Videorecepten
zaterdag 20 oktober 2012 om 05:22
Een kennis dacht op het Internet iets lekkers gevonden te hebben en was dus nieuwsgierig naar het recept. Ze klikte op de naam van het gerecht en toen werd er een webpagina getoond met een video-rechthoek (embedded Youtube). Maar daar was ze niet ervaren in.
Ik klikte erop en toen zag ik een kok die het gerecht klaarmaakte. Die kok legde precies uit hoe dat ging. Je kon ook het proces zien.
Wat vinden jullie bij het koken handiger? Een kok in een Youtube-filmpje die het uitlegt hoe het klaargemaakt moet worden, of een tekst uit het receptenboek of een uitgeprinte pagina? Het eerste zou ik een videorecept noemen; echt iets van deze tijd.
Ik klikte erop en toen zag ik een kok die het gerecht klaarmaakte. Die kok legde precies uit hoe dat ging. Je kon ook het proces zien.
Wat vinden jullie bij het koken handiger? Een kok in een Youtube-filmpje die het uitlegt hoe het klaargemaakt moet worden, of een tekst uit het receptenboek of een uitgeprinte pagina? Het eerste zou ik een videorecept noemen; echt iets van deze tijd.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 20 oktober 2012 om 05:32
Maakt het jou uit of ik het wel of niet handiger vind? Het is voor die kennis zeg je een uitkomst. Daar gaat het om. Als je een recept aanklikt op 24kitchen dan kan je ook kiezen om een video te zien hoe je het maakt. Ach kan zeker handig zijn. Ik kijk kookprogrammas voor de leukigheid. Als ik een gerecht maak dan hoef ik niet perse een video eerst te zien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 20 oktober 2012 om 08:12
zaterdag 20 oktober 2012 om 09:20
zaterdag 20 oktober 2012 om 11:25
vroeger waren foto's van voedsel opgepimpt met zeepsop en haarglansspray, de groente was alleen maar geblancheerd voor de frisse kleur en vaak leek het resultaat niet in de verste verte op de foto.
Soms is de informatie zelfs tegenstrijdig: er staat in het recept dat je de kip in reepjes moet snijden en op de foto zie je grote stukken. Je ziet zelfs groenten afgebeeld die totaal niet in het recept voorkomen.
Een video daarentegen liegt niet. Helaas zijn er nog geen smaakvideo"s dus daarin kan je nog teleurgesteld worden.
Soms is de informatie zelfs tegenstrijdig: er staat in het recept dat je de kip in reepjes moet snijden en op de foto zie je grote stukken. Je ziet zelfs groenten afgebeeld die totaal niet in het recept voorkomen.
Een video daarentegen liegt niet. Helaas zijn er nog geen smaakvideo"s dus daarin kan je nog teleurgesteld worden.
it's a big club and you ain't in it