break in relatie?

06-10-2012 19:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva meiden.. Ik ben op zoek naar advies van jullie.. Het gaat om het volgende

Ik ben nu een tijdje aan het denken om een pauze te nemen van mijn relatie.. En dan wil ik Mss 1 maand ff alleen zijn en alles op een rijtje zetten voor mezelf. Reden is dat we nu zo'n 8 jaar bij elkaar zijn en ik het even niet meer zie zitten. Onze behoeftes lopen vrij sterk uiteen maar verder zijn we wel gelukkig met elkaar. Ik denk dat ik ook gewoon ff wil voelen hoe het ook weer is om alleen te zijn en wat je dan voor elkaar voelt denk ik..?

Nu vraag ik me af wat jullie ervaring hiermee is en hoe je uit deze break bent gekomen. En wat zijn de voor en nadelen hiervan?
Vind het wel heel moeilijk met name ook omdat hij steeds tegen me zegt dat alles wel goed komt.. Volgens hem zie ik alles veel te somber in. Moet ik nu wel of geen hoop hebben.. Ik vind het maar verwarrend.
Kun je hem niet om duidelijkheid vragen? "Alles komt wel goed" is echt zo'n typische mannenuitspraak, van kerels die geen lef hebben om beslissingen te nemen! Ik ken er zo nog een paar, oh ik zit me hier echt een beetje boos te maken.
Oo echt? Ja hij zegt dat ik meer vertrouwen in moet hebben maar naar mijn idee heeft alles al lang genoeg geduurd.. Ti's dat ik wel heeel veel van m hou dat maakt het ook zo moeilijk. Maar goed moet ook aan mezelf denken.
Waar moet je vertrouwen in hebben dan?
We zijn inmiddels een poosje verder...heb je aktie ondernomen? Het lijkt me verstandig om even bij jezelf te rade te gaan. Hij weet niet of hij wel wil samenwonen en of hij wel kinderen wil.....Dat klinkt mij in de oren als een man die bindingsangst heeft. Op het moment dat hij jou helemaal fantastisch vindt hoeft hij dat niet te hebben. Hij twijfelt, dus lozen!
Sorry, had te vlug gelezen. Jullie wonen dus bijelkaar. Maar een kind-ding is heel belangrijk! Als hij daar nu nog niet zo 1-2-3 aan wil is begrijpelijk, maar op het moment dat je al 8 jaar bijlekaar bent mag je wel verwachten dat er toekomstplannen zijn. Met name op kindergebied op deze leeftijd. Straks besluit hij dat hij ze niet wil en dan vis jij achter het net met je moedergevoelens!
Het komt op mij over of je eerst zeker wil weten of je zonder hem 'kunt' voordat je de relatie verbreekt.

Als je namelijk echt samen verder wil, zullen jullie een manier moeten vinden om minder afstand te ervaren. Niet meer.

Het kan namelijk best dat een maand ervoor zorgt dat jullie elkaar gaan missen, maar weer een maand verder en jullie zitten weer in hetzelfde patroon. Vaak met meer afstand omdat je beiden dan beseft dat je het ondanks het gemis ook alleen redt.

Prima als je op zoek bent naar een easy way out, maar zeg dat dan ook eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven