Bipolair???

13-10-2012 17:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Update:

Er is bevestigd door mijn psychiater dat er waarschijnlijk een manie is uitgelokt door het gebruik van Fluoxetine.

Dus oppassen nu met ssri's en verder weet ik nog niet zoveel, want de beste man gaan op een ouderengroep werken en dus moet ik wachten op een vervanger.
Ik ben bipolair en het komt me niet bekend voor.

Vertrouw je psychiater, de diagnoses die je nu hebt, lekken mij te kloppen bij je klachten.

Sterkte!
Hoi Istar,

Bedankt voor je reactie.

Die diagnoses heb ik niet allemaal, maar zijn in die volgorde steeds veranderd in een andere diagnose.

Vandaar mijn verwarring.

Ik wacht het gesprek af, maar wachten duurt zo lang he;)

Maar zou je mij kunnen vertellen waarom jij denkt dat dit niet zo is?

groetjes janna
Ik weet niet of je het wel of niet hebt. Ik ben geen psych.

Alleen komt het grootste deel wat jij schrijft mij niet bekend voor.

* depressie is voor mij gewoon een zwart dood gat. Ik denk en voel helemaal niets in die episodes.

* Ik word knalmanisch van de medicatie die jij slikt, echt binnen een paar dagen (AD kunnen een manie triggeren)

Mijn diagnose is binnen een hele korte termijn gesteld, eigenlijk al tijdens de eerste onderzoeken. Ik heb gelukkig niet lang op de uitslag gewacht, kreeg het gelijk te horen, maar was ook best manisch toen
(Janna, hele rare vraag, heb je vroeger als kind eczeem gehad?)
quote:Twinkle1001 schreef op 13 oktober 2012 @ 18:05:

(Janna, hele rare vraag, heb je vroeger als kind eczeem gehad?)Want daar word je psychisch ziek van?
Wat denk je zelf?
Ik heb wat moeite om de hele tekst te lezen maar ben je ooit manisch geweest? Of iets wat in de buurt kwam?
Hallo allemaal,

@Istar: Ik snap wat je bedoeld. Zijn ook geen psych, aar toch hecht ik meer waarde aan ervaringen van mensen dan de bevindingen van een psych. Doordat ik tijdens gebruik van Fluoxetine zo uitbundig en anders werd dacht ik misschien aan een milde vorm van hypomaan zijn.

@Twinkell: Nee geen exceem gehad. Ben wel zeer benieuwd hoe je daarop komt. Vertel!

@Moonlight: Geen manie oid vastgesteld. Wel is er aan een cyclothyme stoornis gedacht ivm snelle stemmingswisselingen.

En de hierboven beschreven fase, waarvan ik vermoed dat dit dus een hypomane fase was, omdat ik tegenovergestelde van mezelf was. Over het algemeen ben ik namelijk onzeker, stil en teruggetrokken. Een piekeraar ook, dus doe niet gauw iets aparts.

Bedankt voor jullie reacties!
O en @ Moonlight:

Het is idd een hele lap tekst geworden, sorry!
quote:Twinkle1001 schreef op 13 oktober 2012 @ 18:51:

Wat denk je zelf? Echt geen idee. Enlighten me please!
Hey Jannah, bipolair = manisch depressief, dus de eerste diagnose die je kreeg. Zelf 'dokteren' heeft niet zoveel zin ik zou denk ik als ik jou was alles eens op een rij zetten met een psychiater. Het liefst van een goed ziekenhuis o.i.d. Zodat je er ook achter kan komen welke etiketten 'kloppen' en welke niet.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:jannaj123 schreef op 13 oktober 2012 @ 19:51:

@Twinkell: Nee geen exceem gehad. Ben wel zeer benieuwd hoe je daarop komt. Vertel!

Nee, vroeg me door je verhaal (en je naam) af of je misschien mijn vroegere buurmeisje was. Maar niet dus.
quote:Twinkle1001 schreef op 14 oktober 2012 @ 00:38:

[...]

Nee, vroeg me door je verhaal (en je naam) af of je misschien mijn vroegere buurmeisje was. Maar niet dus. Nah, dacht ik dat er een hele spannende uitleg zou komen. Valt dat even tegen
Ik had idd ook iets spannends verwacht haha.

Maar ik ben niet je vroegere buurmeisje, heet ook niet echt janna.

Moet het idd ff afwachtten allemaal.

Je ziet gewoon door de bomen het bos niet meer.

Echt manisch ben ik ook nooit geweest.Maar ik dacht dat dit ook niet hoeft om een vorm van bipolaire stoornis te hebben.

Ik heb wel een tijdje depakine gekregen, maar na 3 maand gestopt omdat het niks deed. Dit was op advies van psych, dus niet zelf gestopt.

Nu ben ik onlangs verhuisd en dus ook n nieuwe psych.

Deze zegt dat t raar is dat ik al na 3 maanden moest stoppen, omdat je pas na 1 jaar of langer kan beoordelen of het werkt ja of nee.

Verder doet deze psych hier niks mee, heb wel Seroquel gekregen omdat ik sinds een week niet meer slapen kon.

Maar goed, hij heeft nu dus ook vakantie.

Ik heb maar een mail naar mijn oude behandelaar gestuurd, omdat die mijn hele dossier kent, en mijzelf.

Ik wil gewoon zekerheid!

Ik snap dat jullie hier ook niet veel mee kunnen, maar toch erg bedankt voor jullie reacties.

Alleen al t feit dat ik er hier even over kan praten, haalt al wat druk van de ketel voor mezelf.
Janna, ik begrijp dat je onderzoeken hebt gehad bij je nieuwe psychiater? Wanneer krijg je daar de uitslagen van?
@Istar:

Wel onderzoeken gehad, maar behandelplan werd behandelen voor sociale angst.

Hij is niet doorgegaan op t Depakine verhaal.

Maar die sociale angst heb ik alleen in mijn depressieve periodes.

Nu dus voorbij, en dan voelt zo'n behandeling erg raar.

Ik hoop morgen iets te horen van mijn oude behandelaar, en dan post ik het hier ff.

Fijne zondag verder!
Hoi Jannaj,

Zoals ik het lees doet het mij wel sterk aan bipolaire stoornis/manisch depressief denken. Je hebt 2 typen bipolaire stoornis. Bij type 1 heb je afwisselend last van manische en van depressieve perioden, bij type 2 heb je (bijna) geen manische maar hypomane perioden, dat is een soort manie light. Een cyclothyme stoornis, de diagnose die ze jou ook ooit hebben gegeven, valt ook onder bipolaire stoornissen. Google maar eens op bipolair 1 en 2, lees het stuk op wikipedia en enkele andere pagina's die dan naar boven komen. Daar zie je ook de symptomen heel duidelijk beschreven, die je overigens niet allemaal hoeft te hebben, maar minstens een x-aantal ervan.

En verder, toch nog even geduld opbrengen tot je bij de psychiater terecht kan, en intussen vast al je belangrijke levensgebeurtenissen en je emoties daarbij (depressie, manie, hypomaan) aangeven.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven