Halloween 2012 topic
donderdag 4 oktober 2012 om 17:13
Wie viert dit jaar halloween en heeft leuke ideeën voor dit festijn?
Ik wil het dit jaar gaan vieren met ons gezin maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen..
Waar koop je jouw halloween spullen?
- verkleedspullen
- versieringen voor in en om het huis
- etenswaren
Wat is ook geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar?
- welke griezelfilms?
- welke feesten ( in bijvoorbeeld pretparken)?
Het lijkt mij heel gezellig en als kind zijnde (toen ik nog bij mijn ouders in woonde) heb ik het veel gevierd toen was ik wel al een tiener. Maar hoe ik dit zelf moet aanpakken met name met een kind van 5 weet ik niet zo goed.
Tips voor een gezellig haloween avondje met partner zijn ook welkom!
Ik wil het dit jaar gaan vieren met ons gezin maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen..
Waar koop je jouw halloween spullen?
- verkleedspullen
- versieringen voor in en om het huis
- etenswaren
Wat is ook geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar?
- welke griezelfilms?
- welke feesten ( in bijvoorbeeld pretparken)?
Het lijkt mij heel gezellig en als kind zijnde (toen ik nog bij mijn ouders in woonde) heb ik het veel gevierd toen was ik wel al een tiener. Maar hoe ik dit zelf moet aanpakken met name met een kind van 5 weet ik niet zo goed.
Tips voor een gezellig haloween avondje met partner zijn ook welkom!
We live in a free world
donderdag 4 oktober 2012 om 17:23
Xenos is erg fanatiek in Halloweenspullen. De afgelopen jaren dan.
Pompoenen uithollen? Lampion knutselen? Liedjes zingen? Met partner enkel zou ik persoonlijk een stad bezoeken die zich omtovert tot spookstad. Heb ik vorig jaar gedaan, was erg leuk!
Overal kaarsen en acteurs, en tussendoor nog wat lugubere straatfestival-achtige acts in de stad. Ook waren alle lantaarnpalen uit in het centrum, onwijs donker dus! We hebben genoten!
Pompoenen uithollen? Lampion knutselen? Liedjes zingen? Met partner enkel zou ik persoonlijk een stad bezoeken die zich omtovert tot spookstad. Heb ik vorig jaar gedaan, was erg leuk!
Overal kaarsen en acteurs, en tussendoor nog wat lugubere straatfestival-achtige acts in de stad. Ook waren alle lantaarnpalen uit in het centrum, onwijs donker dus! We hebben genoten!
donderdag 4 oktober 2012 om 17:37
Xenos voor versierspul en snoep.
Dvd van "Casper het Spookje" o.i.d. ?
Pompoensoep koken.
Groene macaroni (heksensnotjes) met blokjes ham (gehakte kindervingers) en geraspte kaas (gesmolten hersens).
Ik ben met Snoezekind naar "Heksendoorn" (Hellendoorn)geweest, maar dat viel erg tegen.
Dvd van "Casper het Spookje" o.i.d. ?
Pompoensoep koken.
Groene macaroni (heksensnotjes) met blokjes ham (gehakte kindervingers) en geraspte kaas (gesmolten hersens).
Ik ben met Snoezekind naar "Heksendoorn" (Hellendoorn)geweest, maar dat viel erg tegen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 4 oktober 2012 om 17:37
Pompoen uithollen (en pompoensoep maken), de uitgeholde pompoen óf op je stoep zetten, óf voor het raam (met een kaarsje natuurlijk).
Monsters Inc in de dvdspeler voor 's avonds.
Bij de Xenos kan je helemaal los gaan voor verdere versiering, kind laten kiezen uit de verkleedkist wat hij aan wil en 'enge' snoepwaren op tafel. Ranja kleuren met kleurmiddel uit de toko zodat het er spooky of raar uitziet. Blauw doet het áltijd goed.
Monsters Inc in de dvdspeler voor 's avonds.
Bij de Xenos kan je helemaal los gaan voor verdere versiering, kind laten kiezen uit de verkleedkist wat hij aan wil en 'enge' snoepwaren op tafel. Ranja kleuren met kleurmiddel uit de toko zodat het er spooky of raar uitziet. Blauw doet het áltijd goed.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 4 oktober 2012 om 17:38
quote:witbloempje schreef op 04 oktober 2012 @ 17:13:
Het lijkt mij heel gezellig en als kind zijnde (toen ik nog bij mijn ouders in woonde) heb ik het veel gevierd toen was ik wel al een tiener.Vroeger Halloween gevierd? Kan me niet herinneren dat dit feest vroeger bekend was in Nederland. Dacht dat het pas de laatste jaren was opgepakt door de commercie...
Het lijkt mij heel gezellig en als kind zijnde (toen ik nog bij mijn ouders in woonde) heb ik het veel gevierd toen was ik wel al een tiener.Vroeger Halloween gevierd? Kan me niet herinneren dat dit feest vroeger bekend was in Nederland. Dacht dat het pas de laatste jaren was opgepakt door de commercie...
zondag 7 oktober 2012 om 18:06
Tip: ga naar Pinterest en zoek op Halloween, gegarandeerd heel veel leuke ideeën.
Voorbeeldje:
Vul een weggooi handschoen met water en laat dat bevriezen. Knip de handschoen los en laat de bevroren hand in een grote schaal met bloedrode ranja drijven.
Cakejes met wit glazuur, een gekleurde ronde winegum erop als oog, in het midden een zwart puntje als pupil.
Verder staan er heel veel voorbeelden van de meest kunstige pompoenen, het is bijna jammer dat het hier in NL amper gevierd wordt!
Voorbeeldje:
Vul een weggooi handschoen met water en laat dat bevriezen. Knip de handschoen los en laat de bevroren hand in een grote schaal met bloedrode ranja drijven.
Cakejes met wit glazuur, een gekleurde ronde winegum erop als oog, in het midden een zwart puntje als pupil.
Verder staan er heel veel voorbeelden van de meest kunstige pompoenen, het is bijna jammer dat het hier in NL amper gevierd wordt!
zondag 7 oktober 2012 om 19:27
Wij gaan met zijn 4-en ook een Halloweenfeestje bouwen.
De hele huiskamer gaan we in stijl versieren met heksen, spinnewebben ed. Het meeste komt van de Xenos.
Ons diner bestaat uit:
Halloweensoep met vermicelli in de vorm van heksjes en spoken (in Duitsland gekocht)
Dan bloederige vingers en botten (knakworstjes en kipkluiven met ketchup.
Met gevulde tomaten in de vorm van enge mannetjes
Na hebben we een chocoladefondue met eng snoep, enge ogen marshmellows van de Xenos, snoepjes in de vorm van wormen en muizen ed.
De hele huiskamer gaan we in stijl versieren met heksen, spinnewebben ed. Het meeste komt van de Xenos.
Ons diner bestaat uit:
Halloweensoep met vermicelli in de vorm van heksjes en spoken (in Duitsland gekocht)
Dan bloederige vingers en botten (knakworstjes en kipkluiven met ketchup.
Met gevulde tomaten in de vorm van enge mannetjes
Na hebben we een chocoladefondue met eng snoep, enge ogen marshmellows van de Xenos, snoepjes in de vorm van wormen en muizen ed.
zondag 7 oktober 2012 om 19:31
Als je in Noordoost Nederland woont is dit een hele mooie aanrader: Magisch Samhain in vestingsstad Bourtange http://www.bourtange.nl/i ... amhain&Itemid=196&lang=nl