Kleptomaan

26-09-2012 17:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een kleptomaan? Dit is echt een serieuze vraag. S`avonds maak ik gebouwen schoon en kan het dan niet laten om spullen van het werk mee te nemen. Ik doe dat echt voor de kick en ben weleens bijna betrapt maar gek genoeg geeft mij dat een enorm goed gevoel, als het dan toch nog gelukt is. Ook nam ik vroeger weleens knuffels en andere speelgoed mee van vriendinnen.

Dit onderwerp heb ik een beetje gejat van een vorig topic. Maar hoop toch op serieuze reactie`s.
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 19:17:

[...]

Op het moment dat ik de meeste reactie`s las dacht ik toch wel van dat is toch niet gezond ja he? Wat ik dagelijks allemaal jat.Jij dacht : dat is toch niet gezond ja hè? Wat jij allemaal dacht? En dat vraag jij mij? Vraag het Roowly die weet het je vást beter te vertellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je steelt doelloos.

Dus ik denk wel dat je kleptomaan bent.

Want de persoon die van ons heeft gestolen, al ons geld... die had het niet nodig.
quote:dolores007 schreef op 26 september 2012 @ 19:19:

Ik vraag me af wat je verdorie met 10 nietmashines moet.Heb wat verkocht en een paar zelf gehouden en wat weggeven, gewoon helemaal gratis. Iemand vroeg toevallig op haar verjaardag spullen voor school, dus dacht daar kan ik haar wel aanhelpen.
quote:danyusha schreef op 26 september 2012 @ 19:19:

[...]

Ik heb goed gelezen hoor.

Maar oke, ik vraag me ook af of je wel echt een kleptomaan bent.Is aandachtsgeil ook een diagnose op de dsm?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 26 september 2012 @ 19:19:

[...]

Jij dacht : dat is toch niet gezond ja hè? Wat jij allemaal dacht? En dat vraag jij mij? Vraag het Roowly die weet het je vást beter te vertellen.Ja die komt niet meer terug op haar topic, helaas.
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 19:19:

[...]

Nee, ik steel niet van mijn eigen familie. Ik geef juist heel veel aan hun, wat ik gestolen heb. Ik ben bijna 20 jaar. Het bedrijf waar ik van steel heeft toch geld zat, die missen het vast niet. Zij hebben al genoeg geld, daarom doe ik het.

Oh, dan is je voorhoofskwab nog niet volgroeit.Er is hoop voor jou:)

Maar dat is natuurlijk geen echt excuus, het is wel fout wat je doet, alleen snap ik je gedachtengang ook wel weer.

Ik ben ook vroeger niet altijd helig geweest.

Alleen vergeet niet dat j her eht problemen mee kunt krijgen, een echte leptomaan steelt ook van famillie.

Ik durf niet eens te stelen, maar in mijn jeugd heb ik dat wel gedaan.

Als je 20 bent moetje toc verantwoordelijkheden leren nemen, en stelen is fout, moe je dus gewoon niet doen.

Ikheb het ook wel eens moeilijk, maar zou niet willen dat iemand steelt voor mij.

En zelf zou ik het lef niet eens (meer) hebben.
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 19:23:

[...]

Ja die komt niet meer terug op haar topic, helaas.

Gelukkig hebben we jou nog.

Psychiater !
zooo sorry mensen voor mijn nog vreselijkere lettersmissende texten~!
quote:Enn schreef op 26 september 2012 @ 19:26:

[...]

Gelukkig hebben we jou nog.

Psychiater !

Jij bent er ook eentje.
Ik ga de kinderen op bed gooien... en kom dan verder lezen hier:)
quote:dolores007 schreef op 26 september 2012 @ 19:26:

[...]

Oh, dan is je voorhoofskwab nog niet volgroeit.Er is hoop voor jou:)

Maar dat is natuurlijk geen echt excuus, het is wel fout wat je doet, alleen snap ik je gedachtengang ook wel weer.

Ik ben ook vroeger niet altijd helig geweest.

Alleen vergeet niet dat j her eht problemen mee kunt krijgen, een echte leptomaan steelt ook van famillie.

Ik durf niet eens te stelen, maar in mijn jeugd heb ik dat wel gedaan.

Als je 20 bent moetje toc verantwoordelijkheden leren nemen, en stelen is fout, moe je dus gewoon niet doen.

Ikheb het ook wel eens moeilijk, maar zou niet willen dat iemand steelt voor mij.

En zelf zou ik het lef niet eens (meer) hebben.Dankje, jij bent tenminste nog vriendelijk. Morgen ga ik ermee stoppen.
Ben ook even weg, even naar de supermarkt.
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 19:35:

[...]

Dankje, jij bent tenminste nog vriendelijk. Morgen ga ik ermee stoppen.

Volgens mij had je dit al een keer eerder met jezelf afgesproken, maar ben je toen weer de mist in gegaan.

Lees anders de post van Mrsstanleywalker nog even door.

Dan weet je ook meteen het antwoord op je eigen vraag en raad ik je aan om zo spoedig mogelijk professionele hulp te zoeken.
quote:astrape schreef op 26 september 2012 @ 19:16:

De enige oplossing is: naar een psycholoog. Dat is hier al eerder gezegd, maar daar ga je gek genoeg niet op in.Ik ben opgenomen geweest voor andere zaken, als ik dit weer ga melden kan ik weer naar bureau halt.
Maar wat wil je dan eigenlijk? Wil je geholpen worden of alleen bevestiging krijgen dat je een kleptomaan bent?

Volgens mij is het nu zo onderhand wel duidelijk dat je een kleptomaan bent en dat je dus professionele hulp nodig hebt.

Maar als je die hulp niet wilt aannemen, wat wil je dan eigenlijk?
Ik hoopte stiekem dat anderen ook stelen en tegen mij zeiden dat het helemaal niet raar is, dat jatten.
quote:poedelin, 2 uur geleden

Die mensen kan het denk ik niets schelen, zij hebben zo weinig. Achteraf vind ik het ook absoluut niet grappig. Het is echt het moment van het stelen.

Dus mensen die weinig hebben, hebben ook geen normen en waarden en kennen het verschil tussen mijn en dijn niet? Vraag het hen eens hoe zij erover denken, je zal verstelt staan van het antwoord waarschijnlijk.

quote:

poedelin, 1 uur geleden

Nee, ik steel niet van mijn eigen familie. Ik geef juist heel veel aan hun, wat ik gestolen heb. Ik ben bijna 20 jaar. Het bedrijf waar ik van steel heeft toch geld zat, die missen het vast niet. Zij hebben al genoeg geld, daarom doe ik het.Je hebt dus last van een soort moderne Robin Hood-complex? Enig idee hoeveel het bedrijven kost? Probeer het allemaal niet voor jezelf goed te praten, je gedrag is fout. Stop met jezelf voordoen als een zogenaamde weldoener, je bent een ordinaire dief.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:poedelin schreef op 26 september 2012 @ 20:15:

Ik hoopte stiekem dat anderen ook stelen en tegen mij zeiden dat het helemaal niet raar is, dat jatten.

Ik weet ook zeker dat meer mensen het doen.

Alleen jij jat zeg maar dan tien van die gaatjes-makers... of nietmashines?? En daar heb je eigenlijk niks aan.

Niet dat het dan fouter of minder fout is, maar betekend wel dat het je niet gaat om het hebben hebben hebben hebben omdat je een krent bent.

Dus het gaat om de spanning???

Puur daarom?

Of omdat je graag deelt?

Volgens mij ben jij als persoon geen verschikkelijk mens, maar heb je wel een probleem.

Dat stelen.

Dat moet stoppen want er zitten vaak gevolgen aan en het is eigenlijk ook niet netjes.

Jij steelt gelukkig niet van famillie ofzo, want aan zulke mensen heb ik echt een pest hekel.

Dan heb je gewoon geen geweten.

Dat jij je er rot over voelt betekend dat jij die wel hebt, ookal is het een bedrijf.

Omdat jij wel een geweten hebt kun je zeker "genezen" van wat je ook hebt.

Of het nou spanning is, of claptomanie, je kunt er van af komen.

En echt met jezelf afspreken dat je het niet meer doet.

Het is niet bij een potje saus gebleven die je als bouwvakker steelt.

Jij steelt herhaalderlijk dingen (waar je zelf niks aan hebt)

Dus heeft het niks met het materiaal te maken.
Ik weet zeker dat als jij de volgende keer een flinke kans ziet, om iets moois mee te nemen waar iedereen wel wat aan heeft, en je laat het staan dat je dan later daar trots op bent omdat je het hebt gelaten.
Na werktijd wordt mijn lokaal ook schoongemaakt, maar ik hoop bij gods gratie dat alles er de volgende dag nog staat.

Je bent een dief, niet meer en niets minder.

Welke reacties verwacht je? Een kleptomaan jat voor de kick, niet voor de spullen. Terwijleen ander die juist zo hard nodig heeft. Denk je niet dat mensen iets gaan vermoeden als er steeds iets mist? Wel eens aan camera's gedacht?
Poedelin, of je een kleptomaan bent weet ik niet. Maar je moet er wel mee stoppen, het is niet normaal. Er zijn heus wel meer mensen die stelen, er wonen best veel mensen in Nederland. Maar er zijn er veel, veel meer die niet stelen. Die weten dat wat van een ander is, niet van hen is. Dat als je het niet koopt of krijgt, dat je het niet zomaar mag pakken.

Wat je moet voorkomen, is dat je het stickertje 'kleptomaan' op jezelf gaat plakken en dan vind dat je er niets aan hoeft te doen 'want je bent een kleptomaan en je kan er dus niets aan doen'. Je bent er zelf bij als je steelt. Je kan er dus wel wat aan doen.

Als je iets ziet wat je wilt stelen, tel dan eens tot 10 voor je het doet. En denk in die 10 seconden eens goed na. Wil je dat rotgevoel weer, als je thuis bent straks? Nee? Nou, niet stelen dan. En als je het nou morgen toch weer doet en een nietmachine meeneemt: stop die dan thuis weer in je tas en zet 'm de volgende dag tijdens je werk weer terug.
Kijk maar uit, de volgende keer wil je een partij schitterende siervogels uit iemands tuin jatten en eindig je in het lijkenhuis.
quote:dolores007 schreef op 26 september 2012 @ 20:50:

[...]

Ik weet ook zeker dat meer mensen het doen.

Alleen jij jat zeg maar dan tien van die gaatjes-makers... of nietmashines?? En daar heb je eigenlijk niks aan.

Niet dat het dan fouter of minder fout is, maar betekend wel dat het je niet gaat om het hebben hebben hebben hebben omdat je een krent bent.

Dus het gaat om de spanning???

Puur daarom?

Of omdat je graag deelt?

Volgens mij ben jij als persoon geen verschikkelijk mens, maar heb je wel een probleem.

Dat stelen.

Dat moet stoppen want er zitten vaak gevolgen aan en het is eigenlijk ook niet netjes.

Jij steelt gelukkig niet van famillie ofzo, want aan zulke mensen heb ik echt een pest hekel.

Dan heb je gewoon geen geweten.

Dat jij je er rot over voelt betekend dat jij die wel hebt, ookal is het een bedrijf.

Omdat jij wel een geweten hebt kun je zeker "genezen" van wat je ook hebt.

Of het nou spanning is, of claptomanie, je kunt er van af komen.

En echt met jezelf afspreken dat je het niet meer doet.

Het is niet bij een potje saus gebleven die je als bouwvakker steelt.

Jij steelt herhaalderlijk dingen (waar je zelf niks aan hebt)

Dus heeft het niks met het materiaal te maken.

Het gaat om de spanning en daarna ga ik pas nadenken wat ik nu eigenlijk weer heb mee gejat en wat ik met het voorwerp ga doen. Ik heb niet machines en gaatjes-makers meegenomen. Gaatjes maker maar een stuk of 2. Vandaag moet ik weer werken en ga mij dan echt bedwingen. Het is een bepaalde drang die ik voel als ik spullen zie en het gemakkelijk mee kan nemen. Volgens mij ben ik idd geen fout mens.

Dank Dolores.
quote:tuya schreef op 26 september 2012 @ 22:20:

Na werktijd wordt mijn lokaal ook schoongemaakt, maar ik hoop bij gods gratie dat alles er de volgende dag nog staat.

Je bent een dief, niet meer en niets minder.

Welke reacties verwacht je? Een kleptomaan jat voor de kick, niet voor de spullen. Terwijleen ander die juist zo hard nodig heeft. Denk je niet dat mensen iets gaan vermoeden als er steeds iets mist? Wel eens aan camera's gedacht?Ik doe het al vier jaar en heb nog nooit een camera gezien. Kijk zo achterlijk ben ik nu ook weer niet. Vroeger heb ik ook mensen op straat beroofd, zelfs vlak voor een camera. Camera`s herken ik als geen ander. Oudere mensen liet ik met rust, mensen in nette kleding hebben meestal veel spullen in hun tas zitten.
quote:waterplant schreef op 27 september 2012 @ 00:49:

Kijk maar uit, de volgende keer wil je een partij schitterende siervogels uit iemands tuin jatten en eindig je in het lijkenhuis.Mij zullen ze nooit betrappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven