Paniekaanval
vrijdag 28 september 2012 om 23:47
Inderdaad, afleiding zoeken is het beste wat je kunt doen! Ik heb zelf ook paniekaanvallen, en het was een keer zo hevig dat het ook leek of die iedere keer weer op kwam. Ik heb een blaadje gepakt en een pen, en ben net zo lang gaan tekenen/krassen tot dat ik me rustig voelde. Of oordoppen met muziek in de oren en een stukje fietsen doet ook wonderen voor mij. Ga in ieder geval iets doen, waar bij je bezig bent. Dan zul je merken dat je wel rustiger word en hoe moeilijk het ook is niet te veel aan de paniek denken!
Hoop dat je je snel wat rustiger voelt, want om je zo te voelen is echt niet fijn.. Xx
Hoop dat je je snel wat rustiger voelt, want om je zo te voelen is echt niet fijn.. Xx
zaterdag 29 september 2012 om 00:21
Ik heb begin dit jaar ook last gehad van paniekaanvallen. Dit had dan vooral te maken met stress. Het advies wat ik heb: Licht mensen die dicht bij je staan erover in en probeer inderdaad iets te gaan doen wanneer zo'n aanval zich voordoet, ga iets lezen, schrijven of tekenen. Het is belangrijk dat je jezelf op zo'n moment bezig houd.
zaterdag 29 september 2012 om 19:08
zaterdag 29 september 2012 om 22:01
He, allereerst heel veel sterkte!!
Ik ken de paniek aanvallen helaas ook maar al te goed, maar ik heb in de loop van de jaren wel geleerd om inderdaad 'toe te geven' aan de paniek. Bij mij werkt het heel goed om op het moment dat ik de paniek op voel komen het gevoel echt 'uit te dagen', dus een soort van op te roepen zeg maar (klinkt heel gek misschien). Bij mij verdwijnt het gevoel dan vrij snel. Iemand heeft het me eens uitgelegd dat het werkt omdat je paniek gevoelens niet op commando op kan roepen. Dus door er juist aan toe te geven (het 'op te roepen') verdwijnt het.
Ik hoop dat het echt snel voor je voorbij zal zijn! Krijg je trouwens hulp?
Sterkte!
Ik ken de paniek aanvallen helaas ook maar al te goed, maar ik heb in de loop van de jaren wel geleerd om inderdaad 'toe te geven' aan de paniek. Bij mij werkt het heel goed om op het moment dat ik de paniek op voel komen het gevoel echt 'uit te dagen', dus een soort van op te roepen zeg maar (klinkt heel gek misschien). Bij mij verdwijnt het gevoel dan vrij snel. Iemand heeft het me eens uitgelegd dat het werkt omdat je paniek gevoelens niet op commando op kan roepen. Dus door er juist aan toe te geven (het 'op te roepen') verdwijnt het.
Ik hoop dat het echt snel voor je voorbij zal zijn! Krijg je trouwens hulp?
Sterkte!
zaterdag 29 september 2012 om 22:06
Wat kan helpen is dansen, rennen, heel hard gaan poetsen in huis. Jouw lijf heeft door de paniek extra adrenaline aangemaakt en dat gaat er het snelst weer uit door lichaamsbeweging. Afleiding is ook goed. Doe iets waar je helemaal in opgaat. Tekenen, computergame, vivaforum actief meetypen in een topic. Bel iemand op die dicht bij je staat en waar je tegenaan kunt kletsen. Niet iemand die zegt joh stel je niet aan maar iemand die jouw gevoel respecteert maar je wel goed kan afleiden. Sterkte is niet makkelijk.