Janken, janken, janken

13-10-2012 16:41 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet overal om huilen, en ik kan niet meer stoppen!!

Ik huil om verdrietige dingen maar ook om blije dingen. Ook huil ik als ik boos ben.

Maar waar ik me het meest aan stoor is dat ik moet halen als ik iemand anders zie huilen of verdriet zie hebben of heel gelukkig zie zijn.

Bij tvprogrammas huil ik standaard. De tranen springen gewoon in mijn ogen, ik kan het niet tegenhouden.

Dit is af en toe best lastig. Daarnaast ben ik afgestudeerd als psychologe, dat is niet cool om met je clienten mee te gaan zitten huilen. Ik heb nog geen baan, maar ik maak me hier wel zorgen om.

How can i make it stop?
Erachter komen waarom je inene zoveel moet huilen en dat verwerken/daaraan werken?

Ik herken het gedeeltelijk. Ik ben al jaren zo'n huilerT. En bij sommige dingen moet ik dan juist weer niet huilen (begrafenissen/verdrietig nieuws). Echt heel raar.
Ik ben sinds m'n dochter er is ook n jankerd.. Als er iets gebeurt staan de tranen in m'n ogen, zo vervelend. Geen tips wel herkenning
Heb je dit altijd al gehad?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Daarnaast ben ik afgestudeerd als psychologe,

Dit zal natuurlijk een enorme belemmering zijn om je werk goed te gaan doen.

Wat zou je zelf aanraden wanneer iemand met dit probleem bij jou komt?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Iets met hormonen? Zwangerschap, ongesteldheid, overgang, ik roep maar wat...

Die geniepige beestjes zetten bij mij ook standaard de sluizen open, héél irritant.
conversation = awareness
Mag ik het trouwens ook heel bijzonder noemen wanneer je als afgestudeerd psycholoog advies gaat vragen over je eigen werkgebied op een forum?
quote:Enn schreef op 13 oktober 2012 @ 16:48:

Heb je dit altijd al gehad?Dat vraag ik me ook af. Ik heb het namelijk alleen als ik zwanger ben. Dan jank ik echt overal om.
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:56:

Mag ik het trouwens ook heel bijzonder noemen wanneer je als afgestudeerd psycholoog advies gaat vragen over je eigen werkgebied op een forum?Alles is hier mogelijk, dat weet je toch?
weekend! jij ook hier?! Herkenbaar hoor! haha ik ben ook een emo-muts sinds R er is! haha
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:56:

Mag ik het trouwens ook heel bijzonder noemen wanneer je als afgestudeerd psycholoog advies gaat vragen over je eigen werkgebied op een forum?Hoezo op haar eigen werkgebied? Een psychologe kan geen problemen hebben?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geen huiler tot de hormonen toeslaan. Ineens kan ik dan heel erg huilen en geen idee waarom.
Tsja wat zou ik zelf als advies geven... geen idee eerlijk gezegd.

Ik heb dit niet altijd gehad. Sinds ik ben veranderd van pil valt het me meer op. Maar voor de rest bevalt deze heel goed en wil ik liever niet stoppen.

Maar kan het echt aan de hormonen liggen?

Ik vind het niet erg om wat emotioneler te zijn, maakt dat ik me ook goed kan inleven in anderen, open sta voor anderen. Het is alleen wel handig als ik mn tranen kan bedwingen. Dat ik het thuis doe is tot daar aan toe.

Hoewel... tijdens mijn stage heb ik niet een keer hoeven huilen in gesprekken.. terwijl dat ook best heftig was... bedenk ik me nu.
natuurlijk kan je het wel tegenhouden. Je bent toch geen slaaf van je emoties, jij bent nota bene psycholoog
Ik ben niet zwanger trouwens, word ook niet ongesteld want ik slik door.

Ik zit nu cake boss te kijken en zijn moeder is ziek.. Buddy moet huilen want hij houdt van zijn moeder.. Papayaatje zit te janken omdat Buddy zo emo is.

:D
huh?

ok.

Jij bent psychologe? Echt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nouschi schreef op 13 oktober 2012 @ 16:58:

[...]

Hoezo op haar eigen werkgebied? Een psychologe kan geen problemen hebben?

Ik mag toch hopen van wel. Een mens zijnde ed.

Als psychologe zal ze beter weten dan bij 'klachten' de niet-professionele mening van het forum te volgen. Zeker wanneer je zelf de te bewandelen wegen zo goed kent.
sabbaticalmeds, dat zegt niks hoor. Ik heb ook emoties. Die op komen draven als ik er geen zin in heb of tijd voor heb en die soms heftig uit kunnen vallen. Ik ben ook maar eens mens ;)
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:01:

Tsja wat zou ik zelf als advies geven... geen idee eerlijk gezegd.

Ik heb dit niet altijd gehad. Sinds ik ben veranderd van pil valt het me meer op. Maar voor de rest bevalt deze heel goed en wil ik liever niet stoppen.

Ik vind het niet erg om wat emotioneler te zijn, maakt dat ik me ook goed kan inleven in anderen, open sta voor anderen. Het is alleen wel handig als ik mn tranen kan bedwingen. Dat ik het thuis doe is tot daar aan toe.

Hoewel... tijdens mijn stage heb ik niet een keer hoeven huilen in gesprekken.. terwijl dat ook best heftig was... bedenk ik me nu.

Ja, daar kan het ècht aan liggen.

Geniepige motherfockers zijn 't, die hormoontjes...
conversation = awareness
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:04:

sabbaticalmeds, dat zegt niks hoor. Ik heb ook emoties. Die op komen draven als ik er geen zin in heb of tijd voor heb en die soms heftig uit kunnen vallen. Ik ben ook maar eens mens ;)Ik mag toch hopen dat je op je opleiding hebt geleerd je eigen emoties even te parkeren als je bezig bent met een client?
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:01:

Sinds ik ben veranderd van pil valt het me meer op. Maar voor de rest bevalt deze heel goed en wil ik liever niet stoppen.

Ja, hormonen zijn Ik wist een paar maanden geleden zeker dat ik zwanger was, ik moest echt de hele dag om alles janken. Om nare dingen, om leuke dingen, om alles! Dus als je er erg last van hebt zal je toch moeten wisselen denk ik.
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:07:

[...]

Ik mag toch hopen dat je op je opleiding hebt geleerd je eigen emoties even te parkeren als je bezig bent met een client?

Leren is natuurlijk één ding.

Maar dan de praktijk...
conversation = awareness
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:04:

sabbaticalmeds, dat zegt niks hoor. Ik heb ook emoties. Die op komen draven als ik er geen zin in heb of tijd voor heb en die soms heftig uit kunnen vallen. Ik ben ook maar eens mens ;)Dit dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
een psycholoog die het niet droog houdt bij een emotioneel verhaal van een client is wat mij betreft ongeschikt
en hormonen die kunnen zeker invloed hebben maar ik ken genoeg emotionele zwangeren die prima in staat zijn professioneel hun werk uit te voeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven