Waterschade telefoon

09-10-2012 13:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat meningen en advies!

In mijn vakantie ben ik zo dom geweest om mijn telefoon nat te laten worden.. ding deed niks meer! Ik baalde enorm! Het is een htc desire s trouwens.

Ik heb hem naar mijn reisverzekering opgestuurd en kreeg welgeteld 48 euro gestort op mijn rekening.... De telefoon is anderhalf jaar oud, maar jeetje... ik vond dit wel heel weinig! Wat vinden jullie?

Ik ga het geld terugstorten en mijn telefoon opsturen naar Hi, daar heb ik een verzekering voor mijn telefoon, ik hoop dat ik daar wat meer geld terug krijg.. Ik wil wel graag een smartphone kunnen kopen voor de rest van mijn abbonnementstijd! Ik moet nog tot juni... Hebben jullie nog tips? Ik hoorde ook al dat het ook een goed idee is om het via een aansprakelijkheidsverzekering van iemand op te geven..?

Groetjes!
Opgeven via wa verzekering van een ander is fraude. Volgens mij was je dus een woordje vergeten: GEEN goed idee...

Kan de waterschade niet gerepareerd worden? Bij mijn iPhone wel! Overigens krijg je de dagwaarde terug daar kan je nooit een nieuwe van kopen...
Als jij zelf je telefoon nat hebt laten worden dan is het zeker geen goed idee om dat via een aansprakelijkheidsverzekering van iemand anders op te geven. Dat is fraude.

Voordat je geld gaat terugstorten of telefoons gaat opsturen zou ik eerst even in de voorwaarden van de verzekering die je bij Hi hebt neuzen. Waterschade is vaak niet gedekt.
quote:bloemetje26 schreef op 09 oktober 2012 @ 13:00:

Hoi hoi!

In mijn vakantie ben ik zo dom geweest om mijn telefoon nat te laten worden.. ding deed niks meer! Ik hoorde ook al dat het ook een goed idee is om het via een aansprakelijkheidsverzekering van iemand op te geven..?

Groetjes!Sorry, maar vraag me altijd af waarom mensen zo dom zijn om andere mensen op een verzekering te dekken terwijl ze zelf niets gedaasn hebben.
Ik denk dat je nog geluk hebt dat je 48 euro hebt gekregen. Waterschade wordt nl meestal niet vergoed. Ook niet met een verzekering. Kijk eerst goed welke verzekering je hebt en of dit wel vergoed wordt.
Waarom zou je t geld terug storten?

Ik hoop dat je wat kan regelen bij de verzekering van de HI.

Verder vind ik t verstandiger om een los toestel te kopen en een simonly abo er bij. Uiteindelijk ben je vaak even duur of zelfs goedkoper uit.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dus eerst geef je aan jouw verzekering op dat jij em in het water hebt laten vallen en vervolgens wil je het via de verzekering van een ander proberen. Moet die ander wel goed gek zijn.
quote:borderwalk schreef op 09 oktober 2012 @ 13:09:

Dus eerst geef je aan jouw verzekering op dat jij em in het water hebt laten vallen en vervolgens wil je het via de verzekering van een ander proberen. Moet die ander wel goed gek zijn.Volgens mij worden dergelijke dingen ook centraal geregistreerd, en kan de verzekering zien of jij het al ergens anders hebt geclaimd/geprobeerd/wat voor verhaal je toen hebt verteld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
wat ik zelf onlangs nog heb meegemaakt is dat mijn telefoon ook in het water was gevallen. hij deed niks meer, ik ben toen terug gegaan naar de telefoonwinkel want ik had een verzekering bij mijn abonnement afgesloten. na een weekje kon ik gewoon een nieuwe telefoon uitzoeken van dezelfde waarde als de telefoon die kapot was (wel wat hij nu waard is). omdat je een verzekering bij HI hebt zal dat bij jou ook zo kunnen zijn maar ja ik heb geen idee hoe dat nu zit omdat je hem al hebt aangegeven bij de reisverzekering. ik zou even navraag doen bij de winkel waar je de telefoon hebt gehaald.
quote:bloemetje26 schreef op 09 oktober 2012 @ 13:00:

Hoi hoi!

In mijn vakantie ben ik zo dom geweest om mijn telefoon nat te laten worden.. ding deed niks meer! Ik baalde enorm! Het is een htc desire s trouwens.

Ik heb hem naar mijn reisverzekering opgestuurd en kreeg welgeteld 48 euro gestort op mijn rekening.... De telefoon is anderhalf jaar oud, maar jeetje... ik vond dit wel heel weinig! Wat vinden jullie?

Ik ga het geld terugstorten en mijn telefoon opsturen naar Hi, daar heb ik een verzekering voor mijn telefoon, ik hoop dat ik daar wat meer geld terug krijg.. Ik wil wel graag een smartphone kunnen kopen voor de rest van mijn abbonnementstijd! Ik moet nog tot juni... Hebben jullie nog tips?[fgcolor=#F23B16] Ik hoorde ook al dat het ook een goed idee is om het via een aansprakelijkheidsverzekering van iemand op te geven[/fgcolor]..?

Groetjes!Dat heet fraude, daar om zijn de verzekeringen zo duur. En je loopt het risico, als men er achter komt, dat je op een zwarte lijst komt te staan. Dan weet je zeker dat je niets meer hoeft te claimen.
Ik heb ooit eens gelezen dat als elektronica waterschade heeft opgelopen je het dan zo snel mogelijk moet spoelen met alcohol, je spoelt het water dan weg en de alcohol verdampt dan uiteindelijk. Voor eerste hulp voor je weet maar nooit heb ik daarom 2 flesjes alcohol van 98% op de plank staan.
quote:netniet schreef op 14 oktober 2012 @ 22:41:

Ik heb ooit eens gelezen dat als elektronica waterschade heeft opgelopen je het dan zo snel mogelijk moet spoelen met alcohol, je spoelt het water dan weg en de alcohol verdampt dan uiteindelijk. Voor eerste hulp voor je weet maar nooit heb ik daarom 2 flesjes alcohol van 98% op de plank staan.

Ten eerste kan je het beste zo vlug mogelijk de accu uit je foon halen. Daarna het toestel zoveel mogelijk uit elkaar halen en het vocht er uit slaan. Daarna de haarfohn er op en niet te dichtbij. Je kan je foon ook op een doekje op de cvradiator leggen.

Mijn telefoon viel in de wcpot (gelukkig voor wat ik moest doen op de pot) en de dag er na weer gemonteerd en hij heeft het nog jaren gedaan!

Met alkohol zou ik het zeker niet doen! Je spoelt nl niet het water weg, maar alkohol neemt het water op. Ook moet je er rekening meehouden dat sommige onderdelen in je telefoon kunnen oplossen door de alkohol. Alleen al voor het beeldscherm zelf, zou ik geen alkohol gebruiken. Ook kan je kortsluiting veroorzaken en in combinatie met alkohol kan dat gevaarlijk zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven