erg "beschermd" opgevoed. Ik mocht nooit bij een vriendinnetje spelen of andersom. Laat staan buitenspelen. Ook ben ik heel erg vaak verhuisd. Op mijn 12e kreeg ik een broertje en moest na school op hem letten omdat mijn moeder avond dienst had. Dus voor een jonge meid van 12 jaar had ik de verantwoordelijkheid boodschappen te doen, koken, op te ruimen en op mijn broertje te passen. Als dat niet het geval was moest ik na school naar mijn opa en oma. In het weekend mocht ik ook niet de deur uit naar vriendinnetje. Op mijn 14e ben ik verschillende keren het huis uitgezet omdat ik denk ik rebelleerde omdat ik mij zo geïsoleerd voelde. Ik kon thuis geen kant op niets wat ik deed was ooit goed genoeg en ik had buiten de deur geen sociale contacten. Sinds mijn 14e verbleef ik af en toe bij familie en ben uiteindelijk in een opvang terecht gekomen en leerde ik een jongen kennen waarmee ik 8,5 jaar een relatie mee heb gehad. Ik ben al sinds mijn 14e op mezelf aangewezen. Ik heb geen studie kunnen volgen omdat ik er geen geld voor had en niemand die me even uit kon leggen hoe ik het aan kon pakken ook heb ik verschillende baantjes gehad en ook daar heb ik geen klik met iemand kunnen vinden. Ik heb via familie (nichtje) wel mensen leren kennen maar ik ben dan ook de enige die hen belt om een keer wat leuks te onder nemen. Waarvan er een paar tussen zitten die zeggen dat ze nooit kunnen omdat ze het o zo druk hebben met werk. Maar ondertussen hoor ik of zie ik op internet wel staan dat ze gezellig gaan stappen. Op dit moment ben ik 25 jaar en ik heb nog steeds geen vrienden. Op dit moment heb ik geen baan en voel me echt helemaal alleen. Wat zou ik kunnen doen om nieuwe contacten te kunnen maken? Ook al vind ik het moeilijk er moet toch wel iemand zijn waarmee ik het zou moeten kunnen vinden?

Heeft er iemand toevallig tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken ?
Misschien kan je bij een vereniging gaan? Een sportclub, muziekvereniging, iets wat je leuk vind. Dan heb je in elk geval 1 avond in de week iets sociaals te doen en dan leer je daar ook weer mensen kennen.
Er zijn zat sites ;

Google eens op vrienden maken/ vrienden zoeken/ singles leuke dingen doen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nmlk.nl
quote:aaaanne schreef op 18 september 2012 @ 22:15:

Misschien kan je bij een vereniging gaan? Een sportclub, muziekvereniging, iets wat je leuk vind. Dan heb je in elk geval 1 avond in de week iets sociaals te doen en dan leer je daar ook weer mensen kennen.Ik zou graag bij een vereniging gaan maar weet niet zo goed wat ik zou kunnen gaan doen. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn. Maar weet bij god niet bij wat voor soort vereniging ik me aan zou kunnen sluiten.
quote:lilyrose2012 schreef op 18 september 2012 @ 22:17:

Nmlk.nlGier heb ik mij al op aangemeld, alsnog bedank voor de tip.
Je kunt soms ook een leuke workshop o.i.d. doen. Of ga op een cursus pottenbakken, yoga, schilderen, schrijven enz. Zo leer je vast mensen kennen. Succes.
heb gister toevallig ook een topic geopend... zit met hetzelfde.. zie "ben ik zo vreselijk??"

Inderdaad erg vervelend, terwijl je juisy alle goed bedoelingen hebt en oprecht bent.
Een oproepje plaatsen op deze site kan ook helpen. Heb via deze weg een paar leuke vriendinnen gevonden. En bij een sportclub aansluiten bij een groepsles kan ook helpen.

Het is spannend om het contact aan te gaan, maar zo te lezen ben je klaar om een stap te zetten dus ga ervoor en veel succes!
Ga alsnog een opleiding doen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2012 @ 22:15:

Er zijn zat sites ;

Google eens op vrienden maken/ vrienden zoeken/ singles leuke dingen doenDat heb ik gedaan, ben op verschillende sites tercht gekomen idd. zoals nmlk die evenementen organiseren om nieuwe mensen te leren kennen. Alleen op gegeven moment moet je betalen om aangemeld te kunnen blijven en ik hbe op dit moment ook geen baan.
quote:ppuck294 schreef op 18 september 2012 @ 22:26:

Je kunt soms ook een leuke workshop o.i.d. doen. Of ga op een cursus pottenbakken, yoga, schilderen, schrijven enz. Zo leer je vast mensen kennen. Succes.Of een fotografie-club, cursus foto's bewerken, tekenen, breien of haken (zijn nu heel erg hip, je hebt van die brei-cafe's, waarbij een club vrouwen wekelijks in een cafe afspreekt en gaat handwerken en kletsen). Een koor kan ook heel gezellig zijn, je hebt allerlei stijlen: klassiek, pop, close-harmonie etc.
Ik begrijp uit je verhaal dat je het niet echt makkelijk hebt gehad in je leven, naar voor je daarvoor een knuffel

Ter zake: ga iets doen! Gewn baan te vinden? Ga dan iets doen "onder je niveau" ik zelf ben mijn beste vriendinnen tegen gekomen tihdens het schoonmaken van vedrijfspanden, was geen topbaan, WEL een top tijd!

Van het geld dat je verdient kun je weer een hobby kiezen zoals door andere forummers al gezegd is sporten/workshops etc.

Ga vrijwilligers werk doen! Werkt ook nog eens heel goed voor je karma

Ga eens alleen op een terrasje zitten en probeer contacten te leggen met mensen om je heen!

And last but not least... Lach, geniet en sta open!

Ze zijn er wel! Niet zoeken maar vinden!

Succes!!
Tjeeees wat maak ik een hoop vautjes zonder bril *lui*
ik heb nu ook dat boek besteld welke aangeraden werd door Misia. Ik ben benieuwd.

Heb je wat aan dat topic? of nog niet gelezen? )
quote:valkuil schreef op 18 september 2012 @ 22:27:

heb gister toevallig ook een topic geopend... zit met hetzelfde.. zie "ben ik zo vreselijk??"

Inderdaad erg vervelend, terwijl je juisy alle goed bedoelingen hebt en oprecht bent.Jaa dit is heel erg vervelend! Ik heb zo ook "vriendinnën" gehad die op het moment dat het wel goed met me ging en een baan had wel elke keer af wouden spreken. Ik stond voor hun wel klaar op het moment dat ze het niet breed hadden. Ik deed zelf hun booschappen en nam ze mee uit om een hapje te eten of drinken. Die belde me wel asl ze iets nodig hadden. Ik verwacht niet hetzelfde ik heb geen baan maar kom alsnog wel rond met het kleine beetje wat ik heb. Desnoods neem je me mee een dagje naar een park.. kleed mee zelfgemaakte boterham en een wijntje lekker kletsen. Maar zelfs daar word ik niet voor gevraagd. Heel erg vervelend ik weet hpe jij je voelt!
Ik wist niet dat ik zoveel reacties zou krijgen via een forum. Wauw.. Ik vind het heel lief van jullie dat jullie zo mee proberen te denken!
Waar woon je?

Veel plaatsen zijn wel culutrele centra die creatieve cursussen aanbieden.

Stap tot het deelnemen hieraan kan wel groot zijn als je niet veel contacten e.d. hebt.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:kiiwi schreef op 18 september 2012 @ 22:43:

Waar woon je?

Veel plaatsen zijn wel culutrele centra die creatieve cursussen aanbieden.

Stap tot het deelnemen hieraan kan wel groot zijn als je niet veel contacten e.d. hebt.Ik woon in Rotterdam centrum lekker druk.. maar toch zo alleen!
Hoi, ik heb ook geen echte vriendinnen en om eerlijk te zijn heb ik daar ook totaal geen behoefte aan.

Heb wel een paar mensen die ik enkele keren per jaar zie of spreek. In het verleden wel "vriendinnen" gehad maar ik vond het behoorlijk verstikkend allemaal, al die verwachtingen waar je aan moet voldoen. Alsof je met ze getrouwd bent ofzo.

Gelukkig zijn deze energievretende dames uit mijn leven verdwenen en ik kijk er echt wel voor uit dat ik verder met niemand meer echt close raak.

Ik heb meer dan genoeg aan mn gezin en heb verder echt geen behoefte aan mensen die me lopen te claimen of zichmet mn leven bemoeien.

Mijn tip aan TO is: bezint eer ge begint! (aan zo'n zgn vriendschap)
Kan me de wens/behoefte aan een goede vriend(in) wel voorstellen. Heb ook veel 'niets'-vrienschappen gehad, en nooit echt een hartsvriendin of id tegengekomen.

Wonen in een drukke/social omgeving kan je juist een eenzamer gevoel geven dan wonen in een sociaal armere omgeving denk ik. Maar je kunt altijd wat aan je contacten veranderen (:
If we don't get lost, we'll never find a new route
Mellymorelllo, ik heb ook geen "echte" vrienden... Ik heb op mijn 18de een kindje gekregen en stond er helemaal alleen voor. 4 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen en hij heeft mij goed op weg geholpen na een zware tijd, ook ik had helemaal geen werk en geen opleiding afgerond. 3 jaar geleden was ik tot een besluit gekomen dat ik niet meer zo verder kon leven. Ik ben toen een opleiding gaan volgen waarvan ik mijn diploma heb behaald en ben nu verder aan het studeren. Door deze stap te hebben genomen heb ik veel sociale contacten erbij gekregen, in het begin was het best wel wennen omdat ik vrij gesloten was maar na mate werd ik steeds opener naar mensen toe. Schooljaar is sinds kort weer begonnen en ik merk dat veel sneller contacten kan leggen en het doet me heel erg goed!! Dus misschien een tip voor jou om een opleiding te volgen :D
quote:mellymorelllo schreef op 18 september 2012 @ 22:51:

[...]

Ik woon in Rotterdam centrum lekker druk.. maar toch zo alleen!Op het prikbord hier op deze site staan ook veel oproepjes uit Rotterdam.
http://singleactiviteiten.ning.com/grou ... srotterdam
lindakoenraadt in "(single) vriendinnen gezocht omgeving Ro..."

Deze bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven