welke e-reader?

19-05-2011 14:57 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede-forummers,

n.a.v. een ander topic over e-books (wat nu vooral gaat over de boeken) vraag ik me af welke e-reader jullie hebben, en of deze bevalt?

Ik twijfel zelf nog vooral tussen een touch-screen of een "gewone".

Merken die mij wat leken (vraag me niet waarom) waren: Bebook, pocketbook pro of samsung. De nieuwe sony lijkt me ook wel wat alleen best prijzig vind ik.

Ik zou graag jullie ervaringen weten, alvorens ik een keus maak in het bos der e-readers!
ijquote:dolfijntje01 schreef op 06 juni 2011 @ 22:10:

[...]

Wat bedoel je? Op de Kindle passen 3500 boeken.Nee ik bedoelde op de Sony passen er maar 350. Ik heb nu een luxeprobleem want ik heb de Kindle net "per ongeluk"besteld maar ik had ook de Sony al besteld bij Bol.com. De wifi trok me toch wel over de streep. Nu maar hopen dat ik sterk genoeg ben om er 1 te retourneren want mijn oudste (12 jr) is zo ongeveer verslaafd aan alles wat een beeldscherm heeft maar leest bijna nooit. Wie weet wel vanaf een ereder. In de dropbox van z8jes staan ook allemaal kinderboeken nl.
quote:bubbelwijn schreef op 06 juni 2011 @ 22:31:

Waaat ?! Roze met lichtjes???Dat heeft man er niet bij verteld. Ik heb nu een saaie zwarte, en dat terwijl hij weet dat roze mijn favoriete kleur is. Hmmm, ik ga zo nog even praten met hem.

Of zou het zijn dat hij hem meeneemt op zakenreis,dat is roze misschien iet minder hip.Yup, een hele sexy roze hoesje met leeslampje geintegreerd!
Hoi,

Even dit oude topic omhoog. Ik wil graag een e reader omdat ik in het buitenland woon en hier geen nl boeken te verkrijgen zijn. Maar elke keer als ik roep dat ik er een wil kopen zegt mijn lief, wacht tot we ons een iPad kunnen veroorloven, want die wil ik, en dan hebben we een apparaat ipv twee. Nou kun je volgens mij ook boeken downloaden op de iPad maar zit er ook een programma op dat je dus dat speciale lees licht krijgt zeg maar, waar de e readers zo bekend om staan? Volgens mij niet namelijk. Weer iemand hier antwoord op?
Ik heb de amazon kindle met 3g en wifi, heel handig want zo kan ik overal ter wereld nieuwe boeken op mijn kindle zetten! Ik ben zeer tevreden, het scherm leest goed en het aanbod boeken is zo ontzettend groot. Voor mij was het door mijn vele reizen wel belangrijk er een 3g en wifi op te hebben!
.
Ah! Dank jullie wel! Dat is nuttige informatie!
.
Een e-reader is veel lichter en de helft zo klein als een Ipad.

Er is een ander topic over e-readers.

Ik heb een Kobo Touch. Heel simpel en geweldig.
Ok duidelijk beter dus een echte e reader kopen. Dank jullie wel ik ga even verder zoeken met alle info die jullie gegeven hebben.
Als je hem wilt gebruiken om boeken te lezen, moet je echt een e-reader kopen. Daar zijn twee redenen voor, namelijk het lezen in de zon en de batterijduur.

LCD-schermen zijn onleesbaar in de zon, oddjob zegt dat het beter is met OLED-schermen, maar dat vind ik niet (heb zelf de Samsung Galaxy S2, en die moet je op z'n felst zetten om hem überhaupt te kunnen lezen). eInk schermen zijn speciaal ontworpen om in de zon te kunnen lezen en dat kan dan ook heel goed.

Bovendien gebruikt een LCD-scherm veel meer batterij. Een iPad doet het een dag; een e-reader doet het een maand. Dus als je niet continu naast een stopcontact zit, heb je een e-reader nodig :P
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven