Handgebaar

21-10-2012 20:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat ik laatst op de fiets en moest ik stoppen bij een stoplicht.

Klopte iemand op het auto raam leek het vaag, keek niet om want kende de auto niet.

Klopte nogmaals dus ik omkijken maakte de man een soort handgebaar.

Hij deed duim en wijsvinger op elkaar net als perfect gebaar.

En vervolgens om zijn neus...

Iemand enig idee wat dit betekent want snapte het echt niet..
Dat hij niet helemaal helder is.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Had je een loopneus?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hebt een perfecte neus?
Of juist niet?
Hij krijgt geen lucht meer.
Je moet zijn neus aftrekken?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hij kijkt met zijn neus.
De ring: De wijsvinger en de duim raken elkaar met de toppen aan om een cirkel te vormen. De handpalm is naar buiten gericht. de overige vingers blijven enigszins gestrekt en gespreid naar boven wijzen. (staat bekend als het 'oke-teken'; soms wordt het gebruikt om er een opening mee te symboliseren (anus); brenger van geluk, omdat het moet beschermen tegen het Boze oog dat het lichaam wil betreden via de anus of de vagina; de nul, het geeft aan dat iets of iemand niets waard is, dan wel een nul is).

http://www.psychowerk.com ... 0en%20hun%20betekenis.htm
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hij zegt "sliep uit" in een andere taal.
quote:Enn schreef op 21 oktober 2012 @ 20:35:

[img]http://www.doof.nl/assets/26461_oldie4f6181d8911ca.gif[/img]Vond op een andere website deze tekst bij dit plaatje:

Er bestaan gebaren die alleen in kindertaal worden gebruikt: 'mis-poes' wordt gemaakt door met duim en wijsvinger een ringetje om de neus te maken.
quote:tequilavixen schreef op 21 oktober 2012 @ 20:40:

[...]

Vond op een andere website deze tekst bij dit plaatje:

Er bestaan gebaren die alleen in kindertaal worden gebruikt: 'mis-poes' wordt gemaakt door met duim en wijsvinger een ringetje om de neus te maken.Dus ze sloeg de plank mis met haar kleding misschien
About gesture - Japanese - They circle their thumb and point finger to mean "money."
Ok on the nose

Everything is perfect, almost better than perfect.

Speaking this phrase is accompanied be making the "ok" sign with your right hand and placing the circle made by the thumb and forefinger around the tip of your nose. With the other three fingers straight up, you rotate the "ok" sign to the left as you say the phrase, "Ok on the nose."

The creation of this expression is attributed to unknowns in the Arizona theater community.

http://www.urbandictionar ... term=Ok%20on%20the%20nose

Ok on the nose!
In most continental European countries, when the sign is placed over the nose, with the nose protruding through the O made by the thumb and forefinger, it means drunk. The origins of this sign may stem from the hand gesture holding a bottle's head while drinking. As a bottle with alcoholic liquid is implied this refers to drinking or the state of being drunk

Ik denk op de één of andere wijze dat dit de betekenis is van het gebaar dat jij die persoon zag maken.Negative connotation
quote:Enn schreef op 21 oktober 2012 @ 21:29:

In most continental European countries, when the sign is placed over the nose, with the nose protruding through the O made by the thumb and forefinger, it means drunk. The origins of this sign may stem from the hand gesture holding a bottle's head while drinking. As a bottle with alcoholic liquid is implied this refers to drinking or the state of being drunk

Ik denk op de één of andere wijze dat dit de betekenis is van het gebaar dat jij die persoon zag maken.Negative connotationDenk ik ook, vind dit ook een logischer verklaring dan een kindergebaar.
Echt een onderwerp voor op actueel.
quote:redband schreef op 23 oktober 2012 @ 13:11:

Echt een onderwerp voor op actueel.Volgens mij stond dit topic eerst op Relaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven