Snelle vullende hapjes

26-09-2012 11:42 21 berichten
Hi all,

Ik heb zaterdag een housewarming en ben op zoek naar lekkere snelle hapjes. Dingen die niet teveel kosten, en super snel zijn klaar te maken, maar goed in de smaak vallen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Bittergarnituur, zelf frituren of laten bezorgen door de snackbar. Opgerolde wraps met vulling die je zelf kunt bedenken (sla, ham,kaas, zalm etc) Kun je al makkelijker van te voren maken.

Zoute stengels in glazen op verschillende tafels neer zetten.

Alvast heel veel plezier in je nieuwe woning`!
Quiches, wraps, rolletjes van een dunne omelet gevuld met roomkaas. Eigenlijk de standaard makkelijke hapjes dus.
hamburgers op de barbeque! ;)
Haal bij de poelier alreeds gegrilde kipkluifjes en schuif die 2 minuten in de magnetron.

Ouderwets leverworst met mosterd.

Ook ouderwets, augurken met cervelaat er om.

Als je een Chinese super in de stad hebt zitten, koop dan dim sum. 10 minuten stomen en klaar zijn ze, heerlijk.

Bij de slager gebraden kleine balletjes gehakt, ook even 2 minuten in de magnetron. Lekker met een sausje.

Mini loempiaatjes.

snackdozen om te frituren, met allerlei verschillende snacks.
Kleine bladerdeeg hapjes met geitenkaas en spinazie, kippenvleugeltjes, gehaktballetjes.
Al die ouderwetse hapjes zijn ook leuk om aan een sateprikkertje te doen. Dus augurkjes in cervelaat en asperge in ham rolletjes in stukjes snijden en aanrijgen met een blokje kaas, amsterdams uitje en stukje worst.

Ook lekker, verschillende groenten door een beslagje halen en frituren (bv. Broccoli, spruitjes bloemkool) met een lekker sausje.
Ik zie hier dingen van de poelier en van de slager, volgens mij is dat niet zo budget proof hoor!

Ik zou gewoon standaard hapjes doen, blokjes kaas met mini-knakworstjes, zelf gevulde wraps (roomkaas, sla, ham..) maken, doos bittergarnituur of mini loempia's van de supermarkt.. Of wat dacht je van zelfgebakken cupcakes? Budgetproof en na 2 minuten mixen kunnen ze in de oven.
Ahhh jullie zijn echt top!!

Die hamburgers op de bbq ga ik zeker doen!

En wraps vind ik ook echt een top idee. Met bijv. kip, pesto en zongedroogde tomaatjes! Of zalm!
Een kilo kipkluifjes kost een tientje en dan heb je er een stuk of 40, is dat duur? Volgens mij niet.
HOTDOGS!

Knakworsten opwarmen, broodjes open snijden en er in doen

Tubes (Die goedkope) mayo en ketchup op tafel en mensen zelf laten besausen.

Bevalt op mijn feestjes altijd erg goed
Internagelaktisch
Mini-pizza is hier trouwens ook altijd een succes! Van die kleine ronde...Zitten geloof ik een stuk of 12 in een pak.. jam jam jam!
Plaatquiche maken en in vierkantjes snijden. Wel wat voorbereidingstijd, maar erg lekker (als je goed quiche kunt maken). Ik vind het lekkerder dan bitterballen, knakworsten of minipizza's... tenzij de gelukkige nieuwe huisbewoner acht jaar is?
Haha nee.. Ben meerderjarig hoor

Quiche is inderdaad ook erg lekker. Ik zat zelf aan een spaanse tortilla te denken.
Patatas bravas! Aardappelen in kleine blokjes snijden, 3 minuten voorkoken, afkoelen in koud water, laten drogen en dan een paar minuutjes frituren. Serveren met een dipsausje. Lekker en echt niet duur ;).
Pan soep en belegde broodjes? Lekker retro.
verba volant, scripta manent.
Hoop alleen dat je nickname niet je echte naam is, tenzij je een soort Haren-tafrelen wilt en je feestje op FB oid hebt aangekondigd.
Jullie zijn van harte welkom hoor!
Degene die patatas bravas zei, heb je toevallig een recept voor de saus?
quote:vrouwke_theelepel schreef op 26 september 2012 @ 13:15:

Degene die patatas bravas zei, heb je toevallig een recept voor de saus?Ik gebruik de patatas bravas kruidenmix van oil & vinegar. Laten wellen in water en mengen met mayonaise. En die is geweldig lekker.
Ik ga hem straks zoeken, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven