Ontvriend op facebook?

03-11-2011 13:12 69 berichten
Waartoe zijn jullie toe in staat als je "ontvriend wordt" op facebook?

Ik zat even te twijfelen waar ik dit neer ging zetten, maar vond dat het toch bij actueel passen.

Uit de Telegraaf.

Ontvriend op Facebook?

Huis in brand! DES MOINES - Een Amerikaanse vrouw heeft het huis van een voormalige vriendin in brand gestoken, omdat die haar had ontvriend op Facebook

De 30-jarige Jennifer Christine Harris uit Des Moines zit inmiddels vast en kan een fikse gevangenisstraf tegemoet zien. Haar doelwit was Nikki Rasmussen, een oude vriendin met wie ze in de clinch lag nadat de vrouw niet langer haar Facebook-vriend wilde zijn. Op zoek naar wraak sloop de doorgedraaide Jennifer eind vorige maand ’s nachts naar de woning van Nikki. Terwijl die binnen met haar man lag te slapen, stak ze het huis in brand.

Gelukkig werden Nikki en haar man op tijd wakker en konden ze het huis ongedeerd ontvluchten. Uiteindelijk werd alleen de garage verwoest. De politie onderzoekt nog hoe het precies zo ver heeft kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontvriend door 2 mensen van mijn hardloop clubje,We zitten woe; na onze training,wel gezellig met elkaar koffie te drinken,we zijn maar met 5 personen,Moet ik dan geen koffie meer met ze drinken?,de andere 3 zijn nog gewoon vrienden,hoewel nog een man uit ons clubje niet reageert op mijn vriedschaps verzoek, De anderen zijn wel met hem bevriend via facebook. begrijp het niet? harriet
Ja dat facebook,wel leuk, Ik wist eerst niet hoe dat zat met vrienden,Maar iedere keer werden er vrienden aan me voorgesteld,En dan had ik nog een zus die er niet veel mee doet en er maar 4 heeft,mij onder andere,En er verder geen interrese voor heeft.een jaar terug stond er steeds op fb ,voortgang van die of die,ik dacht je moet vrienden plaatsen,om vooruitgang op facebook te krijgen of zoiets
quote:harriet07 schreef op 29 september 2012 @ 12:47:

Ik ben ontvriend door 2 mensen van mijn hardloop clubje,We zitten woe; na onze training,wel gezellig met elkaar koffie te drinken,we zijn maar met 5 personen,Moet ik dan geen koffie meer met ze drinken?,de andere 3 zijn nog gewoon vrienden,hoewel nog een man uit ons clubje niet reageert op mijn vriedschaps verzoek, De anderen zijn wel met hem bevriend via facebook. begrijp het niet? harrietwaarom word je ontvriend door mensen waarmee je sport en accepteert een persoon je niet?
quote:redband schreef op 03 november 2011 @ 13:12:

Waartoe zijn jullie toe in staat als je "ontvriend wordt" op facebook?

Ik heb geen Facebook, heel rustgevend
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 september 2012 @ 16:28:

[...]

Ik heb geen Facebook, heel rustgevend

Ik zit met grote verbazing mijn eigen topic van bijna een jaar terug te lezen.

Lekker rustig he geen facebook.
quote:redband schreef op 29 september 2012 @ 16:30:

[...]

Ik zit met grote verbazing mijn eigen topic van bijna een jaar terug te lezen.

Lekker rustig he geen facebook.Hahahahahahahahahahahaha hebben ze hem omhoog gehaald.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 september 2012 @ 16:50:

[...]

Hahahahahahahahahahahaha hebben ze hem omhoog gehaald.
Hier ook geen fb wel een terminale hyves. Ik heb eens een week nagedacht om te ontdekken wie van mijn 6 vrienden me had ontvriend.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb FB en heb de belangrijkste mensen voor mij er op. Ik let er niet op of iemand mij ontvriend of niet en mocht dat zo zijn, dan maakt mij dat niets uit, dan hebben ik en die persoon toch minder met elkaar waarschijnlijk, maar mijn echte vrienden blijven net als in het echte leven gewoon op FB.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Ik zou het niet eens door hebben denk ik.
Net als HBH heb ik geen FB, en dat hou ik graag zo. Dan ben ik maar die wereldvreemde muts, maar ik vind het lekker rustig.

Als ik mensen wil contacten, dan mail of bel ik, of ik stuur een berichtje. Hopeloos ouderwets ben ik.

Ik heb er niks mee, ik kan er niks mee. Ik ken mensen die meer met hun telefoon bezig zijn, dan met mij als we in gesprek zijn. En ik geef mensen oprechte aandacht, en verwacht dat ook terug.

Maar neen...wie wat waar uitspookt is belangrijker. Tja. Boeiend.
Het bespreekbaar maken is inderdaad ook zó 2011..

Sommige mensen!
En al die collega's die andere collega's op hun FB hebben....

Én maar over elkaar roddelen, bij de koffie.

Wat ik uitspook is lekker aan mijzelf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ze doen maar, zit er totaal niet mee. Op enkele uitzonderingen na, is een "wwwvriendschap" slechts een klik met de muis!
Ik wou net heel belerend gaan typen "nou, zo actueel is dit onderwerp niet, dit is toch oud nieuws", totdat ik zag dat het dus ook een oud topic was. Gelukkig net op tijd

OT, ik zal ongetwijfeld wel (vaak?) ontvriend zijn, maar kan er niet wakker om liggen. Mensen zullen daar vaak goede redenen voor hebben (vriendschap verwaterd, een collega die toch liever geen collega's op FB heeft, enz). Ben iig (nog) niet ontvriend door de weinigen waarvan het me echt wat zou doen.
quote:the_great_cornholio schreef op 04 november 2011 @ 10:19:

Hmm, moet zeggen dat "ontvriend worden" (of als vriend geweigerd worden) bij mij ook daadwerkelijk einde vriendschap betekent (een goede uitleg daargelaten). Ik kan dat niet los van elkaar zien.

Maar dit..

Nou, zo ver ga ik niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik dat 'ontfrienden' nooit zo begrijp.

Het is het goed recht van mensen, maar je kunt er verhoudingen wel mee scheef trekken.

Zolang mensen mij niets aandoen zie ik nooit een aanleiding ze te defrienden. Ik heb ze ook ooit geaccepteerd. Sommige mensen doen aan een soort voortschrijdend inzicht. Ik ga niet defrienden als ik iemand bijvoorbeeld een tijd niet gezien heb.

In die zin is 'defrienden' minstens zo kinderachtig als vissen om een reden.
Als ik op een pagina van iemand kom waar ik bevriend mee was, en ik zie dat we geen vrienden meer zijn blokkeer ik diegene. Je wil geen vrienden met me zijn? Oke, prima. Dan hoef je ook helemaal niks meer van me te kunnen zien.
Ik schoon ook een keer in de zoveel tijd mijn vriendenlijst op. Laatst gooide ik een vage kennis uit mijn lijst. Kreeg ik een mailtje van haar: " Je hebt me ontvriend??????? Pffff, met zulke mensen wil ik helemaal niks te maken hebben!"

Serieus, dat schreef ze. Eng mens.
quote:greenbean schreef op 02 oktober 2012 @ 10:41:

Ik schoon ook een keer in de zoveel tijd mijn vriendenlijst op. Laatst gooide ik een vage kennis uit mijn lijst. Kreeg ik een mailtje van haar: " Je hebt me ontvriend??????? Pffff, met zulke mensen wil ik helemaal niks te maken hebben!"

Serieus, dat schreef ze. Eng mens.Tja. Als je echt geen waarde hecht aan facebookvriendschappen defriend je mensen ook niet.
Anders gezegd: waarom accepteer je dan ook 'vage vrienden'?

Ik schoon in het echte leven ook geen contacten op. Facebook is voor mij een soort kaartenbak. Soms handig, soms niet.

Persoonlijk natuurlijk.
Ik kan mensen om meerdere reden ontvrienden:

- ze ergeren me met hun posts (teveel poepluiers, spelletjes die ze hebben meegedaan, wijze spreuken, enz enz)

- ze posten zelf nooit wat (gluurders vind ik dat)

- ik heb ze ooit geaccepteerd, maar zou nu niet meer weten waarom (bijvoorbeeld oud collega waarvan ik me bedacht dat ik diegene eigenlijk helemaal niet mocht)

Als mensen daardoor beledigd, verdrietig of boos zijn, heel jammer. (hoop wel dat ze mijn huis met rust laten )
quote:strike schreef op 02 oktober 2012 @ 11:12:

Anders gezegd: waarom accepteer je dan ook 'vage vrienden'?

Ik schoon in het echte leven ook geen contacten op. Facebook is voor mij een soort kaartenbak. Soms handig, soms niet.

Persoonlijk natuurlijk.Jij hebt nooit vriendschappen die verwateren? Collega's die je als je een andere baan hebt nooit meer ziet?
quote:Sssenta schreef op 02 oktober 2012 @ 11:30:

[...]

Jij hebt nooit vriendschappen die verwateren? Collega's die je als je een andere baan hebt nooit meer ziet?

Ja, tuurlijk. Maar dat is voor mij geen reden mensen te defrienden. Volgens mij was dat ook niet helemaal het oorspronkelijke idee van iets als facebook.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar de grap van facebook is juist contact te houden met mensen die je niet vaak meer ziet.

En collega's defrienden die een andere baan hebben? Zeker wel eens meegemaakt dat mensen je daarom defrienden. Los van dat het onzin is iemand daarom te defrienden is het nogal lullig als je na een jaartje toch weer collega's wordt op een andere manier.

Dan weer vrienden worden?

Ik accepteer overigens niet elke collega. Alleen die collega waar ik contact mee wil onderhouden op de een of andere manier.

Ik draai het dus om: het leven is veels te grillig om iedereen zomaar te accepteren die toevallig collega is.

Zo opportuun ben ik niet.
Ik accepteer helemaal geen collega's op mijn Facebook pagina. 1 collega 'klaagde' dat ik zo moeilijk te vinden was heb haar ook gezegd dat ik dat graag zo wil houden. Mijn twitteraccount is openbaar en daar staat ook alleen maar onzin op, maar ik ben wel heel selectief als het om mijn facebook account gaat.
Ik vind een vriendschap via Facebook overigens iets wezenlijk anders dan een vriendschap met een vriend of een vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven