Extra schepje

01-10-2012 16:17 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 6 weken en de ene keer slaapt hij de nacht door en de andere keer niet.

En met doorslapen heb ik het dan over van 23.00 uur de laatste fles en de eerst volgende rond 6.00 uur/6.30 uur.

Hij is natuurlijk nog erg klein dus dat hij nog niet volledig door slaapt maakt me ook niet uit.

Hoef er maar 1x snachts uit dus heb niks te klagen.

Nu zei iemand tegen me, dat ik bij de laatste fles gewoon 1 schepje Nutrilon extra in de fles kan doen dus nu is het 120 cc water en 4 schepjes en dan dus 120 cc water en 5 schepjes.

Kan dat zomaar?

Blijkbaar heeft hij de nacht fles soms nog nodig.

Het is natuurlijk lekker om door te slapen maar het moet wel kunnen en verantwoord zijn.
Dat maakt echt heel dik een extra schepje en is niet gezond, je kan beter gewoon je kindje laten komen als hij honger heeft, 6 weken en doorslapen is nog niet nodig vind ik. Met 4 maanden zou je rijstebloem door de laatste fles kunnen doen.
Niet doen hoor. De verhoudingen zijn niet voor niets zo. Het kan slecht zijn voor de niertjes.
quote:Weekend schreef op 01 oktober 2012 @ 16:20:

Dat maakt echt heel dik een extra schepje en is niet gezond, je kan beter gewoon je kindje laten komen als hij honger heeft, 6 weken en doorslapen is nog niet nodig vind ik. Met 4 maanden zou je rijstebloem door de laatste fles kunnen doen.

+1

Met 6 weken is een nachtvoeding heel normaal.
Nee zou dat niet doen hor! Je kan beter dan wat extra water erin doen,10cc deed ik altijd!
Nee, nee, niet doen. Hij kan daar constipatie van krijgen.

Hij is gewoon nog maar 6 weekjes,geef hem de tijd.

Gefeliciteerd trouwens!
Gefeliciteerd met je zoontje!

Niet doen. Een beetje extra water kan wel, maar extra melkpoeder niet.

Trouwens, 23 uur laatste fles en 6.00/6.30 de eerste fles is heel netjes voor een baby van 6 weken, dan slaapt hij toch gewoon door? Mijn beide kinderen hebben tot anderhalf jaar een nachtfles gekregen, omdat ze daar behoefte aan hadden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Niet doen! Die verhoudingen zijn niet voor niets bedacht. Teveel poeder is niet goed voor de nieren. En die nachtvoeding is heel normaal hoor, probeer het te accepteren. Dat doe je al sorry. Probeer je dan niks aan te trekken van mensen om je heen die het altijd beter lijken te weten.
Blij dat ik even een berichtje hier heb geplaatst en niet naar diegene heb geluisterd!

Het leek mij ook al niet gezond.

Als hij komt ligt hij binnen een half uur weer in bed dus het is ook echt geen ramp om er even uit te moeten.

De ene keer komt hij wel en de andere keer slaapt hij door dus wie weet gaat hij het binnenkort uit zichzelf wel iedere nacht doen.

Bedankt voor jullie reacties!
Niet doen. Je zoontje kan er buikpijn van krijgen. Het is ook niet goed voor zijn niertjes. Als je toch al een forse baby hebt kan hij er ook nog te dik van worden.

Het is echt een slecht advies van diegene die je dit aanraadde. Waarom zou je het doen? Je kan toch verwachten dat als je een baby hebt dat je er 's nachts uit moet.
niet doen je kan dan beter een fles van 150 cc maken maar met de juiste verhoudingen
Die van mij is 14 weken en slaapt ook nog niet door. Het gekste is dat vriendinnen /schoonzussen met kleine kinederen en ik ook dit vrij normaal vinden, maar de generatie boven ons dit abnormaal vind. Blijkbaar sliepen baby's vroeger allemaal met 6 weken door. Ik denk dat ze of een vertekend beeld hebben og gewoon niet meer gingen voeden.

Ik zou geen extra schepje doen, eventueel als je gaat ophogen de fles om 23.00 uur als eerste verhogen.
ik denk ook dat de generatie voor ons gewoon niet meer 's nachts voedde op een gegeven moment. Hoor ik ook van moeder en schoonmoeder, " dat moest van het bureau".

Mijn moeder kreeg zelfs het advies om mij maar huilend en al in de bijkeuken te leggen, dan konden mijn ouders het gehuil niet horen, en dat hoefde ook niet, want het was toch nog geen tijd voor de fles.... Mijn ouders hebben dit advies overigens niet opgevolgd, die bleven gewoon 's nachts voeden.

Overigens sliep mijn oudste met 6 weken door (de tijden die TO hier beschrijft), mijn jongste pas met 18 maanden, en nog wordt ze regelmatig wakker 's nachts (ruim 2). Het ene kind heeft gewoon andere dingen nodig dan het andere.
quote:okkervil schreef op 01 oktober 2012 @ 19:52:

Die van mij is 14 weken en slaapt ook nog niet door. Het gekste is dat vriendinnen /schoonzussen met kleine kinederen en ik ook dit vrij normaal vinden, maar de generatie boven ons dit abnormaal vind. Blijkbaar sliepen baby's vroeger allemaal met 6 weken door. Ik denk dat ze of een vertekend beeld hebben og gewoon niet meer gingen voeden.

Ik zou geen extra schepje doen, eventueel als je gaat ophogen de fles om 23.00 uur als eerste verhogen.

Die van mij sliepen wel gewoon door, en zo niet, dan heb ik dat vast vakkundig geblokt in mijn geheugen...

Heel flauw, totaal offtopic, en niet serieus bedoeld. Maar de rest is al door anderen geschreven...

Ik denk dat de vorige generatie het niet meer zo goed weet. Gewoon, het principe van tijd heelt alle wonden of zo, ook die wond van het niet kunnen doorslapen

Mijn ervaring: de fles van voor het slapen gaan (rond 19.00 of 20.00 uur of zo) ophogen. Uiteindelijk wil je er namelijk naartoe dat ze ook om 23.00 uur niet meer wakker worden. En liever om 19.00 uur, 1.00 uur en 7.00 uur een fles (en er zelf om 21.00 uur in liggen of afwisselen in dienst met je partner) zodat je wat meer uur achter elkaar kunt slapen in plaats van dat je er om 23.00 uur nog uit moet en dan midden in de nacht na een paar uurtjes slaap weer.

En wat sommige notoire flesweigeraars wel hebben: overdag niet drinken, en het 's nachts aan de borst bij moeder weer inhalen. Dat kun je misschien ook omdraaien: als je de totale hoeveelheid overdag aanbied, ze 's nachts wellicht geen behoefte meer hebben?
En de speen in de jenever dopen he, dan slapen ze wel lekker
quote:Bokito schreef op 01 oktober 2012 @ 21:16:

En de speen in de jenever dopen he, dan slapen ze wel lekker Ohja, of in de honing, maakt ze ook zo lekker zoet
Nou inderdaad het advies was van een ouder iemand. Ik vind het ook normaal dat je er snachts een keer uit moet maar blijkbaar denkt de oudere generatie hier anders over.

Het klinkt haast zo van 'hè slaapt ie nog niet door?!?' Alsof het dus abnormaal is..

Ik dacht ook eigenlijk zelf dat mijn zoontje het echt goed doet maar dan wordt er zoiets gezegd en denk je 'doe ik het wel goed dan?' Terwijl het echt allemaal goed gaat en het een makkelijk ventje is.

Maar ja.. Het is mijn eerst kindje en dan ben je blijkbaar toch wat onzeker met sommige dingen
Kan prima hoor , ik deed ook altijd in de laatste voeding 1 schepje extra toen ze 3 weken oud was. (op aanraden van huisarts & kinderarts) Toen ze 4 weken was gingen er 3 schepjes rijstebloem bij in .
quote:Zespri79 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:26:

Kan prima hoor , ik deed ook altijd in de laatste voeding 1 schepje extra toen ze 3 weken oud was. (op aanraden van huisarts & kinderarts) Toen ze 4 weken was gingen er 3 schepjes rijstebloem bij in .Dat meen je toch hopelijk niet serieus hè, rijstebloem bij 4 weken? Hoeveel discussie er ook is over het ideale tijdstip van bijvoeden, vast staat inmiddels toch wel dat bijvoeden vóór 4 maanden echt niet goed is.

Als je wel serieus bent: leuk dat jij de rijping van de darmen van je kind niet zo belangrijk vindt, jouw kind, jouw keuze, maar dat is toch echt geen advies om zomaar op een forum te gooien.
quote:Zespri79 schreef op 01 oktober 2012 @ 21:26:

Kan prima hoor , ik deed ook altijd in de laatste voeding 1 schepje extra toen ze 3 weken oud was. (op aanraden van huisarts & kinderarts) Toen ze 4 weken was gingen er 3 schepjes rijstebloem bij in .Je neus is nu vast een beetje langer dan voor deze post.
Ze stellen die voeding niet voor niets zo samen. Je kind krijgt anders van bepaalde stoffen te veel binnen. En ik geloof niet dat een huisarts of kinderarts dit voorschrijft.

wij hebben het ooit mogen doen van de dietist toen mijn zoontje van 9 maanden moest aankomen na erg afvallen. Na 1 fles zijn we gelijk gestopt, hij kreeg enorme darmkrampen.

En rijstebloem met vier weken vind ik ook stom, sorry.
Hmm, mijn oudste heeft een dergelijk advies ook wel eens gekregen, op advies van een kinderdiëtist omdat hij qua gewicht onder de onderste lijn zat door ziekte.

Maar dan nog. Het is niet standaard, om zomaar wat extra's te geven in een fles. En je geeft met een extra schepje wel een extra sterke hoeveelheid voedingsstoffen mee. Dat is misschien minder een probleem bij kinderen die die extra voedingsstoffen kunnen gebruiken, maar is eigenlijk het letterlijk vetmesten van kinderen die gezond van gewicht zijn. En inderdaad een belasting van de nieren, die daardoor harder moeten werken.

Ik zou het dus niet doen. En zoals met zoveel adviezen: ene oor in, andere oor uit. Als jij het wel wil doen, doen. Dan negeer je gewoon deze
Ik vind een fles om 6.00/6.30ook geen nachtvoeding meer hoor.

En heel netjes toch voor een 6weken baby!

De opvattingen van de vorige generatie storen mij ook vaker.

Gewoon je eigen gevoel doen en logisch nadenken.

Zo vinden ze ook dat ik mijn kind veel knuffel en vastheb.

En het laten huilen hoor je meer dan 10 keer van anderen.

Kriebels krijg ik ervan.

Voor jou, ik zou gewoon de fles verhogen en wat de baby teveel vind drinkt hij niet. Verder ga je gewoon weer lekker terug naar bed allebei na de vroege fles.
Volgens mij is Zespri wel dergelijk serieus. Ik lees dit soort adviezen wel vaker van haar, maar ben nog nooit geneigd geweest een van haar adviezen op te volgen.
Nou hij slaapt sinds 3 nachten door! Geef iets meer in de fles met de aanbevolen schepjes en we geven de fles om 23.30 uur ipv 23.00 uur en hij slaapt als een roosje tot +/- 7.30 uur.

Hij doet het super! En natuurlijk moest hij niet perse van mij doorslapen want het ging met 1 nachtvoeding ook prima maar het is wel erg lekker hoor zo

Vandaag is hij 7 weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven