Oververmoeid

15-10-2012 12:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Hopelijk kan iemand mij helpen. Zit er ff doorheen. Ben oververmoeid, slaap slecht en heb klachten als maagpijn, angsten, somber en moe. Angst als ik 's avonds in bed lig dat ik niet kan slapen daardoor lukt t niet

Ken mezelf zo niet, een maand terug was er nog niks ad hand. Heb een dochter van 1 om te zorgen.

Iemand tips hoe ik de negatieve spiraal kan dooebreken?
Sorry dubbel
Ik heb het ook. Bij mij werkt niet één ding, maar ik probeer een arsenaal aan dingen om rustiger te worden, zodat ik op z'n minst slaap 's nachts - want dat niet-slapen vind ik het ergst.

Ik drink 's avonds slaapthee, slik soms melatonine (maar mag niet bij zwangerschap. Ik probeer zwanger te worden, dus slik het alleen op de veilige dagen), na acht uur gebruik ik geen elektronische apparaten zoals computer, iphone en ipad meer. Ik probeer niet te stressen overdag en zen alles van me te laten afglijden. Ik drink geen koffie en alcohol meer, ik probeer mijn vakantiedagen op te nemen, ik ruim het huis regelmatiger op, ik heb een saaie hobby genomen (naaien), ik slik multivitamine.

Het werkt allemaal maar matig. Gelukkig lig ik niet meer de hele nacht wakker, maar ik word iedere nacht nog wel om 4u wakker en het kost me dan 2 uur om weer in slaap te komen. Ik lees tegenwoordig een boek dan, zodat ik niet wanhopig word van het niet-in-slaap-vallen. Dat werkt best aardig, ik val in ieder geval weer in slaap om 6u.

Sterkte meid, het is heel zwaar zo
Ik heb in je andere topic gereageerd, waarom open je een soortgelijk topic 2x achter elkaar?
naaien is niet saai, lijkt me leuk om dat goed te kunnen

Verder een tip van flip, haal even wat pillen of capsules waar L-theanine in zit, zorgt voor meer alpha-golven in je hersenen waardoor je wat relaxer bent. Ik slaap er geweldig op en in combinatie met cafeïne krijg je een mega goed humeur.

Verder wens ik je veel sterkte, ik heb zelf geen kinderen, maar maar het lijkt me dat als je ook nog moet zorgen voor je kindje dat het dan dubbel zwaar is. Ik hoop dat je je snel beter voelt
Google eens op b12 tekort.

MISSCHIEN (??)is dat het wel.

Als je het herkent, laat je bloedwaarde meten en vraag dan raad op het b12 forum.

Sterkte!
Hoe is het ineens gekomen?

Want vaak is er een oorzaak zeker gezien jouw klachten,van maagpijn en angsten. Waar ben je dan precies bang voor?

Wil je daariets over kwijt.
Het is eigenlijk 4 weken terug begonnen, toen ik een keer niet kon slapen vanwege buikgriep. Ik ben toen in een vicieuze cirkel terecht gekomen van slecht slapen. Ik ben er erg mee bezig en hierdoor ontstaan irreele angsten.

Met een psycholoog praat ik sinds kort, ze zegt dat mijn draagvlak erg klein is momenteel door drukke periodes.
Vanacht een redelijke nacht gehad, geslapen van 1-6 u. Kennen jullie dat als je wakker wordt je hoofd zo vol zit? Dat wil ik kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven