zaterdag 29 september 2012 om 20:34
Misschien heel stom volgens sommigen maar ik heb er een goede rede voor dat sommige mensen op mijn facebook (familie) niet mogen weten dat ik een nieuwe vriend heb. Echter heb ik ook veel vrienden en klasgenoten die dat zeker mogen weten en nu wil ik het op mijn facebook zetten zonder dat die familie dat kan zien.
Ik kan die namen 1 voor 1 noteren zodat zij dat bericht niet zien onder specifieke personen maar kan dit ook anders? Nu duurt het zeker in kwartier voor ik zo'n 100 namen opgeschreven heb en om de een of andere rede gaat het steeds weer terug op 'alleen ik kan dit zien'.
Kan ik niet een vaste lijst maken zodat ik nog maar 1 keer die namen hoef door te geven en dan slechts iedere keer die lijst hoef aan te klikken?
Zijn er nog betere manieren?
Alvast bedankt!
Ik kan die namen 1 voor 1 noteren zodat zij dat bericht niet zien onder specifieke personen maar kan dit ook anders? Nu duurt het zeker in kwartier voor ik zo'n 100 namen opgeschreven heb en om de een of andere rede gaat het steeds weer terug op 'alleen ik kan dit zien'.
Kan ik niet een vaste lijst maken zodat ik nog maar 1 keer die namen hoef door te geven en dan slechts iedere keer die lijst hoef aan te klikken?
Zijn er nog betere manieren?
Alvast bedankt!
zaterdag 29 september 2012 om 20:38
zaterdag 29 september 2012 om 20:41
Je kunt een groep aanmaken. Ik heb bijvoorbeeld al mn collega's in een groep staan die collega's heet. Zou ik bijvoorbeeld willen posten dat ik zó geen zin heb in werk vanwege die #%^$%^&collega's (dat zou ik nooit doen, maar bijvoorbeeld;-) ) dan zet ik die post voor de groep collega's op onzichtbaar!
Maar ik zou iets waarvoor je echt een goede reden hebt om het geheim te houden gewoon niet op facebook zetten. Andere mensen denken dan misschien dat het gewoon openbare info is en zetten misschien volgende week op je wall 'hee hoe is het nou met je vriend' en dat kan familie dan wel weer zien en hoppa het ligt op straat.
Maar ik zou iets waarvoor je echt een goede reden hebt om het geheim te houden gewoon niet op facebook zetten. Andere mensen denken dan misschien dat het gewoon openbare info is en zetten misschien volgende week op je wall 'hee hoe is het nou met je vriend' en dat kan familie dan wel weer zien en hoppa het ligt op straat.
Zeg maar Spijker.
zaterdag 29 september 2012 om 20:42
Ach ja, en dan maar hopen dat er geen een van je vrienden het per ongeluk aan de dochter van de groenteboer verteld en die dat dan aan de zoon van de slager, en die hetr weer aan zijn pa verteld, en dan wordt je moeder gefeliciteerd met jullie verloving waneer ze een pondje gehakt haalt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 29 september 2012 om 20:52
de redeN is dat het 4 maanden geleden is uitgegaan met mijn ex en mijn traditionele islamitische familie niet hoeft te weten dat ik nu een nieuwe heb. deze wonen in een ver land ergens in het oosten dus het van de groenteboer horen zit er niet in.
maar ik heb genoeg vrienden hier waarbij ik het leuk vind het te kunnen laten zien op mijn facebook.
@ spijker, zo'n groep maken, hoe doe je dat??
maar ik heb genoeg vrienden hier waarbij ik het leuk vind het te kunnen laten zien op mijn facebook.
@ spijker, zo'n groep maken, hoe doe je dat??
zaterdag 29 september 2012 om 20:57
Ik denk dat ik me hier ga ontwikkelen tot de Elninjoo van Facebook. Wat een onzin weer zeg. Zet het er gewoon lekker niet op en vertel het aan de vrienden die het mogen weten. Of schrijf er eentje een mail (dat is dat je je computer opstart, het mailprogramma opent en zeg maar een "brief" schrijft, maar dan digitaal, een soort whatsapp maar dan langer), dan weet morgen de rest het.
Eigenlijk vind ik het heel irritant dat er topics aangemaakt worden die "facebook" of "facebookvraagje" heten. Kan dat niet wat specifieker? 't Is hetzelfde kaliber als "Help, wat nu?" of "Wat moet ik doen?"
Eigenlijk vind ik het heel irritant dat er topics aangemaakt worden die "facebook" of "facebookvraagje" heten. Kan dat niet wat specifieker? 't Is hetzelfde kaliber als "Help, wat nu?" of "Wat moet ik doen?"
zaterdag 29 september 2012 om 20:59
Heel makkelijk: je vertelt je familie het en je kan het op FB zetten. Of je vertelt het ze niet en zet het er gewoon niet op. Punt.
Ik snap de behoefte van veel mensen sowieso niet om op FB het hele privé leven online te zetten. Alsof het mij uitmaakt dat je boodschappen gaat doen, gaat slapen, met Piet en Kees gaat eten, dat je bent nat geregend, de bus hebt gemist, dat je gaat werken, dat je favoriete voetbalclub heeft gewonnen en dat je nu moet poepen en in de diarree bent, echt 'n waterval.
Ik snap de behoefte van veel mensen sowieso niet om op FB het hele privé leven online te zetten. Alsof het mij uitmaakt dat je boodschappen gaat doen, gaat slapen, met Piet en Kees gaat eten, dat je bent nat geregend, de bus hebt gemist, dat je gaat werken, dat je favoriete voetbalclub heeft gewonnen en dat je nu moet poepen en in de diarree bent, echt 'n waterval.
zaterdag 29 september 2012 om 21:06
@ zoey1
dat vind ik rare voorbeelden om te vergelijken met een relatie hebben want ben het verder wel met je eens, maar goed.
en voor de mensen die het raar vinden, ik ben westers opgegroeid en mijn familie in het buitenland is dat nou eenmaal niet. zomaar ermee komen dat je een relatie hebt is gewoon not done. moet k dan altijd in een geheim leven? kan tenminste 'doen alsof ik normaal ben' door het wel zichtbaar voor vrienden te maken toch? maar goed, als je het niet snapt, snap je het niet. maakt ook niks uit
dat vind ik rare voorbeelden om te vergelijken met een relatie hebben want ben het verder wel met je eens, maar goed.
en voor de mensen die het raar vinden, ik ben westers opgegroeid en mijn familie in het buitenland is dat nou eenmaal niet. zomaar ermee komen dat je een relatie hebt is gewoon not done. moet k dan altijd in een geheim leven? kan tenminste 'doen alsof ik normaal ben' door het wel zichtbaar voor vrienden te maken toch? maar goed, als je het niet snapt, snap je het niet. maakt ook niks uit
zaterdag 29 september 2012 om 21:10
zaterdag 29 september 2012 om 21:13
quote:oogappeltje schreef op 29 september 2012 @ 21:06:
zomaar ermee komen dat je een relatie hebt is gewoon not done. moet k dan altijd in een geheim leven? kan tenminste 'doen alsof ik normaal ben' door het wel zichtbaar voor vrienden te maken toch? maar goed, als je het niet snapt, snap je het niet. maakt ook niks uitHallo!! Er zijn nog ANDERE communicatiemiddelen dan Facebook! Je kan je vrienden toch gewoon vertellen dat je een relatie hebt?
zomaar ermee komen dat je een relatie hebt is gewoon not done. moet k dan altijd in een geheim leven? kan tenminste 'doen alsof ik normaal ben' door het wel zichtbaar voor vrienden te maken toch? maar goed, als je het niet snapt, snap je het niet. maakt ook niks uitHallo!! Er zijn nog ANDERE communicatiemiddelen dan Facebook! Je kan je vrienden toch gewoon vertellen dat je een relatie hebt?
zaterdag 29 september 2012 om 21:54
quote:Chadidja schreef op 29 september 2012 @ 21:13:
[...]
Hallo!! Er zijn nog ANDERE communicatiemiddelen dan Facebook! Je kan je vrienden toch gewoon vertellen dat je een relatie hebt?
Eens.
Waarom vertel je het niet gewoon aan je vrienden? Het is toch ook veel leuker om hun reactie te zien en er gezellig over te kletsen, lijkt me. Facebook vind ik daar juist helemaal niet geschikt voor. Wat vind jij, TO? Al over nagedacht?
[...]
Hallo!! Er zijn nog ANDERE communicatiemiddelen dan Facebook! Je kan je vrienden toch gewoon vertellen dat je een relatie hebt?
Eens.
Waarom vertel je het niet gewoon aan je vrienden? Het is toch ook veel leuker om hun reactie te zien en er gezellig over te kletsen, lijkt me. Facebook vind ik daar juist helemaal niet geschikt voor. Wat vind jij, TO? Al over nagedacht?
zaterdag 29 september 2012 om 22:14
zaterdag 29 september 2012 om 22:18
Wat een gedoe zeg, met die lijsten. Dan moet je er de volgende keer ook weer aan denken om die te gebruiken, als je wilt melden aan je echte vrienden dat je een ontzettend wild weekend met Jodokus hebt gehad.
Je familie komt er toch wel achter, vroeger of later.
Je familie komt er toch wel achter, vroeger of later.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje