bezoek

17-10-2012 09:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn ouders zou ik niet zo vaak omdat we een flinke afstand van elkaar afwonen. Vandaag komen ze gezellig hier op bezoek.

Nou heb ik voorgesteld dat we samen zouden eten, maar ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen maken.

Wat er absoluut niet gegeten word is ; champignons & rijst.

Misschien iemand van jullie een tip wat ik kan maken?
Mannen zijn gelukkig, omdat onwetendheid een zegen is
Erwtensoep. Moet je wel nu al beginnen, want dat moet wel een uur of 3 op staan. Lekker met roggebrood en spek (als je er van houdt) of geroosterd donkerbruin brood.
Kaasfondue?

Gourmet?

Taco's met allerlei bakjes met ingrediënten op tafel?

Ik vind het altijd gezellig om samen aan tafel nog je eigen eten af te maken, blijkbaar.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Gourmetten, altijd makkelijk en je kunt niks verpesten. Handig als je onzeker bent over wat je op tafel wilt zetten.
Wat broedkip zegt dus;)
Hartige taart, lasagna, chili con carne (met brood, aardappelpuree of taco's) etc.
jeetje dit zijn 3 hele goede dingen, vrij simpel ook nog, maar ik denk dan weer te moeilijk....

Soep uhmm,, ik kan amper een ei bakken hahaha
quote:eierdupke schreef op 17 oktober 2012 @ 10:01:

jeetje dit zijn 3 hele goede dingen, vrij simpel ook nog, maar ik denk dan weer te moeilijk....

Soep uhmm,, ik kan amper een ei bakken hahahaHahaha. Nou, dan zou ik helemaal voor zeker gaan. Gourmetten dus.
Stampot boerenkool enne als je onzeker bent over je kookkunsten Chinees
quote:eierdupke schreef op 17 oktober 2012 @ 09:54:

Hallo,

Mijn ouders zou ik niet zo vaak omdat we een flinke afstand van elkaar afwonen. Vandaag komen ze gezellig hier op bezoek.

Nou heb ik voorgesteld dat we samen zouden eten, maar ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen maken.

Wat er absoluut niet gegeten word is ; champignons & rijst.

Misschien iemand van jullie een tip wat ik kan maken?Ik zou iets maken dat je ouders graag eten en jij ook, ondertussen stel je nog even voor dat jullie ook nog gezellig samen koken. Succes verzekerd!
Wat kook je doorgaans voor jezelf dan?

Wat je ook zou kunnen doen;

gaan voor oerhollands.

Schnitzels van de slager

Aardappelpuree (toch net wat anders dan gewone gekookte aanrdappels)

Lekkere salade van de groenteboer en gekookte harricot verts (sperziebonen) bijvoorbeeld..

Monatoetje en ijs na:D!
Wat kook je normaal? Ik zou iets maken wat je onder de knie hebt en dat aanvullen met nog wat feestelijks/extra's.
Dit is wel een heel brede vraag TO

Is er een bepaalde keuken waar jullie van houden?
quote:traldiedal schreef op 17 oktober 2012 @ 10:06:

Wat kook je doorgaans voor jezelf dan?

Wat je ook zou kunnen doen;

gaan voor oerhollands.

Schnitzels van de slager

Aardappelpuree (toch net wat anders dan gewone gekookte aanrdappels)

Lekkere salade van de groenteboer en gekookte harricot verts (sperziebonen) bijvoorbeeld..

Monatoetje en ijs na:D!??????
Vriendlief kookt normaal hier in huis, dus daar kom ik mooi mee weg =D

Jullie hebben inderdaad ideeen die me wel zouden moeten lukken, nou ik ga me eens bijeenrapen om naar de winkel te gaan
Mijn ouders zijn trouwens van het soort 'wat de boer niet kent'. Voor het kerstdiner (verder komen ze nooit eten) kan ik ze geen groter plezier doen dan met gewoon rollade, aardappeltjes uit de oven en verschillende normale groenten (meestal wortels, boontjes, spruitjes). Kindereten dus
Haha, oke, schnitzels zijn niet oerhollands natuurlijk..

Maar staat wel zowaar op iedere menukaart van een dorpsrestaurant en is dus heel herkenbaar, makkelijk te bereiden en vinden de meeste mensen lekker..
Lasagna, met bladen en een pakje sausmix van Honig. Met wat gehakt, saus en desnoods spinazie (uit de diepvries) laagjes maken, wat kaas er overheen. Kun je nu al voorbereiden en straks zo in de oven schuiven.

Zak gemengde salade er bij, wat opleuken met wat dingen (die je ook allemaal zo in de supermarkt kunt kopen) en je bent zo klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:betjebig schreef op 17 oktober 2012 @ 10:09:

Mijn ouders zijn trouwens van het soort 'wat de boer niet kent'. Voor het kerstdiner (verder komen ze nooit eten) kan ik ze geen groter plezier doen dan met gewoon rollade, aardappeltjes uit de oven en verschillende normale groenten (meestal wortels, boontjes, spruitjes). Kindereten dus

Zie je, dat dacht ik al..

Daarom opperde ik schnitzels, aardappel(puree), hollandse salade van groenteboer en sperziebonen
Wat Hima zegt: lasagne, het is fijn dat je het van te voren kan klaarmaken en dus niet de halve middag in de keuken staat, terwijl je ouders in de kamer zitten te wachten.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Pasta idd! Met mozarella, tomaat, verse basilicum en pesto vooraf. Ciabatta erbij, klaar!
Als ik bezoek krijg doe ik het liefste iets uit de oven, zodat ik het van te voren kan maken.

Als je je ouders niet vaak ziet en je kan niet koken, kan je ook je moeder vragen je een van haar 'retourvoer-klassiekers' van vroeger te leren. Als je het leuk zou vinden om samen in de keuken te staan tenminste.

Dan gewoon haar van te voren even bellen welke ingrediënten daarvoor nodig zijn.
Zeg maar Spijker.
Koop een kookboekje van 3 Euro bij de Action "Slank en lekker, 1001 recepten", kies een voorgerecht, een hoofdgerecht en een nagerecht en je maakt de blits. Heb er een hele vakantie uit gegeten en ben nooit teleurgesteld. suc6.
Doe vooral geen exotische dingen, zelfs spaghetti kan al te exotisch zijn als ze stammen uit de tijd van "wat de boer niet kent". Een (medium rare) biefstukje met champignons, uienringen en gebakken aardappeltjes en boontjes bijvoorbeeld en ijs met vers fruit na, vooraf misschien een groentensoepje.
verba volant, scripta manent.
Eigengemaakte lasagne?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven