goede tablet Samsung?

09-10-2012 14:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou binnenkort graag de Samsung galaxy tab 2.0 willen kopen. Is het wat, en is het fijn om boeken op te lezen. Bedoeling zou zijn dat ie mijn ereader zou vervangen en dat ik erop zou kunnen internetten. (3G is echter niet nodig).
Ik lees mee! Zit te twijfelen tussen de aanschaf van een iPad mini of een samsung. Ben eerlijk gezegd een beetje klaar met mijn iPhone, maar samsung is voor mij weer een erg onbekend merk...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb sinds een paar weken de Galaxy Note 10.1, opvolger van de tab 2, en ben er dolblij mee!

Zal even een paar puntjes opschrijven.
Je kan beter voor een Samsung gaan dan voor een appeltje. Apple voert steeds meer gebruikersrestricties in.
Dit is de omschrijving :

Productbeschrijving:

De Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) is uitgerust met het langverwachte Android 4.0 besturingssysteem (Ice Cream Sandwich). Op de Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) kunt u optimaal multitasken dankzij de krachtige 1 GHz dual core processor. Breid uw interne geheugen uit met een microSD geheugenkaart (max. 32 GB) voor al uw multimedia bestanden en overige content.
- De processor is erg krachtig, hij doet wat ie moet doen, ik heb nog geen vastlopers gehad

- Ik vind het pennetje erg handig, je scherm wordt minder vies, en voor bv. het viva forum is het makkelijk: je kan de kleinere paginanummertjes goed aanraken. Ook spelletjes gaan erg makkelijk met het penetje

- Voor eboeken gebruik ik nog mijn ereader. Internetten gaat prima. Enige overweging die je kan maken is of je een ipad 3 wil, die heeft een beter scherm.

- de splitscreen functie is soms handig maar gebruik ik niet heel vaak. Ik vermoed dat als die beschikbaar wordt voor meer apps, zoals ze hebben beloofd, ik het wel erg veel ga gebruiken.

- Filmpjes kan je heel makkelijk afspelen in een hoekje van het scherm terwijl je andere dingen doet. Ideaal als je op de achtergrond iets aanzet of info uit een filmpje moet halen.

- Typen gaat makkelijk en soepel

Belangrijkste nadeel van deze Samsung tablet is dus dat het scherm niet helemaal perfect is. Het is gelijkwaardig aan het scherm van de iPad 2, en ik heb geen klachten, al vind ik een ereader nog steeds lekkerder lezen - maar dat zal ik altijd een beetje houden bij tablets, vind de backlight simpelweg vervelend.
quote:UCchick1990 schreef op 09 oktober 2012 @ 14:17:

Ik heb sinds een paar weken de Galaxy Note 10.1, opvolger van de tab 2, en ben er dolblij mee!

Zal even een paar puntjes opschrijven.Hoeveel kost die, mijn budget is 300 euro.
Oh ik lees dat je nog een e-reader gebruikt, maar ik wil hem ook om boeken te lezen gebruiken en mijn e-reader is echt een ramp. (Cool-ER)
quote:bewitched555 schreef op 09 oktober 2012 @ 14:19:

Dit is de omschrijving :

Productbeschrijving:

De Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) is uitgerust met het langverwachte Android 4.0 besturingssysteem (Ice Cream Sandwich). Op de Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) kunt u optimaal multitasken dankzij de krachtige 1 GHz dual core processor. Breid uw interne geheugen uit met een microSD geheugenkaart (max. 32 GB) voor al uw multimedia bestanden en overige content.Op die van mij zit ook Ice cream Sandwich, werkt perfect. Als je trouwens voor een 7.0 inch gaat, zou ik voor de Google Nexus gaan. Goedkoper vooral, en ongeveer zelfde specs als samsung volgens mij.
De note 10.1 is wel duurder, die is 480 euro geloof ik. Ik zou dan eerder voor 200 euro de Google Nexus halen, en dan nog 79 pond uitgeven aan een Kindle. Perfecte ereader, veel beter dan de Sony's en anderen die ik heb gezien vooral qua prijs, en leest gewoon echt significant beter.
Zo een kindle hoe zit dat? Touchscreen, of zal ik even een nieuw topic daarover openen?
quote:bewitched555 schreef op 09 oktober 2012 @ 14:27:

Zo een kindle hoe zit dat? Touchscreen, of zal ik even een nieuw topic daarover openen?De simpelste met knoppen aan de zijkant is ideaal. Heel makkelijk in gebruik, zelfs al is er geen Nederlandse Amazon. Maar goed, ik ben zowel een Kindle als een Samsung fan :D
Ik heb een Cool-ER en echt werkelijk slecht ... Als ik een boek wil kiezen uit de bibliotheek van 1000 boeken, dan moet ik 15 minuten op het knopje drukken eer ik op pagina 50 ben om aan een boektitel te raken.

Als ik vervolgens in een boek bezig ben, moet ik eerst naar het boek gaan, dus weer 15 minuten klikken eer ik aan het boek ben, en dan komt pas de pagina waar ik was in beeld als ik het boek open.
quote:bewitched555 schreef op 09 oktober 2012 @ 14:38:

Ik heb een Cool-ER en echt werkelijk slecht ... Als ik een boek wil kiezen uit de bibliotheek van 1000 boeken, dan moet ik 15 minuten op het knopje drukken eer ik op pagina 50 ben om aan een boektitel te raken.

Als ik vervolgens in een boek bezig ben, moet ik eerst naar het boek gaan, dus weer 15 minuten klikken eer ik aan het boek ben, en dan komt pas de pagina waar ik was in beeld als ik het boek open.Kan je er geen mappen van maken dan? Kan ik bij mijn Kindle wel. Maar goed, zelfs met die mappen heb ik nu 27 pagina's aan boeken (2 nette met mappen, daarna 25 met de nieuwere boeken die ik heel lui nog niet heb gearchiveerd). Dat gaat mij meer dan snel genoeg.
.
.
Ik heb de samsung galaxy 10.1. Mijn vriend heeft de nieuwere versie. Wij zijn heel tevreden! Beeld, geluid, gebruiksgemak, snelheid.. Fantastisch product!
De Samsung tablets zijn al lang niet meer zo heel erg duur . Ik lees overigens ook op mijn tablet. Studieboeken, romans, pdf.. de felheid van Het scherm is in 2 tikjes aan te passen, erg prettig!
Ik heb de Samsung 7.7 met icecream sandwich en vind 'm echt superhandig. Ik gebruik hem ook als ereader. Enige nadeel is dat je in de zon slechter beeld hebt dan met een gewone ereader. Een vriend van me heeft de Nexus en is daar ook erg tevreden over. Voor die prijs zou ik het wel weten!
.
Ik ben eruit, het wordt een ereader met Wifi, de laatste Sony.

Iemand die deze heeft?
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2012 @ 14:19:

Je kan beter voor een Samsung gaan dan voor een appeltje. Apple voert steeds meer gebruikersrestricties in.Zoals?
.
Ik heb een iPad, maar boeken erop lezen doe ik niet. Door het backlight leest het onrustig en vind het voor lange stukken gewoon niet lekker lezen. En in bed op je zij met de iPad in je hand is ook niet fijn. Heb een Sony ereader voor lezen, iPad voor andere dingen
quote:bewitched555 schreef op 10 oktober 2012 @ 12:42:

Ik ben eruit, het wordt een ereader met Wifi, de laatste Sony.

Iemand die deze heeft?

Ik heb de vorige Sony met Wifi.

Leest erg fijn, de wifi gebruik ik amper.

Ik zou er wel een hoes met lampje bij kopen.

Makkelijk om te lezen in het donker.
Pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven