kaasfondue

19-10-2012 01:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag het weekend kaasfonduen met vriendinnen maar kan zo weinig variaties vinden, dit doe ik er altijd in/ bij:

- kant en klare pakken van de appie/ kaasafdeling.

- gorgonzola of danish blue er doorheen

- stokbrood

- dorito chips

- komkommer/tomaten/paprika

Iemand nog lekkere ideeën voor erbij of erdoor?

Alvast bedankt!
Vind kaasfondue echt ideaal! Lekker weinig werk en troep!

Gebruik gewoon de pakken van de appie, die zijn prima niks aan doen, want dan vind iemand anders het dalijk weer minder lekker

Gewoom lekker stokbrood, en ik koop een zakje met bloemkool, broccolie en peen stukjes, lekker lui dus. Die bak ik aan in de koekenpan zodat ze nog knapperig zijn.

Cherrietomaatjes erbij en klaar!

Oh en gewoon lekkere wijn erbij dan komt het helemaal goed, gewoon niet te moeilijk dan
met kaasuien stokbrood!

en inderdaad reepjes paprika/komkommer, tomaatjes

gehaktballetjes
Ik ben dol op kaasfondue en at het meestal alleen met stokbrood met gezouten roomboter (die met de kristalletjes er doorheen). Heb ik mezelf even te kort gedaan zeg. Wat een goede ideeën allemaal.
Wow wat een opties eigenlijk ook allemaal, heb ik de afgelopen jaren best sober gekaasfondued zeg ! Ik ga straks boodschappen inslaan en neem jullie ideeën mee, bedankt!
Ik koop altijd kaasfondue van de versafdeling van de Albert Heijn. Dus niet van die pakjes maar het zit in een zak. Kost 8 euro geloof ik. Ik koop altijd de pittige variant. Verder doe ik er dan stokbrood, cherrytomaatjes, stronkjes bloemkool en broccoli, gehaktballetjes, gamba's, paprika, champignons en van die ronde worteltjes erbij. Heeeeeelijk kaasfondue!!
Augurken, rolletjes serrano ham voor erbij. Witte wijn en knoflook door de kaasfondue. Eventueel een losgeklopt ei voor binding.

Mm, krijg er zelf ook weer zin in om dat eens te maken.
Ohja en de kaasfondue zelf maak ik zo: ik koop dus zo'n zak van de ah. In de fonduepan doe ik een beetje olie, een gesnipperd uitje, een of 2 tenen knoflook en plakjes champignons... Dat laat ik ff aanbakken... Dan de kaasfondue erbij, ik maak dan ondertussen een papje van maïzena, heet water en een bouillonblokje en dat roer ik er ondertussen bij. Dat maakt het wat pittiger van smaak
Ik krijg er zin in!!!
quote:NYC schreef op vrijdag 19 oktober 2012 16:21 Ik krijg er zin in!!!Ik ook!! Lekker paar witte wijntjes erbij... Hmmm
En wat ook lekker is... Je hebt bij de Albert Heijn van die bakjes met groentes die je in de oven moet doen. Heerlijk voor bij de kaasfondue!
Kaasfondue heerlijk!!!

Ga eens naar een kaaswinkel en laat de fondue daar samenstellen.Smaakt beter dan de AH zakjes wel wat duurder maar dat is het wel waard.En laat de kaas daar meteen raspen.

Stokbrood is het lekkerste vind ik.
Witte wijn en cherrytomaat erdoor heen voor de smaak.

En blokjes ananas erbij!
quote:panadol schreef op vrijdag 19 oktober 2012 16:49 Kaasfondue heerlijk!!!

Ga eens naar een kaaswinkel en laat de fondue daar samenstellen.Smaakt beter dan de AH zakjes wel wat duurder maar dat is het wel waard.En laat de kaas daar meteen raspen.

Stokbrood is het lekkerste vind ik. Bij de kaaswinkel is het inderdaad het allerlekkerste... Alhoewel ik die zakken van de ah ook erg goed vind!
Lekker hè allemaal, jullie zijn allemaal welkom hoor zaterdag, wel je eigen wijn meenemen

Van de kaasboer zal inderdaad nog lekker zijn maar ook wel ( veel) duurder!
quote:ninabo schreef op 19 oktober 2012 @ 17:17:

Lekker hè allemaal, jullie zijn allemaal welkom hoor zaterdag, wel je eigen wijn meenemen

Van de kaasboer zal inderdaad nog lekker zijn maar ook wel ( veel) duurder!Jippie, dacht dat je het nooit zou vragen! Waar kunnen we ons melden
quote:VotesforLeo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 17:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ninabo in "kaasfondue"" class="messagelink">ninabo schreef op 19 oktober 2012 @ 17:17</a>:</b>

Van de kaasboer zal inderdaad nog lekker zijn maar ook wel ( veel) duurder!</div></blockquote>Jippie, dacht dat je het nooit zou vragen! Waar kunnen we ons melden Ik neem 2 flessen mee!! Geef je adres maar!
De markt is ook een optie maar of ze daar raspen weet ik niet!

Ja het is wel duurder bij een kaaswinkel.

Zakken van de AH zijn idd ook niet verkeerd maar ik verkies toch de kaaswinkel boven de appie ondanks de prijs.

Ik krijg er zin in heb alleen voor vandaag het warme eten al klaar,dat word dus morgen. Smakelijk eten en geniet ervan.
quote:panadol schreef op vrijdag 19 oktober 2012 17:30 De markt is ook een optie maar of ze daar raspen weet ik niet!

Ja het is wel duurder bij een kaaswinkel.

Zakken van de AH zijn idd ook niet verkeerd maar ik verkies toch de kaaswinkel boven de appie ondanks de prijs.

Ik krijg er zin in heb alleen voor vandaag het warme eten al klaar,dat word dus morgen. Smakelijk eten en geniet ervan. Misschien als je het netjes vraagt en wat extra betaald ze het wel willen raspen. Scheelt denk ik wel met de kaaswinkel!
Haha nou wordt gezellig, zal ik ff een project kaasfondue op Facebook aanmaken? Hebben we lekker veel drank met al die mensen

Die kaasboer ga ik wel zeker onthouden, sta nu in de rode cijfers maar als het salaris er weer is ga ik zeker ff naar binnen! Markt kom ik eigenlijk zelden maar het is wel goedkoop alternatief!
Is het dat er niet geraspt wordt op de markt kun je dat ook evtw zelf doen.

Voordeel van markt of kaasboer is dat je verschillende recepten kunt proberen.
En... Hoe was de kaasfondue?
Augurken.

Of wellicht mosterd.
Partjes Granny Smith. Echt heel lekker om in de kaasfondue te dopen.
Scheurtje port en Danish Blue door een standaard kaasfondue van de AH is ook lekker.
Hier worden we ook blij van:

http://dekaaswinkel.nl/recepten/kaasfondue

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven