munchhousen by proxy

30-09-2012 11:00 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of ik het goed heb geschreven ,

maar ik vraag mij af ,

is deze aandoening ook op een psychologische manier mogelijk?

ik bedoel bijvoorbeeld,

mijn man heeft vroeger diverse problemen gehad doordat zijn moeder vanalles over hem verzon waardoor hij onderandere is opgenomen en medicatie heeft gekregen waardoor hij psychotisch werd

kan dat?
Helaas krijgen sommige mensen erg veel op hun bordje.

Sommige dingen liggen buiten je macht, maar ik geloof altijd dat overal een oplossing voor is.

Sterke mensen kunnen het aan, leren en overwinnen.

Positief blijven denken hoe moeilijk het soms ook is.

Wanneer je altijd negatief bent en in een slachtofferrol blijft zitten dan blijf je ook negativisme aantrekken.

(zo denk ik er in zijn algemeenheid over)
quote:july07 schreef op 30 september 2012 @ 12:21:

Sommige dingen liggen buiten je macht, maar ik geloof altijd dat overal een oplossing voor is.

Wanneer je altijd negatief bent en in een slachtofferrol blijft zitten dan blijf je ook negativisme aantrekken.

(zo denk ik er in zijn algemeenheid over)Dank, dat bedoelde ik met: hangt er ook vanaf hoe je ermee omgaat
Valt mij ook op net als het zusenzo en votesforleo opvalt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:rionyriony schreef op 30 september 2012 @ 11:16:

ik denk dat je alleen maar psychotisch kan worden als je de aanleg hebt daarvoor, hetzij erfelijk, hetzij door hersenschade.

Dit klopt niet. Iedereen kan psychotisch worden.

De een heeft wel meer risico dan de ander. Maar iedereen, niemand uitgezonderd, kan psychotisch worden.
quote:july07 schreef op 30 september 2012 @ 12:21:

(zo denk ik er in zijn algemeenheid over)Zo denk ik er ook over. En bepaalde situaties (levenslessen) komen keer op keer terug net zolang totdat jij er iets mee doet, anders op reageert of grenzen stelt etc. zodat je er wat van leert en het/iets overwint.
quote:ikbenevelyn schreef op 30 september 2012 @ 11:57:

mijn man is overigens zelf gestopt , jajajaja niet goed, in dit geval wel want toen hij stopte namen de wanen ed ook af

ja hij was in de war ed , maar ik was ook van mijn padje als van dat mens vandaan kwam ,

laat staan als dat je moeder is waar je op moet groeien

met kinderhoofdjes kun je echt heel veel aanrichtenHebben jullie allebei psychische problemen en beginnen dan aan een kind?
Om terug te komen op je vraag. Als je schoonmoeder dominant en dwingend en gestoord gedrag heeft vertoont zoals je beschrijft, dan kan ik me voorstellen dat dat je man heeft beïnvloed. Lijkt me niet meer dan logisch.

Als je dat bevestigd ziet, wat dan? Verandert dat iets aan hoe het op dit moment met je man gaat? Helpt het als "de schuld" van de problemen bij zijn moeder ligt?

Hij zal zelf met zijn problemen aan de slag moeten.
Evelyn, heeft je man nu nog last van psychoses?
quote:Moonlight82 schreef op 30 september 2012 @ 12:16:

[...]

Wat moet ik lekker weten? Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Tjongejonge wat een ongezellig schepsel ben jij.

dat jij dat niet erg vind dat moet je lekker zelf weten

ik vind jou ook ongezellig om over zoiets te beginnen terwijl het over totaal wat anders gaat
quote:VotesforLeo schreef op 30 september 2012 @ 12:24:

[...]

Dank, dat bedoelde ik met: hangt er ook vanaf hoe je ermee omgaat

helemaal mee eens

zelf ben ik absoluut niet negatief
quote:jollie schreef op 30 september 2012 @ 12:43:

[...]

Hebben jullie allebei psychische problemen en beginnen dan aan een kind?

mijn psychologische toestand maak mij echt geen mindere moeder dan een ander hoor

in tegendeel
en mijn overleden moeder was schizofreen en ja daar heb ik een tik van gehad ja ,

maar ik had me geen betere moeder kunnen wensen

ze was zelfs meer dan een moeder ze was ook mijn beste vriendin
quote:ikbenevelyn schreef op 30 september 2012 @ 12:55:

[...]

mijn psychologische toestand maak mij echt geen mindere moeder dan een ander hoor

in tegendeelMag ik daaruit concluderen dat jullie dus allebei psychische problemen hebben?
quote:fairy1 schreef op 30 september 2012 @ 12:43:

Om terug te komen op je vraag. Als je schoonmoeder dominant en dwingend en gestoord gedrag heeft vertoont zoals je beschrijft, dan kan ik me voorstellen dat dat je man heeft beïnvloed. Lijkt me niet meer dan logisch.

Als je dat bevestigd ziet, wat dan? Verandert dat iets aan hoe het op dit moment met je man gaat? Helpt het als "de schuld" van de problemen bij zijn moeder ligt?

Hij zal zelf met zijn problemen aan de slag moeten.

precies wat je zegt

mijn man is daar ook heel erg mee bezig nu

het veranderd niets voor mijn man het beinvloed hem alleen soms nog welleens

bijvoorbeeld als hij bijvoorbeeld iets laat vallen dan is hij helemaal van streek , indirect doordat zijn moeder vroeger hem dan zei dat hij niets kon nergens voor deugde etc

gelukkig heeft hij een sterke geest en een goede therapeut
quote:jollie schreef op 30 september 2012 @ 12:59:

[...]

Mag ik daaruit concluderen dat jullie dus allebei psychische problemen hebben?

ja dat klopt

ik heb een trauma (seksueel misbruikt als meisje)

en mijn man persoonlijkheidsproblematiek (mishandeld door beide ouders , moeder is duidelijk, vader mishandeld lichamelijk)
Dat is fijn om te horen Evelyn (als reactie op dat je man een goede therapeut heeft). Waarom wil je graag weten of Munchhausen by proxy ook op psychisch vlak mogelijk is?
quote:ikbenevelyn schreef op 30 september 2012 @ 13:00:

[...]

ja dat klopt

ik heb een trauma (seksueel misbruikt als meisje)

en mijn man persoonlijkheidsproblematiek (mishandeld door beide ouders , moeder is duidelijk, vader mishandeld lichamelijk)Jammer voor jullie kind dat jullie beide geen solide basis hebben. Ik vind dat als je aan een kind begint, je sterk in je schoenen moet staan. Het feit al dat je dit topic opent geeft aan dat er nog genoeg problemen zijn.
@jollie

wel een snel oordeel over waarom ze dan minder of niet geschikt zou zijn zelf als moeder.

Wie zegt dat ze niet sterk in haar schoenen staat dan?

Jij en ik kennen haar toch helemaal niet goed.

We lezen alleen dat er veel problematiek in het verleden heeft plaatsgevonden en uiteraard heeft dit een invloed op de bewuste personen gehad. Maar om daar meteen allerlei conclusies aan te verbinden?

Er zijn trouwens zoveel kinderen die voortkomen uit ouders die beiden geen solide basis hebben gehad...
Of schoonmoeder wel of geen erkende afwijking heeft, is moeilijk aan te tonen als ze niet meewerkt. Ik zou daar mijn energie niet aan besteden.

Ik hoop dat je zelf ook iemand hebt om op terug te vallen mocht dat nodig zijn.

Je lijkt nu heel veel van oma te slikken om maar een oma te kunnen geven aan je dochter. Als oma te vaak over jullie grenzen banjert of teveel verdriet of onrust geeft, kun je je afvragen of je oma wel (zo vaak) moet zien. Kosten/baten analyse.
Ik begin het ook wel opvallend veel te vinden.

Je moeder schizofreen

Je moeder kanker en overleden

Je vader ongeneeslijk ziek

Jij getraumatiseerd, PTSS

Je man mishandeld

Contact verbroken met je zussen (of zoiets?)

Je nichtje hersenvliesontsteking

Je schoonmoeder Munchhausen by proxy?

Vergeet ik nog iets?

Komt er volgende week weer iets bij? Of je hebt heel erg veel ellende meegemaakt, of er is iets vreemds aan de hand. Wat ik overigens even goed ook zorgelijk vind.
Evelyn, je hebt met je oude Nick een permaban gekregen voor trollen, lang geleden.

Toen is er nieuw beleid gekomen en heb je geluk gehad en mocht je alsnog blijven.

Maar al die ellende die je mee maakt, het is net alsof je zelf by Proxy hebt.

Dus niet heel raar als mensen zich vragen gaan stellen.
Hmmm....
Ik heb je even geloept en dan lees ik dat je zus ook haar kinderen mishandelt en slaat waar iedereen bij is... Dus dat kan ook nog bij de lijst...
quote:xalliesuper2point0 schreef op 30 september 2012 @ 13:49:

Hmmm....+1
quote:pyridine schreef op 30 september 2012 @ 13:27:

Ik begin het ook wel opvallend veel te vinden.

Je moeder schizofreen

Je moeder kanker en overleden

Je vader ongeneeslijk ziek

Jij getraumatiseerd, PTSS

Je man mishandeld

Contact verbroken met je zussen (of zoiets?)

Je nichtje hersenvliesontsteking

Je schoonmoeder Munchhausen by proxy?

Vergeet ik nog iets? Seksueel misbruikt

Komt er volgende week weer iets bij? Of je hebt heel erg veel ellende meegemaakt, of er is iets vreemds aan de hand. Wat ik overigens even goed ook zorgelijk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven