stomme postbezorging

14-10-2012 22:53 26 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
TNT post is niet meer wat het geweest is. Ik heb het soms als ik iets verkoop via Marktplaats. Dan duurt het een week en dan krijg ik mails van verontruste kopers.
Ik heb ook al gedonder gehad. Ik had iets voor mijn werk besteld, en dat is tot 2x toe niet aangekomen. Terwijl ik hiervoor in 2,5 jaar nog niet 1x problemen heb gehad met deze leverancier en toch regelmatig heb besteld....
nee,TNT is inderdaad niet meer wat het geweest.. Een zéér goede kennis van mijn ouders is overleden..

Nu blijkt dat de kaart 20 km. verderop is bezorgd.. Dus mijn ouders hebben niet naar de crematie gekunnen.. En dit is niet de eerste keer.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vervelend zeg, ik heb het eigenlijk nooit meegemaakt heb wel goede ervaringen met tnt
Tja TNT is echt slecht geworden. Ik koop en verkoop al ruim 6 jaar op MP, nooit fout gegaan. Tot nu toe. Laatst zelf niets ontvangen en 2 verstuurde enveloppen niet aangekomen. Incl boze kopers.
ik had twee identieke artikelen besteld in amerika die in twee pakjes werden verzonden; één ontving ik donderdag en de andere vrijdag. Ze zijn op verschillende stapels terechtgekomen denk ik.
it's a big club and you ain't in it
Hier hebben we een half jaar lang slechts op 3 dagen postbezorging gehad. Alleen op dinsdag, woensdag en donderdag. Ze kregen de overige dagen gewoon niet ingevuld. Tel daarbij op dat 24-uurs bezorging ook niet echt opgaat, dan had je alleen op dinsdag verstuurde post op woensdag of donderdag binnen. De rest van de dagen komt gewoon tot een week later pas binnen hier. Sinds kort loopt er nu weer iemand die 3 dagen, dus ik hoop op verbetering.
Hier komt wel eens post geadresseerd aan (over)buren of zelfs andere straatnaam.

Ook als verzender en ontvanger gemerkt dat birevenbuspost in kadopapier ipv envelop niet in de bus gegooid wordt. Heb je zo weer een week of wat vertaging: of bezorger probeert het keer op keer terwijl er niemand thuis is tijdens kantooruren of pakketje wordt bij buren afgegeven, maar geadresseerde krijgt daar geen bericht van (en buren gaan op vakantie).
Ik kreeg gister eindelijk het geboortekaartje van mijn neefje, die vorige maand geboren is....Ook krijg ik regelmatig post van de achterburen, en sommige post word helemaal niet bezorgd..
Ik wacht nog steeds op 2 brievenbuspakketjes die 4 weken geleden zijn verstuurd. Eén van de pakketjes is aangekomen, de andere 2 gewoon foetsie. Allemaal van dezelfde afzender :S.

Aan de postbezorgers in mijn wijk ligt het niet. Heb zelf post gelopen, maar er worden zoveel fouten gemaakt bij het sorteren. Gaat nergens over..
Bij mij komen soms 3 x per dag postbodes,kan het ook niet meer volgen?

Verder hoeft TNT als iets niet aangetekend verzonden is,geen handtekening,en kan dus doen met die post wat ze wil.

Zus zat 3 weken op een pakket te wachten, stond dat het was afgeleverd,ja,bij de buren die 3 weken op vakantie waren,geen briefje in de bus niks.

Pas toen de buren thuis kwamen van vakantie, kreeg ze haar pakket.

Of ze zetten het ergens neer,uit het zicht(voor andere mensen) maar ook uit het zicht van jou.
quote:ladytruckster schreef op 15 oktober 2012 @ 10:02:

Bij mij komen soms 3 x per dag postbodes,kan het ook niet meer volgen?

Verder hoeft TNT als iets niet aangetekend verzonden is,geen handtekening,en kan dus doen met die post wat ze wil.

Zus zat 3 weken op een pakket te wachten, stond dat het was afgeleverd,ja,bij de buren die 3 weken op vakantie waren,geen briefje in de bus niks.

Pas toen de buren thuis kwamen van vakantie, kreeg ze haar pakket.

Of ze zetten het ergens neer,uit het zicht(voor andere mensen) maar ook uit het zicht van jou.Ik krijg inderdaad ook wel eens 2 of 3 keer post per dag. Dan is het vaak 1 van post NL, 1 van Selekt mail en dan heb je ook nog Sandd
oh fijn dat jullie ook hetzelfde hebben. Nouja niet fijn dat er pakjes en brieven kwijt raken maar de herkenning is wel fijn.

1 van mijn 2 brieven is inmiddels aangekomen, gelukkig.

De andere is nog steeds vermist.
Ik heb een maand op het vakantiekaartje van mijn ouders gewacht.

Vandaag kwam het aan. Er zat een stickertje op "missent to thailand".

De Duitse postsorteerder kan er blijkbaar ook wat van.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik werk als postbezorger en snap de frustraties wel.

Als pakketjes niet door de brievenbus kan, zet ik meestal gewoon een sticker erop zodat het de volgende dag met de pakketdienst mee kan.
quote:snoesje666 schreef op 16 oktober 2012 @ 23:35:

Ik heb een maand op het vakantiekaartje van mijn ouders gewacht.

Vandaag kwam het aan. Er zat een stickertje op "missent to thailand".

De Duitse postsorteerder kan er blijkbaar ook wat van.

Het kan nog gekker, mijn nicht in Canada heeft vorig jaar half november een pakketje naar mij toegestuurd met kerstspulletjes en kadootjes. Niets ontvangen, niet te traceren. Toen wij van de wintersport terugkwamen dit jaar eind februari lag er een briefje in de bus dat er een pakketje voor mij lag op het postkantoor. Tadaa, het kerstpakketje. Beter laat dan nooit.

Vorig jaar kreeg ik van mijn tante uit Canada een kerstkaart met daarin de voorkant van de kaart die ze mij gestuurd had en de achterkant van een kaart voor iemand bestemd in Polen met een hostie erbij. Dit zat samen in een plastic geseald zakje van de Canadese posterijen . Ik ben benieuwd wie dan de achterkant van mijn kaart ontvangen heeft
quote:wouss87 schreef op 17 oktober 2012 @ 18:47:

Ik werk als postbezorger en snap de frustraties wel.

Als pakketjes niet door de brievenbus kan, zet ik meestal gewoon een sticker erop zodat het de volgende dag met de pakketdienst mee kan.

Maar dat gaat ook niet altijd goed helaas .

(Ik werk zelf ook als bezorger).

En sommige pakketjes zijn 1 mm te groot voor bepaalde brievenbussen, waardoor dat ook weer een dag later bezorgd wordt.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
En weer .. pakketje verstuurt via Track & Trace en na 1,5 week gewoon nog niet aangekomen bij de ontvanger.. het is gewoon kwijt.. toch niet te geloven.. en natuurlijk niet verzekerd opgestuurd..
Wat slecht zeg?! En het meest frustrerende is dat je er geen hol aan kunt doen. Dien je een klacht in dan krijg je zo'n standaardbriefje dat ze het uit gaan zoeken (yeah right!?) en na een maand een standaardbriefje dat het helaas niet is gevonden.

TNT...boehhhh, flopbedrijf!!!

(boos, want ben al veel kwijtgeraakt door TNT)
de volgende keer verstuur ik mijn pakketjes met DHL, zit hier gelukkig naast het postagensschap en is even duur.
Als het al heeeel vaaak mis gaat moet je eens bedenken dat het misschien wel aan jezelf ligt en niet aan de post.

Echt hoe vaak ik post zie dat niet dichtgeplakt is ( de machine is bruut er zit niet voor niks een plakstrip op de envelop).

Geen afzender ( kan het bij fouten dus ook niet retour, komt het uiteindelijk dus gewoon niet aan), geen huisnummer, geen postcode, geen plaatsnaam.

Echt wij zijn geen goede gokkers hoor bij postnl.

En ja, het wordt wel degelijk uitgezocht, alleen zie je dat als klant niet.
Pakketjes doe ik trouwens ook met dhl en niet met postnl. Maar dat is puur omdat dhl goedkoper is.
Vergis je niet, er wordt gestolen bij de post. Bij ons gebeurt het ook dat dingen nooit aankomen of dat de verpakking is 'beschadigd'. Die pakjes worden gewoon opengemaakt om te kijken of de inhoud interessant is. Is dat niet het geval dan plakken ze het soms dicht en bezorgen ze het alsnog.
ik had dus iets via marktplaats verkocht, opgestuurd en nu is het dus gewoon kwijt. Koper heel erg boos en zegt me te melden bij marktplaats. Maar ik kan er toch niets aan doen dat het pakketje weg is? Ik had al bedacht dat als volgende week het pakketje nog steeds weg is dat ik dan het bedrag aan haar terugstort, maar voor hezelfde geld wordt het pakketje deze week gevonden. TNT is nl de boel aan het onderzoeken, wat dat dan ook moge betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven