wie durft?

28-09-2012 22:29 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms kom je weleens recepten tegen waarvan je je niet voor kunt stellen dat het lekker kan zijn.

Maar je plaatst ook geen recept waarvan je vindt dat het " geen vreten is " , toch?

Als de dapperen onder ons nou even komen vertellen dat het écht wel lekker is, kunnen de schijtlijsters onder ons ook eens wat bijzonders eten.

Ik trap af met:

Spaghetti met pindakaas

Ingrediënten:

•Doperwten

•3 bosuitjes

•1 stengel bleekselderij

•120 gr. spaghetti

Voor de dressing:

•3 grote lepels pindakaas

•1 eetlepel honing

•beetje water

•beetje olijfolie

•1 teentje knoflook

•citroensap

Bereiding:

Kook water voor de spaghetti en kook deze volgens de aanwijzingen op het pak. Maak ondertussen vast de dressing: Doe alle ingrediënten voor de dressing in de blender, laat alles goed mixen en zet even weg.

Doe wat olijfolie in een pan en laat de bleekselderij en bosui zachtjes fruiten. Ongeveer 2 minuten. Voeg daarna de doperwtjes en de spaghetti toe. Haal van het vuur, voeg de dressing toe en laat nog een uurtje staan in de koelkast, totdat alle smaken goed in zijn getrokken. Eet smakelijk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ieuw, nee dank je ;)
Haha dat ik wel eens proberen hoor. Vind t beide lekker, dus ik durf wel!
Dat eet ik wel eens met mie.

Is best lekker hoor.
Dat zou ongeveer smaken als bami met pindasaus.
quote:Mrsje schreef op 28 september 2012 @ 22:30:

Haha dat ik wel eens proberen hoor. Vind t beide lekker, dus ik durf wel! Laat je het weten, dan? Ik ben benieuwd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klinkt gewoon als een soort bami met pindasaus. Lijkt me best te eten.
Deze:

Gemakkelijke gerechten

Heerlijke kip gestoofd in chocolade! Mijn favoriete recept!

Kip/ chocolade stoofpot

Ingrediënten:

4 eetl. olie

4 kippenbouten

1 ui (fijn gesneden)

Zakje amandelschaafsel

2 teentjes knoflook (fijn gesneden)

2 rode pepers (fijn gesneden)

1 eetl. sesamzaad

1 mespunt kruidnagelpoeder

1 mespunt kaneelpoeder

1 blik tomatenblokjes (400ml)

30 gr. pure of bittere chocolade

Bereiding:

In braadpan olie verhitten en de kip aanbraden. Kip uit pan nemen. Ui zachtjes glazig bakken. Ui uit pan nemen. Zo nodig extra olie toevoegen en amandelen lichtbruin bakken. Knoflook, peper, sesamzaad, kruidnagel en kaneel toevoegen en even zachtjes meebakken (amandelen mogen niet te donker worden). Ui, amandelmengsel en deel van tomatenblokjes met staafmixer of in keukenmachine tot pulp draaien. Pulp terug in pan scheppen, rest van tomatenblokjes en chocolade toevoegen. Roeren tot chocolade gesmolten is. Saus op smaak brengen met zout. Kip in saus leggen en afgedekt op heel laag vuur (op vlamverdeler) in ca. 45 min. gaar laten stoven. Eventueel wat kokend water toevoegen om saus juiste dikte te geven (iets dunner dan appelmoes)

Serveren met rijst.
Pindakaas in spaghettisaus is zoooooo lekker!! Echt een keer proberen hoor! Iedereen die hier eet wil altijd graag het recept en als ik dan zeg 'nou ja, gewoon je saus maken met 2 lepels pindakaas erbij' kijken ze altijd heel verbaasd.

Echt de moeite waard om te proberen dus!
Ik heb wel een keer beenham in cola gemaakt, maar dat was veilig, was een recept van Nigella..
Ik durf een hoop, maar ik kan niet ruiken en daardoor ook erg slecht proeven, dus dat is niet eerlijk.

Maar het pasta-pindakaas gebeuren ga ik beslist eens maken! En dan zonder ingredienten op te geven aan mijn zus, zwager en 2 dochters voorzetten. :D Ik kook elke woensdag voor ze, dus wordt vervolgd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ga maandag of dinsdag de pindakaas spaghetti proberen... ben benieuwd =)
Nou, dat lijkt me best heel lekker, spaghetti met pindakaas. Ik ga het gauw eens voorzetten! Zo is bloemkool met pindasaus ook heel smakelijk!

Leuk topic!
Ik had het vetgedrukte nog niet gezien BGB en het eerste waar ik aan dacht was: kip met pindakaas, andijvie en rijst .

Heel makkelijk te maken:

- kip in stukjes/blokjes snijden en braden

- pindakaas erbij doen

- gesneden rauwe andijvie erdoorheen (wel opletten want pindakaas dikt enorm in, dus melk toevoegen om het smeuiïg te houden)

Serveren met rijst. Ik vind zelf pandan rijst lekker alleen smaken verschillen uiteraard.
Als we het toch over pindakaas hebben

Dit is ook heerlijk!

Lottek:

1 pond witlof - dit fijn snijden.

Tot een boemboe maken:

kleine ui

teentje knoflook

2 pepertjes

stukje trassie

2 dessertlepels suiker

snufje zout.

Hier een scheut gewone azijn bij doen en 2 flinke lepels pindakaas.

Alles vermengen en door de witlof roeren.

Lekker met rijst en roergebakken groente met cashewnoten en kokos.
Toen ik nog studeerde maakte vaak spaghetti met pindakaas, maar ik maakte het wel anders dan jij:

Veel uien en knoflook bakken, dan een blikje tomatenpuree en een paar scheppen pindakaas erdoor.

Eveneel nog wat aanlengen met wat water, en dan warm als saus over de spaghetti

Vond ik altijd wel lekker .

Ik maakte indertijd ook wel eens toast met uien: boterham dik besmeren met mayo, dan gebakken uien erop en een plak kaas, en dan nog even onder de grill.

Of een zacht wit bolletje met kaas en ananas (uit blik) even onder de gril, en dan een gesnipperd rauw uitje en ketchup erop.

En kort roergebakken ijsbergsla met mais en cherrytomaatjes, op smaak gebracht met een beetje sojasaus (chinese,geen ketjap) en geroosterde sesamolie.

Voor het ultieme "warme salade" gevoel kan er ook nog komkommer door.

Dat at ik voor het eerst bij een chinees restaurant in Budapest, en het is waarschijnlijk net zo chinees als de bami die je in nederland bij de chinees krijgt

Maar wel lekker vind ik, vooral met noodles.
Aardbeien éven dippen in witte-gepofte-rijst choco...
Haha ik dacht chocolover komt nu ff vertellen dat die kip in chocolade stoofpot idd lekker is. Maar nee, het ging om de pindakaas.
Ik vond chocolade saus in Mexico niet lekker (mole), dit recept lijkt erop ik durf niet!

Spaghetti met pinda saus zou ik niet snel doen, klinkt als gado gado, ik ben benieuwd (kom wel lezen).

Spaghetti met worst en spruiten (idee van mijn man) is trouwens erg lekker gebleken.
quote:stukje_cake schreef op 28 september 2012 @ 22:44:

Ik heb wel een keer beenham in cola gemaakt, maar dat was veilig, was een recept van Nigella..Mijn cola-kip is ook al niet meer origineel geloof ik
Wij aten altijd spaghetti met pindasaus en gehakt. Heerlijk!

Dat maak ik nu zelf nooit meer, maar als ik bij mijn moeder eet en ze dat voor mijn vader kookt (die lust vrij weinig), eet ik altijd liever mee met mijn vader ipv de andere sauzen die mijn moeder maakt.
kip met pindakaas, andijvie en rijst

Ik kan (en wil denk ik) me niet voorstellen hoe dat smaakt
Cola kip van de bbq, frambij. Mjammie!!

Madderijn, ik vind mole wel lekker. Maar ik kan wel begrijpen dat je er niet van houdt.

Het meest aparte en leuke wat ik ooit at is:

Mozzarella ijs met basilicum pudding met hete tomaten extract.

De smaken klopten precies, maar was wel een hele aparte gewaarwording. Bijzonder smaak-gevoel.
Ik heb wel eens zo'n soort kip met chocolade en flink wat pepers gemaakt en ik kan jullie vertellen dat het verrassend lekker is! Was in een avontuurlijke bui en gelukkig geen spijt van gehad
Het Oprecept komt een beetje neer op bami met pindasaus, dus lijkt me wet te doen. Pasta is pasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven