Misselijk na eetbui :-(
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:27
Beste forummers, de titel zegt het al. Eigen schuld dikke bult zullen jullie wel denken of mij uitlachen. Ik moet echt mijn hart even luchten en graag advies. Ik heb vandaag dus een enorme eetbui gehad. Om precies te zijn na mijn ontbijt 4 boterhammen met witte chocopasta, halve zak chips, nootjes en nog eens 3 stukken appeltaart. In het verleden heb ik boulimia gehad, maar ben er inmiddels van genezen. Vandaag heb ik helaas deze bui gehad en het ergste komt nog. Twee vriendinnen komen vanavond eten. Moet natuurlijk vanavond ook mee eten. Voel me zo misselijk nu. Overgeven is geen optie, omdat ik dat nooit heb gekund. Toen ik boulimia had compenseerde ik met vasten of lax, maar daarvoor heb ik te weinig tijd...
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:31
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:35
GiuliettaCapuletti: Je hebt boulimia als deze buien minimaal 2 keer per week voorkomen. Ik heb ze niet meer zo vaak gelukkig. in het verleden heb ik ook alle hulp gehad. Beter dan dit kan ik niet worden ben ik bang. Overigens heb ik deze buien sporadisch. Maar als ze er zijn ben ik wel de klos. Bedankt voor je steun.
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:40
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:40
Waarom heb je overeten? Wat was de aanleiding?
Die vriendinnen komen voor jou als persoon, en zijn écht niet bezig om je buik te inspecteren of daar wel of niet, veel of weinig eten inzit.
Kook iets wat niet al te zwaar op de maag valt, en neem een wat kleinere portie, tot je vol zit. Die misselijkheid zakt vanzelf weer af.
Het beste advies wat ik je kan geven is: concentreer je op het contact met die vriendinnen als ze bij je zijn. Dan ben je veel minder bezig met je buik, je maaginhoud of alles wat maar met eten en eetstoornis te maken heeft.
Die vriendinnen komen voor jou als persoon, en zijn écht niet bezig om je buik te inspecteren of daar wel of niet, veel of weinig eten inzit.
Kook iets wat niet al te zwaar op de maag valt, en neem een wat kleinere portie, tot je vol zit. Die misselijkheid zakt vanzelf weer af.
Het beste advies wat ik je kan geven is: concentreer je op het contact met die vriendinnen als ze bij je zijn. Dan ben je veel minder bezig met je buik, je maaginhoud of alles wat maar met eten en eetstoornis te maken heeft.
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:43
Slankie, ik heb ook regematig eetbuien.
Heb daarnaast nog steeds boulimia, dmv overgeven.
Vroeger laxeerde ik ook, maar dat doe ik nu niet meer.
Ik herken dus je angst en radeloosheid van nu een beetje.
Hoe ik dit op zou lossen, kun je dus zelf wel invullen. Ik vind dat in deze ook niet van belang, omdat ik absoluut niet blij met een dergelijke oplossing ben.
Laat het verteren en praat er eens over met je vriendinnen.
Wil je dit laatste niet, eet dan vanavond een klein beetje. Bij voorbaat het gezondste, want dat heb je vandaag nog niet gehad, zo te lezen.
Als ze vragen, waarom je niet zoveel eet, dan geef je aan niet zoveel trek te hebben, want (..verzin iets..).
Als je dit eten gewoon laat verteren, je afspraak van vanavond gewoon laat staan, dan vind ik je heel sterk! Sterker dan het moeten compenseren, hoe goed is dat?!
Én als je vanavond niet super veel meer eet (en dan bedoel ik niet niets, en óók nog gerust een wijntje), dan valt het best mee!
Ik zit zelf in de fase dat ik weer hulp wil gaan zoeken, maar ook in de fase dat ik nu soms een eetbui durf te laten verteren.
Ik ga niet zeggen wat jij moet doen, maar ik hoop dat je deze eetstoornis overwint, ik weet het je leven (soms) flink kan bederven!
Heb daarnaast nog steeds boulimia, dmv overgeven.
Vroeger laxeerde ik ook, maar dat doe ik nu niet meer.
Ik herken dus je angst en radeloosheid van nu een beetje.
Hoe ik dit op zou lossen, kun je dus zelf wel invullen. Ik vind dat in deze ook niet van belang, omdat ik absoluut niet blij met een dergelijke oplossing ben.
Laat het verteren en praat er eens over met je vriendinnen.
Wil je dit laatste niet, eet dan vanavond een klein beetje. Bij voorbaat het gezondste, want dat heb je vandaag nog niet gehad, zo te lezen.
Als ze vragen, waarom je niet zoveel eet, dan geef je aan niet zoveel trek te hebben, want (..verzin iets..).
Als je dit eten gewoon laat verteren, je afspraak van vanavond gewoon laat staan, dan vind ik je heel sterk! Sterker dan het moeten compenseren, hoe goed is dat?!
Én als je vanavond niet super veel meer eet (en dan bedoel ik niet niets, en óók nog gerust een wijntje), dan valt het best mee!
Ik zit zelf in de fase dat ik weer hulp wil gaan zoeken, maar ook in de fase dat ik nu soms een eetbui durf te laten verteren.
Ik ga niet zeggen wat jij moet doen, maar ik hoop dat je deze eetstoornis overwint, ik weet het je leven (soms) flink kan bederven!
dinsdag 23 oktober 2012 om 14:44