wie durft?
vrijdag 28 september 2012 om 22:29
Soms kom je weleens recepten tegen waarvan je je niet voor kunt stellen dat het lekker kan zijn.
Maar je plaatst ook geen recept waarvan je vindt dat het " geen vreten is " , toch?
Als de dapperen onder ons nou even komen vertellen dat het écht wel lekker is, kunnen de schijtlijsters onder ons ook eens wat bijzonders eten.
Ik trap af met:
Spaghetti met pindakaas
Ingrediënten:
•Doperwten
•3 bosuitjes
•1 stengel bleekselderij
•120 gr. spaghetti
Voor de dressing:
•3 grote lepels pindakaas
•1 eetlepel honing
•beetje water
•beetje olijfolie
•1 teentje knoflook
•citroensap
Bereiding:
Kook water voor de spaghetti en kook deze volgens de aanwijzingen op het pak. Maak ondertussen vast de dressing: Doe alle ingrediënten voor de dressing in de blender, laat alles goed mixen en zet even weg.
Doe wat olijfolie in een pan en laat de bleekselderij en bosui zachtjes fruiten. Ongeveer 2 minuten. Voeg daarna de doperwtjes en de spaghetti toe. Haal van het vuur, voeg de dressing toe en laat nog een uurtje staan in de koelkast, totdat alle smaken goed in zijn getrokken. Eet smakelijk!
Maar je plaatst ook geen recept waarvan je vindt dat het " geen vreten is " , toch?
Als de dapperen onder ons nou even komen vertellen dat het écht wel lekker is, kunnen de schijtlijsters onder ons ook eens wat bijzonders eten.
Ik trap af met:
Spaghetti met pindakaas
Ingrediënten:
•Doperwten
•3 bosuitjes
•1 stengel bleekselderij
•120 gr. spaghetti
Voor de dressing:
•3 grote lepels pindakaas
•1 eetlepel honing
•beetje water
•beetje olijfolie
•1 teentje knoflook
•citroensap
Bereiding:
Kook water voor de spaghetti en kook deze volgens de aanwijzingen op het pak. Maak ondertussen vast de dressing: Doe alle ingrediënten voor de dressing in de blender, laat alles goed mixen en zet even weg.
Doe wat olijfolie in een pan en laat de bleekselderij en bosui zachtjes fruiten. Ongeveer 2 minuten. Voeg daarna de doperwtjes en de spaghetti toe. Haal van het vuur, voeg de dressing toe en laat nog een uurtje staan in de koelkast, totdat alle smaken goed in zijn getrokken. Eet smakelijk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 29 september 2012 om 10:37
quote:eleonora schreef op 29 september 2012 @ 09:53:
Mie en spaghetti lijken toch op elkaar? Of je nou satésaus over spaghetti of mie doet maakt toch weinig uit?
Als je het zo bekijkt,.... Maar zo had ik het niet bekeken.
Ik vind het wel een interessant recept Bia (afkorting is bezoedeld) Bianca.
Mie en spaghetti lijken toch op elkaar? Of je nou satésaus over spaghetti of mie doet maakt toch weinig uit?
Als je het zo bekijkt,.... Maar zo had ik het niet bekeken.
Ik vind het wel een interessant recept Bia (afkorting is bezoedeld) Bianca.
zaterdag 29 september 2012 om 12:51
Wat een leuk topic. We hebben ooit al een keer zon soort topic gehad en wat was dat lachen. Robo heeft destijds een gruwelijk vies gerecht gemaakt met vissticks. Erg dapper . Als ik het goed onthouden heb dan was het zelfs te nassen.
Ik lees mee. Weet niet of er dingen tussen staan die ik wil maken, ik hou meer van gerechten waar me bij voorbaat al het water bij in de mond loopt.
Ik lees mee. Weet niet of er dingen tussen staan die ik wil maken, ik hou meer van gerechten waar me bij voorbaat al het water bij in de mond loopt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 september 2012 om 12:52
quote:chocolover schreef op 29 september 2012 @ 11:24:
Tuurlijk jaja! Kan ff duren maar ik laat zeker weten wat ik van de kip in chocola vond In Mexico eten ze dat veel he!!! In al mijn Mexicaanse kookboeken staan er wel gerechten van in.
Tuurlijk jaja! Kan ff duren maar ik laat zeker weten wat ik van de kip in chocola vond In Mexico eten ze dat veel he!!! In al mijn Mexicaanse kookboeken staan er wel gerechten van in.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 september 2012 om 19:32
http://www.theydrawandcoo ... y-by-andrea-claire-adajar
Prachtige site, dat wel.
Prachtige site, dat wel.
zaterdag 29 september 2012 om 22:50
zondag 30 september 2012 om 09:30
quote:Dibbes1 schreef op 28 september 2012 @ 23:18:
Ik had het vetgedrukte nog niet gezien BGB en het eerste waar ik aan dacht was: kip met pindakaas, andijvie en rijst
Andijvie met rijst is echt lekker *schrijft degene die gekookte andijvie niet lekker vind*
Ga dat spaghetti recept zeker een keer proberen! Ben ik wel voor in!
Ik had het vetgedrukte nog niet gezien BGB en het eerste waar ik aan dacht was: kip met pindakaas, andijvie en rijst
Andijvie met rijst is echt lekker *schrijft degene die gekookte andijvie niet lekker vind*
Ga dat spaghetti recept zeker een keer proberen! Ben ik wel voor in!
zondag 30 september 2012 om 14:18
Leuk topic, BGB!
Mijn lief smult altijd van pannenkoeken met stroop en gebakken bacon. Ik gruw daarvan.
Verder had ik van vrienden uit Oostenrijk pompoenpitolie gekregen. Lekker bij salades. Maar zij zeiden dat ik het echt eens over vanilleroomijs moest gooien. Na lang aarzelen gedaan en dat smaakte inderdaad geweldig!
Mijn lief smult altijd van pannenkoeken met stroop en gebakken bacon. Ik gruw daarvan.
Verder had ik van vrienden uit Oostenrijk pompoenpitolie gekregen. Lekker bij salades. Maar zij zeiden dat ik het echt eens over vanilleroomijs moest gooien. Na lang aarzelen gedaan en dat smaakte inderdaad geweldig!