Dierendag 2012

04-10-2012 02:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen huisdieren, maar ben benieuwd hoe dit ''gevierd'' wordt.
Mijn hond is gek op bier en wijn, dus ik dacht eens hondenbier voor 'm te kopen. Is het uitverkocht. Misschien enigszins logisch Zou ik alcoholvrijbier kunnen geven? Dat staat toch maar te vergaan hier.

Of hij krijgt het kwispelbier zaterdag ofzo. Alsof het hem uitmaakt.
Later is nu
nou mylene_valerie. dat ziet er niet verkeerd uit! ik denk dat ik in mijn volgende leven terugkom als kat en dan bij jou kom bivakkeren!

onze hond mag vanmiddag mee naar de DA voor haar inentingen, wat een feest:)

verder krijgt ze iedere dag alles wat ze nodig heeft dus echt vieren doen we niet. met sinterklaas krijgt ze vaak wel iets maar dat is meer omdat er dan klein grut meedoet die het heel erg leuk vind om de kluif voor de hond uit te pakken en te geven.
Kwispelbier is eigenlijk gewoon bouillon. Een gewoon biertje vind mijn hond heerlijk! Maar dat krijgt ze sporadisch. Een beetje op de grond wat ze kan oplikken. Een alcoholvrij biertje, ach, geef haar een beetje. Als het een beetje grote hond is!

En hou er rekening mee dat het net als bij mensen nogal op de blaas kan slaan.... Dat je om het kwartier naar buiten moet om haar te laten plassen
Dan doe ik 'm dus geen plezier met bier, want het regent en dan wil hij er niet uit. Hondendilemma haha

Hier mag hij zomers idd ook wel bier oplikken als we barbecueën ofzo. Dan wordt ie toch al zo 'gepest' met heerlijke vleesgeuren. We moeten wel oppassen dat hij zichzelf niet helpt, door flesjes om te gooien
Later is nu
hier word ook dierendag gevierd met een extra speeltje en lekkers. niet dat mijn hond wat te kort komt hoor want ze is zo verwend als maar wat en ze krijgt elke dag al wat ze nodig heeft. maar goed ik vier dan ook de verjaardag van de hond,met zelfgemaakte honden taart en met kerst liggen er ook gewoon kado's voor haar onder de boom. op de bank en in bed slaapt ze al en de grote rondes maken we zo ook wel dus daar zal ze niks extras van merken vandaag. dus ja misschien een beetje gestoord maar ach hond even extra blij ik blij.
Mijn doggie is 15,5 jaar oud en wordt elke dag nog vertroeteld door mezelf en de kids. Ik denk dat we gezien zijn leeftijd hem wel een goed leven geven.

Ik geloof niet dat hij iets zou merken van een extra knuffel of iets lekkers. Dus vandaag is het het een gewone " oh wat ben ik toch een lieve honddag" voor hem.
Hier hangen slingers en ballonnen. En vanmiddag taart eten. Maar dat is dan omdat onze jongste vandaag jarig is!;)
Volgens mij is mijn hond een van de weinigen die het totaal niet uitmaakt of het regent, helaas voor mij.
Wij hebben een kat, maar we doen er niets aan. Hij is aan het dieet voer om zijn gewicht te verminderen en dingen als catnip durf ik niet zo goed te geven omdat ik bang ben dat hij er een epileptische aanval van krijgt.

Hij vindt alles ook wel prima, wordt genoeg geknuffeld, mag sowieso altijd naar zolder om op zijn lievelingsplekje te slapen en sinds we in een huis wonen (ipv flat) mag hij ook naar buiten. Een groter plezier dan dat konden we hem niet doen.
quote:vrouwke_theelepel, 11 minuten geleden

Volgens mij is mijn hond een van de weinigen die het totaal niet uitmaakt of het regent, helaas voor mij.

Onze hond en kinderen zijn gek op regen.

Arme ik, ik niet nl
quote:vrouwke_theelepel schreef op 04 oktober 2012 @ 10:52:

De mijne ook niet. Vanochtend stond ze wel even stil onder het afdakje. Daarna gewoon lekker door de plassen gestampt, goed nat geworden. Ze heeft haar ding gedaan en daarna als een speer naar huis. Want thuis wacht De Handdoek!

Dat vind ze helemaal geweldig, afgedroogd worden met een hele grote handdoek. Die moet ik helemaal over haar heengooien en dan rossen maar! Dan gaat ze zelfs knorren. Zo lief. Het voordeel is dat ze dan ook weer aardig schoon en fluffy is. En zo lekker zacht als ze helemaal droog is.

Misschien doe ik haar vandaag wel in bad! Vind ze ook helemaal geweldig. Ze stapt zelf het bad in. Lekker inzepen, afspoelen en daarna natuurlijk weer afdrogen.

Alleen aan motregen heeft ze een hekel.
Doe er eigenlijk niks aan. Hier is het elke dag dierendag.

Nouja, misschien de douchebeurt van gisteravond en een uitgebreide borstelbeurt vandaag van onze bobtail.

Hier en daar een plukje wegknippen, zodat ze tenminste weer iets kan zien onder die bos haren.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Mijn kat krijgt lekker een bakje kattenmelk.

Heb haar ooit catnip gegeven, maar daar wil ze niks mee. Rare kat.
Ik kijk eens naar mijn hond die uitgebreidt op zijn rug ligt te maffen op de bank. Hij heeft een flinke schuld bij mij openstaan en als ie die heeft terugbetaald hebben we het nog wel eens over het vieren van zijn dierzijn
quote:vrouwke_theelepel schreef op 04 oktober 2012 @ 10:52:

Volgens mij is mijn hond een van de weinigen die het totaal niet uitmaakt of het regent, helaas voor mij.Wij hebben drie honden gehad, allemaal verschillende rassen, maar ze vonden het alledrie geen probleem om in de regen te lopen hoor! De Berner Sennen sprong zelf als hij de kans kreeg in elke sloot die we tegenkwamen. Zijn toch niet echt waterhonden volgens mij
Hier geen extra verwennerij. Onze 2 katten hebben iedere dag een luizenleventje met lekker voer, aandacht en lekkere ligplekjes.

Ik heb een extra donatie over gemaakt aan een goed dierendoel.
quote:lemonlover schreef op 04 oktober 2012 @ 10:26:

nou mylene_valerie. dat ziet er niet verkeerd uit! ik denk dat ik in mijn volgende leven terugkom als kat en dan bij jou kom bivakkeren!

Je bent van harte welkom , waaraan kan ik je dan herkennen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb geen dier om te verwennen

Onze hond kreeg vroeger wel met Sinterklaas altijd wat, zó schattig! Was 'ie helemaal door het dolle heen en ging die met z'n cadeau rondparaderen om het aan de hele kring te laten zien

Bij het grootste bot uitkiezen denk ik gelijk aan zulke en dan een cm of veertig

Dat zijn trouwens best ellendige dingen, onze hond deed daar best lang mee en dan lag er op een gegeven moment zo'n half afgekloven kleverig ding door het huis en de tuin te vallen huhu

Ben al heel lang niet meer in de dierenwinkel geweest maar vond die grote spullen altijd wel indrukwekkend! Ook van die hondenmanden waar je zelf nog wel in past :D
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:Mundy schreef op 04 oktober 2012 @ 11:50:

[...]

Wij hebben drie honden gehad, allemaal verschillende rassen, maar ze vonden het alledrie geen probleem om in de regen te lopen hoor! De Berner Sennen sprong zelf als hij de kans kreeg in elke sloot die we tegenkwamen. Zijn toch niet echt waterhonden volgens mij

De Berner van mijn ouders stak zijn kop naar buiten, als het regende zuchtte hij een keer heel diep, keek zielig om naar de persoon die m uit zou laten en draaide zich om en ging weer in zijn 'bed' liggen

Tsja, hou ruim 65 kg maar eens tegen als tiener van 45 kg

Maar fantastisch beest was het, hij is al bijna 6 jaar dood, maar hij was echt de aller aller allerleukste en liefste

Ik doe altijd iets extra's voor de asieldieren, soms een storting, soms een hapje, of als het een mooie dag is een lekker stuk met een hond lopen.

Mijn eigen beesten hebben een luizenleven, maar krijgen wel iets extra's
quote:-nora- schreef op 04 oktober 2012 @ 15:35:

Ik heb geen dier om te verwennen

Onze hond kreeg vroeger wel met Sinterklaas altijd wat, zó schattig! Was 'ie helemaal door het dolle heen en ging die met z'n cadeau rondparaderen om het aan de hele kring te laten zien

Bij het grootste bot uitkiezen denk ik gelijk aan zulke en dan een cm of veertig

[afbeelding]

Dat zijn trouwens best ellendige dingen, onze hond deed daar best lang mee en dan lag er op een gegeven moment zo'n half afgekloven kleverig ding door het huis en de tuin te vallen huhu

Ben al heel lang niet meer in de dierenwinkel geweest maar vond die grote spullen altijd wel indrukwekkend! Ook van die hondenmanden waar je zelf nog wel in past :DMijn hond wil graag deze:

Zaterdag maar eens naar de dierenwinkel, kijken of ze die nog hebben.
Hahaha ratteke, die heeft onze hond ook uitgezocht in maat mammoet
Het was zo te lezen een fijne dierendag voor de viervoeters van de Viva-forummers. Erg leuk om te lezen en Myv wat een leuke foto's weer.
Mijn caafje Sjlebby (een Texel/Tessel) zit momenteel bij mijn schoonmoeder, omdat wij vakantie aan het vieren zijn op Texel geen idee dus hoe het gevierd is dit jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven