break in relatie?

06-10-2012 19:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva meiden.. Ik ben op zoek naar advies van jullie.. Het gaat om het volgende

Ik ben nu een tijdje aan het denken om een pauze te nemen van mijn relatie.. En dan wil ik Mss 1 maand ff alleen zijn en alles op een rijtje zetten voor mezelf. Reden is dat we nu zo'n 8 jaar bij elkaar zijn en ik het even niet meer zie zitten. Onze behoeftes lopen vrij sterk uiteen maar verder zijn we wel gelukkig met elkaar. Ik denk dat ik ook gewoon ff wil voelen hoe het ook weer is om alleen te zijn en wat je dan voor elkaar voelt denk ik..?

Nu vraag ik me af wat jullie ervaring hiermee is en hoe je uit deze break bent gekomen. En wat zijn de voor en nadelen hiervan?
Hebben al met je vriend gepraat daarover?
Ja wel al over gehad, hij vindt het niet nodig maar als ik het graag wil dan doen we het
Hey,

Waarom wil je precries een break nemen, wat wil je op een rijtje zetten? Ik denk dat je dat voor jullie beiden en jezelf eerst helder moet krijgen. Mijn ervaring is verder dat afstand nemen een soort voorportaal is voor het einde van een relatie...Hier op viva heb ik geleerd dat je aan relatieproblemen werkt door met elkaar te praten, niet door alleen maar (nog meer) afstand te nemen, Maar misschien zijn er mensen met andere meningen en ervaringen.
-
anoniem_138870 wijzigde dit bericht op 06-10-2012 19:30
Reden: dubbel
% gewijzigd
Waar zit je mee in je relatie?

Wat verwacht je in je eentje te ontdekken?

Als ik heel druk ben dan helpt het mij om bijvoorbeeld even 10 of 11 dagen alleen op vakantie gaan. Als ik echt rust nodig heb dan werkt bijv een weekje all incl. resort heel goed (maar niet zo één waar de hele dag house aan staat).

Even stoom afblazen en dan weer verder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hi framboosje, het probleem is dat ik steeds maar tegen hetzelfde blijf aanlopen, namelijk dat mijn vriend niet weet of hij met me wil samenwonen en of hij ooit kinderen wil. Dat maakt me erg onzeker over de toekomst. Ik word er steeds verdrietig van, en ik heb het gevoel dat dit probleem niet op te lossen is. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet uit elkaar ofzo, voor de rest zit het namelijk helemaal goed dus ik wil ff dingen op een rijtje zetten ofzo..?? We praten verder heel moeizaam met elkaar over deze problemen..
Framboosje, mag ik vragen wat jouw ervaring was?
Hi amber, zo'n vakantie lijkt me wel Chill inderdaad. Ja waar ben ik naar op zoek? Ik wil proberen een beslissing te nemen denk ik of ik bij hem blijf met een onzekere toekomst of dat ik het alleen ook wel red Mss? Sorry beetje vaag dit.
Je redt het ook in je eentje hoor!

Wil je vriend ook niet proef samen wonen, dus gewoon 3 maanden proberen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hi v-amber, voor hem gaat dat te snel.. Maar hij wil wel proberen om in het weekend met me samen te wonen.. Mr het gaat wel moeizaam hij ziet er erg tegen op.
Wauw en dat na 8 jaar. Tegen de tijd dat hij toe is aan kids ben jij 88.
Wat is de reden? Zijn jullie heel jong? Kan je vriend slecht tegen verandering? is hij wat autistisch aangelegd?

Sorry voor het medicaliseren door ik, leek.
Ja klopt hij kan heel slecht tegen verandering en idd die 88 daar ben ik ook wel bang voor :S daarom weet ik het gewoon ff nie meer
Ik ben trouwens 27, hij 34
Uhm, twijfelt hij aan de relatie en aan jou? Of twijfelt hij aan de verandering? Weet je waarom hij twijfelt?
Nee van mij is hij wel zeker, het ligt in zijn karakter dat hij moeilijk met verandering omgaat.
Lastig geen tips, ik ben bang als hij het na 8 jaar niet wil, dan na 10 of 15 jaar ook niet......kortom....
Nou inderdaad, wat een geduld heb jij dat je al zolang gewacht hebt. En ik snap wel waarom een break voor je vriend niet nodig is: hij heeft er geen last van dat jullie niet samenwonen en geen kinderen hebben!

Een break lijkt me in dit geval een goed idee, even voor jezelf op een rijtje krijgen of je hem leuk genoeg vindt om jouw wensen voor op te geven / uit te stellen tot Sint Juttemis. En dan inderdaad lekker op vakantie gaan in die tijd.
Als jullie nu al niet samenwonen en jouw vriend niet weet of hij uberhaupt met je wil samenwonen, dan denk ik dat een break geen nut heeft!

Wat is voor hem de reden dat hij niet weet of hij met je wil samenwonen? Komt er bij mij op neer dat de liefde sowieso niet erg diep zit bij hem.

Jullie hebben al 8 jaar een relatie, wonen nog niet samen en hij weet ook niet of hij dat ooit wil met jou? Lijkt mij dat jullie uit elkaar zijn gegroeid en hele andere toekomstperspectieven hebben, maar niet met elkaar!

Hoe oud zijn jullie?
Thanks chadidja .. Heb tot nu toe heel veel geduld gehad idd maar ik weet ook dat het geen zin heeft om iemand te pushen of te veranderen. Alleen heb ik toch steeds het gevoel dat het met hem wel goed komt, maar met mij niet in deze situatie gezien hij alles tegenhoudt.
Zag jullie leeftijd al en denk dat hij niet genoeg voor je voelt om een verdere toekomst samen op te bouwen! Sorry, maar dat is mijn persoonlijke mening.....
quote:vitriemma schreef op 06 oktober 2012 @ 20:53:

Thanks chadidja .. Heb tot nu toe heel veel geduld gehad idd maar ik weet ook dat het geen zin heeft om iemand te pushen of te veranderen. Alleen heb ik toch steeds het gevoel dat het met hem wel goed komt, maar met mij niet in deze situatie gezien hij alles tegenhoudt.

Precies. Hij heeft niet de behoefte om iets te veranderen. En jij weet dat je hem niet kunt veranderen, dat is al heel wat waard. De vraag is dus of je bij de situatie neer kan leggen. Hoe zie je jezelf over pakweg vijf jaar? Denk je dat je gelukkig kan zijn als de situatie dan nog steeds zo is? Zo niet, dan kun je beter nu weggaan dan over een x aantal jaar te moeten denken "had ik het maar in ieder geval geprobeerd". Sterkte ermee.

En wat ik al zei: een break kan helpen om je gedachten op een rijtje te zetten. Niet om hem te "dreigen", zo van "kijk eens wat er gebeurt als je niet verandert", maar zoals ik jouw posts lees, is dat ook helemaal niet jouw insteek. Je moet van je eigen wensen en eigen gevoel uitgaan, op hem heb je geen invloed.
Thanks meis, nee dreigen is niet zozeer mijn bedoeling, al denk ik wel soms Mss is het ook wel goed voor hem om ff te voelen hoe het is als ik er niet ben of denk ik nu verkeerd? Maar het is in eerste instantie zo als jij het beschrijft idd. Wat wil ik met deze situatie doen..
En dat jij het misschien uit zou maken ziet hij niet als een grote verandering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven